Практично кожен підприємець ставив питання - чому бізнес не просувається, а стоїть на місці? Хтось на цьому моменті опускає руки та втрачає свій шанс, а хтось готовий працювати над своїми помилками та розвивати свою підприємницьку діяльність.

Існують основні причини, чому бізнес не зростає. Про це ми детальніше поговоримо далі і розповімо, як із ними боротися.

Причина 1. Ви думаєте лише про поточні продажі

Дуже серйозна помилка багатьох підприємців-початківців - недалекоглядність. Якщо вам здається, що відкрити постачальника, орендувати приміщення і відкрити магазин - це головні завдання, то ви сильно помиляєтеся.

Спочатку над бізнесом треба постійно працювати, вкладати багато сил, енергії та ресурсів. Просто відійти від справ не вдасться, треба працювати над подальшою продуктивністю.

Для цього бізнесменів, які мають справу з торгівлею, радять створити два плани – бізнес-план та план продажів. Вони ідеально доповнять одне одного і дозволять побудувати вектор, яким потрібно рухатися вашій компанії.

Причина 2. Нема взаємодії з клієнтами

Ваші клієнти – це ваш прибуток. Як би жорстоко не звучало, але саме так будується торговий бізнес. Саме тому вам потрібно бути особливо уважними до них та опрацьовувати взаємини з покупцями.


Найкращим рішенням у такому разі є підключення програми лояльності. Вони бувають абсолютно різні в залежності від умов та особливостей вашого магазину, тому при виборі потрібний ідеальний підхід. Якщо ви хочете дізнатися більше докладної інформації про програми лояльності, їхні переваги та інші нюанси, радимо ознайомитися зі статтею - Як вибрати програму лояльності для свого магазину?

Таким чином, за допомогою такої методики взаємодій ви зможете не тільки налагодити контакт з покупцями, але й зробити їх своїми постійними клієнтами або збільшити середній чек.

Лайфхак: Впроваджувати програму лояльності найзручніше через систему автоматизації бізнесу. Це знижує кількість роботи, дозволяє швидко вносити дані, формувати звіти та дізнаватися про потрібну інформацію. Спробуйте програму для автоматизації для вашого безкоштовно разом зі Skynum.

Причина 3. Відсутність роботи зі співробітниками

Знайти та прийняти працівників – це лише початок вашого шляху як керівника. Співробітники з кожним днем ​​розкриватимуть себе з різних боків, демонструючи свої плюси та мінуси, які вам потрібно буде направити у правильне русло.

Взаємини із працівниками дуже важливі, причому у різних етапах. Ось кілька порад:

  • Контролюйте виконану роботу. На початку роботи до нових співробітників важливо ставитися дуже уважно. Перевіряйте, як вони виконують роботу, та коригуйте її.
  • Звертайте увагу на індивідуальні особливості та таланти працівників. Це зовсім не важко, якщо у вас маленька команда. Наприклад, хтось краще спілкується з клієнтами, а хтось дуже відповідально ставитися до документації.
  • Не забувайте хвалити працівників. Метод батога не працює у більшості випадків, тому коли бачите високу ефективність співробітників, обов'язково похваліть їх. Це стимулює працювати ще більше.
  • Створюйте дружню атмосферу. Всі розбіжності та суперечки у колективі мають бути вчасно припинені та вирішені. Керівник є головною сполучною ланкою, тому питаннями цілісності колективу також займає він.
  • Дослухайтеся ідей співробітників. Найчастіше працівники подають цікаві та неординарні ідеї, які допомагають виділитися. Радимо періодично влаштовувати брейн-шторм або принаймні вислуховувати нові пропозиції.

Причина 4. Низька фінансова грамотність

Зараз багато де можна почути про фінансову грамотність, адже її останні кілька років максимально намагаються впровадити у життя. При цьому забувають, що є ще й фінансова грамотність для підприємців.


Як розпоряджатися грошима? Як правильно рахувати прибуток? Куди вкладати гроші? На всі ці питання знайти відповіді не так уже й легко, тому бізнесменам дуже важливо навчитися управляти фінансами.

Наприклад, багато хто вважає, що офіс з шикарним ремонтом у центрі міста, люксова машина та дорогий годинник на зап'ясті - це успіх. Насправді це лише видимість і часто невміння розпоряджатися фінансами. А це обов'язкова навичка для підприємця, яка не планує заходити на збиток.

Причина 5. Втрата бажання підіймати свій бізнес

Усі люди абсолютно по-різному реагують на стресові ситуації. Одні здаються за перших труднощів, інші йдуть до кінця. Перших, на жаль, набагато більше.

У бізнесі без проблем та «безвихідних» випадків не оминути, але до цього варто ставитися спокійно та з холодним розумом. Відступити і здатися може кожен, але взяти себе в руки та продовжити роботу – лише одиниці.

Головна проблема втрати мотивації при старті нового бізнесу - це ілюзії, які будують підприємці-початківці. Вони сподіваються, що гроші самі до них приходитимуть, а складнощів не виникне.

Згадайте, хоча б одну історію успіху найбільших бізнесменів, усі вони пройшли тернистий шлях. Так що навіть при неможливих, на перший погляд, ситуаціях, не впадайте у відчай і працюйте над собою.

Причина 6. Неактуальна ніша

Вибір неправильної ніші – досить поширена проблема. Найцікавіше, що вирішується вона найпростіше. Ще на етапах заснування магазину варто скласти бізнес-план, про який йшлося вище. Як альтернативний варіант - можна проаналізувати актуальність товару, його тенденції та, звичайно ж, конкурентів.

Якщо цей мінус вилазить у процесі продажу, то варто підійти до цього питання інакше. Для цього потрібно відповісти на два запитання:

  • Наскільки актуальною ця ніша була актуальною раніше, яка зараз і якою буде в найближчому майбутньому?
  • Якщо ніша неактуальна, то чи можна її зробити такою?

У випадку, коли відповіді на ці питання негативні, то доведеться звернутися до радикальніших заходів і повністю змінювати товар або напрямок роботи.

Причина 7. Немає основ маркетингу та реклами

У світі не можна уникнути реклами. Сарафанне радіо – це добре, воно досі працює, але вже існують ефективніші методи просування.

Перший момент, який варто зрозуміти всім підприємцям, що займаються рекламою самостійно - без вивчення маркетингу нічого не вийде. Якщо ви думаєте, що життєвого досвіду чи інтуїтивних знань буде достатньо, це зовсім не так.

Займіться вивченням маркетингу хоча б на початкових рівнях, щоб розуміти, як працюють продажі та як правильно подавати свій бізнес у маси. Для цього необов'язково бігти до інституту. Зараз існує ціла низка курсів, книг, майстер-класів або просто відео на YouTube.

Разом з поняттям маркетингу прийде поняття реклами. Вона працює як двигун просування. Реклама існує абсолютно різному вигляді - від таргетованої в соц. мережах і до зовнішніх вивісок.


Більше про локальний маркетинг та просування через Instagram, Facebook та Telegram читайте у наших статтях.

Причина 8. Що щодо репутації?

Заявити про себе у хорошому світлі – це дуже важливий момент. Репутація створює головний потік клієнтів – закликає нових та зберігає постійних. Над цим здебільшого працюють хороші відгуки та позитивна реклама. Тут важливо звернути увагу на дві основні поради:

  • Не кидайте рекламу після старту. Розповісти про відкриття, звичайно, важливо, але в тому ж дусі треба продовжувати й надалі. Можна використовувати рекламні інтеграції з місцевими блогерами для локального бізнесу, активно вести соціальні мережі, запускати таргет та зовнішню рекламу. Працювати над впізнаваністю бренду – це найсильніший внесок у бізнес.
  • Підтримуйте хорошу репутацію. Один негативний відгук, роздутий у великих масштабах, може кардинально зіпсувати репутацію. Те, що ви створюєте роками, може зруйнуватися в одну мить. Саме тому радимо завжди відповідально підходити до конфліктів і вирішувати їх мирно. Також не забудьте давати лише правдиву інформацію та чесні обіцянки своїм клієнтам.

Причина 9. Не ловите хвилю трендів

Хтось вважає, що краще вибирати старі товари, які перевірені часом. Але чи це так? На жаль, така думка не лише широко відома, а й помилкова.

Бути у тренді – важлива навичка кожного підприємця. Про це вам розкажуть усі головні книги про маркетинг, адже найчастіше саме тренди допомагають зробити великі продажі.

Згадаймо ситуацію зі знаменитою іграшкою поп-іт. Вона зовсім несподівано з'явилася в соціальних мережах і відразу стала бажаною і для дітей, і для деяких дорослих. Деякі продавці дитячих товарів або канцелярії поставилися до цього скептично, а інші - зловили хвилю і, як наслідок, отримали добрий прибуток.

Дізнайтесь більше новин, стежте за змінами та нововведеннями в галузі вашого бізнесу, щоб запропонувати покупцям актуальний товар.

Як бачите, причин, через які бізнес стоїть на місці, - велика кількість. При чому вони можуть виникати на різних етапах і охоплювати всі зв'язки, що взаємодіють. Найголовніше - вміти знайти проблему та опрацювати її.

Ще більше цікавої та корисної інформації можна отримати у бізнес-блозі від Skynum.