У світі, який підкорило віртуальне спілкування і соціальні мережі, потрібно діяти відповідно до нових трендів, тому просування будь-якого бізнесу через Instagram зараз сприймається як норма. Але як домогтися гарних результатів, якщо ти не Інстаграм-маркетолог? Про це ми вам і розповімо сьогодні.
Початок просування
Оформлення сторінки і якісний контент - це початок будь-якого просування в Інстаграм. Красива картинка і цікаві дискусійні тексти привертають все більше користувачів, а внаслідок цього ваші пости частіше висвічуються в рекомендаціях.
Виникає питання - що таке якісний контент? Для початку він повинен відповідати наступним вимогам:
- високоякісні фото або відео;
- цікаві та актуальні тексти;
- регулярність в публікації: для постів - від 3 до 7 на тиждень, для сторіс - від 2-5 в день;
- залучення підписників до спілкування.
Без опрацьованого візуалу ніякі алгоритми Інстаграм і просування не працюють, тому що в такому випадку сторінка стає нецікава для цільової аудиторії.
Проте оформлення та контент не єдиний і при цьому не найефективніший метод просування. Якщо ви хочете дійсно хороший результат, то давайте більш детально обговоримо всі види розкрутки в Instagram.
Види методів просування
Інстаграм-маркетологи пропонують величезну кількість способів розкручування як особистого бренду, так і інтернет-магазину в даній соціальній мережі. Всі їх можна розділити на два основні блоки в залежності від витрат:
1. Бюджетні:
- SFS;
- массфолловінг;
- liketime;
- взаємний піар;
- комментінг;
- акції.
2. Дорогі:
- реклама у блогерів;
- таргетована реклама;
- giveaway та марафони.
Бюджетні методи просування
1. Shout for Shout (SFS)
Як працює?
SFS проводиться найчастіше блогерами. За умовами ви повинні опублікувати у своєму акаунті пост або сторіс зі згадуванням інфлюєнсера, який організував SFS. Він в свою чергу з усіх користувачів, які відзначили його, вибирає найцікавіші сторінки і публікує їх у себе. Щоб потрапити до блогера, потрібно його чимось зацікавити. Найчастіше вони звертають увагу саме на візуал.
Ефективність
Раніше це був один з найбільш прогресивних методів просування, але SFS настільки часто і багато проводили, що зараз від нього практично відмовилися. Зрідка його можна зустріти в блогерів-початківців.
2. Массфолловінг
Як працює?
Ви підписуєтеся на потенційних покупців або читачів, лайкаїте їх і іноді навіть коментуєте. Це дозволяє користувачеві звернути увагу на нову активність у нього на сторінці, а відповідно і на ваш акаунт.
Зараз Інстаграм ввів деякі обмеження на часту підписку і лайки, тому будьте обережні, адже можуть навіть заблокувати сторінку.
Ефективність
Кілька років тому такий метод дозволяв отримати по пару сотень підписників в день при якісному підборі цільової аудиторії. Зараз массфолловінг і Instagram, і користувачі сприймають як спам.
3. Liketime
Як працює?
У себе на сторінці блогер створює спеціальний пост, виставляючи певні умови. Наприклад, щоб взяти участь в цьому liketime потрібно пролайкати останні п'ять фотографій блогера, залишити коментар під постом "хочу лайки" і обов'язково поставити сердечка під фото іншим учасникам лайкатайму. Натомість ви також отримаєте лайки і підвищення активності від інших користувачів.
Ефективність
У порівнянні з двома попередніми способами Liketime все ще проводиться. Великі інфлюєнсери вже повністю відмовилися від такого методу, але деякі блогери продовжують використовувати цю методику для підвищення охоплень і у себе, і у тих, хто бере участь. Це свого роду органічний приріст охоплень.
4. Взаємний піар
Як працює?
Ви знаходите сторінку з потрібною вам цільовою аудиторією і приблизно такою ж кількістю підписників, як у вас, а потім домовляєтеся про так званий взаємопіар. Якщо вдасться домовитися, то абсолютно безкоштовно ви отримуєте рекламу і нових підписників в разі вдалої акції. Не забувайте, що і вам потрібно буде розказати про іншу сторінку своїм читачам.
Ефективність
Все залежить від обраної сторінки. Намагайтеся підібрати акаунти з такою аудиторією, яка зацікавиться вами і вашим товаром.
5. Комментінг
Як працює?
Якщо массфолловінг частково пішов в сторону, то комментінг все ж залишився. Мова не йде про масштабне коментування всіх постів підряд. Тоді до вас не буде довіри. Слідкуйте за відомими інфлюєнсерами і їх постами. Залишайте під ними хороші і якісні коментарі, але без реклами. Завжди намагайтеся вести діалог або розповісти щось цікаве, щоб інші читачі вас помітили і підняли ваш коментар в топ.
Ефективність
Безкоштовний варіант просування, який працює за умови правильного підбору блогерів і постів. У вас магазин брендового одягу? Навряд чи він когось зацікавить під постом про грудне вигодовування.
6. Акції
Як працює?
Багато торгових акаунтів часто запускають спеціальні акційні пропозиції для своїх підписників. Наприклад, вони створюють безпрограшну лотерею в Stories, де кожен бажаючий отримати приз повинен перепостити сторіс собі і закреслити обраний номерок. Через кілька днів публікують те, які призи ховалися під номерками. Найчастіше це знижки на певний проміжок часу.
Ефективність
Люди люблять все, що безкоштовно, тому охоче беруть участь в таких конкурсах. З переваг - не всі в кінці використовують отримані знижки, тому переживати через втрати не варто.
Як правильно організувати і підібрати програму лояльності для вашого магазину можна прочитати в нашій статті.
Дорогі методи просування
Всі вище обговорені способи хороші по-своєму, але жоден з них не зробить великий і якісний прихід нових клієнтів. Саме тому багато хто звертається до дорогих способів розкрутки. Про них ми поговоримо більш докладно.
1. Блогери
Куди ж без лідерів думок в Instagram? Що і хто б не говорив про цю професію, але вони мають незаперечну силу впливу на користувачів. На сьогоднішній день жоден рекламний постер, ролик на телебаченні або будь-який інший застарілий метод просування не зрівняється з рекламою у блогера. Але чи універсальна реклама в інфлюєнсерів і як правильно її організувати?
Найкраще співробітництво з блогером спрацює в тому випадку, якщо у вас є матеріальний товар. Тобто, інфлюєнсер зможе його показати в справі, розповісти про переваги або навіть зробити нативну рекламу (реклама, про яку користувач не здогадується).
А тепер давайте коротко розберемо, як правильно організувати співпрацю з блогером.
1. Переконайтеся, що у вас правильно оформлений акаунт. Ви можете замовити рекламу у найпопулярніших інфлюєнсерів з неймовірними охопленнями, але результату не буде через низьку якість контенту на вашій сторінці. Ще один варіант - блогер просто відмовить у співпраці. Більше детально про те, як створити якісний контент можна у нашій статті.
2. Визначтеся з бюджетом. На жаль, співпраця з блогерами буває дуже витратною, так що потрібно відразу встановити фінансові рамки. Топові блогери з мільйонами підписниками зазвичай ставлять суми з кількома нулями в кінці, а ось мікро-інфлюєнсери (блогери до 20-30 тисяч підписників) готові рекламувати безкоштовно лише за товар, тобто за бартером.
3. Підберіть правильного блогера. Не кожен інтернет-магазин «зайде» у лідера думок, тому тут важливо визначити цільову аудиторію (ЦА). Якщо у вас магазин дитячих іграшок, то більше замовлень ви отримаєте від реклами у Instagram-матусі, ніж у фітнес-тренера. Також не забувайте про місцезнаходження блогера в разі локального розташування вашого магазину.
4. Підготуйте інформацію для реклами. Напишіть інформаційний текст про продукт, зробіть фотографії, розпишіть переваги, іноді навіть доводиться писати текст, який скаже блогер, але так ви уникаєте ризику неправильного вираження думок від інфлюєнсера.
5. Зв'яжіться з представником блогера або безпосередньо з ним. Не бійтеся ставити всі питання, запросити статистику переглядів і залучення аудиторії, дізнатися про ЦА. Описуйте детально, як ви бачите рекламу, щоб уникнути неприємних казусів. До речі, реклама в Stories зазвичай в рази ефективніша і дешевша, ніж публікація.
6. Чекайте реклами в призначений час. Зазвичай у блогерів все розписано наперед, так що деякий час доведеться провести в очікуванні. Якщо плануєте рекламу до свят, то краще подбати про неї заздалегідь.
7. Оцініть ефективність реклами після її запуску. Подивіться статистику підписників, лайків, замовлень, переглядів, щоб дізнатися окупність.
2. Таргетована реклама
Таргетована реклама - це налаштування реклами у співвідношенні із заданими параметрами цільової аудиторії. У Instagram таргетовану рекламу можна зустріти при перегляді сторіс або гортанні стрічки.
Про таргет можна говорити довго, адже не так давно йому навіть присвятили цілу професію - таргетолог. Єдине, що вже точно можна сказати, - таргет ефективний спосіб просування.
Найпростішим способом таргетованої реклами є кнопка «Просувати» в кожному пості вашої стрічки. Цей спосіб не вітається таргетологами і маркетологами через високу ціну і низькі результати. Краще скористатися налаштуванням таргета через кабінет у Facebook. Саме це вважається справжньою таргетованою рекламою.
Всього в Instagram є кілька видів таргетованої реклами, яка має свої характеристики цільової аудиторії:
1. Демографічний таргет - стать, вік, наявність дітей, сімейний стан, деякі інтереси по типу подорожей.
2. Географічний таргет - місце проживання та перебування. Тут оцінюється як країна, так і окремі райони в містах.
3. Соціальний таргет - місце роботи, навчання, спеціальності, посади, соціальний статус і навіть фінансові можливості.
Розповісти всі нюанси таргету в декількох словах не вийде, тому ми висвітлюємо найважливіші моменти, про які дійсно потрібно знати:
- Таргетована реклама налаштовується і регулюється через кабінет у Facebook.
- Перед налаштуванням таргету потрібно добре вивчити свою цільову аудиторію, тому що реклама не зайде, якщо ви хоч десь помилитеся.
- Ідеально підходить для продажів в інтернет-магазині, набору людей на різні заходи і вебінари, але навряд чи збільшить кількість ваших підписників.
- Оплата таргетованої реклами відбувається після її виконання в кабінеті Facebook, автоматично списуючи гроші з рахунку.
- Налаштуйте вірний часовий пояс, щоб не було проблем з часовим проміжком прокручування реклами.
- У Facebook є здатність запам'ятовувати користувачів, з якими у вас були взаємодії. На основі цього він робить підбірки схожих і рекомендує вас іншим.
- У кабінеті реклами ви можете вибрати одну з представлених ролей: аналітик - спостерігає за охопленнями і залученням реклами, рекламодавець - має найширший спектр повноважень, адміністратор - також може виконувати ряд дій по запуску реклами, але з обмеженим доступом.
Це лише базисні основи вчення про таргет. Для самостійного запуску таргетованної реклами та її належного функціонування потрібно більш серйозно підійти до вивчення даної теми.
3. Giveaway та марафони
Мабуть, ці два способи просування можна назвати найспірнішими, тому що багато маркетологів не можуть прийти до єдиної думки. З одного боку - вони тягнуть за собою величезну кількість нової аудиторії, але з іншого боку - після завершення розіграшів йде масова відписка. Так що ж робити?
Giveaway - це спосіб просування, що полягає у розіграші товару або послуг при виконанні встановлених умов - підписки, лайків, репосту.
Вони бувають:
- блогерські - інші магазини і користувачі виступають спонсорами, а блогер лише рекламує;
- особисті - певний магазин проводить розіграш у себе на сторінці.
Зараз багато маркетологів попереджають про різке зниження охопленьі навіть тіньовий бан після закінчення giveaway. Брати участь чи ні - вибирати тільки вам, зваживши всі «за» і «проти» для вашого бізнесу.
Марафони - це порівняно новий метод просування, який відмінно працює для інформаційних сторінок і користувачів, що продають свої послуги. Ви виступаєте на марафоні в якості експерта в певній галузі, тому можете зацікавити користувачів. Такий спосіб просування ще недостатньо вивчений, але вже полюбився багатьом.
Оцінюємо ефективність просування
Незалежно від обраного методу потрібно завжди стежити за аналітикою вашого облікового запису. Для цього є кілька способів і додатків, які полегшують можливість перегляду ефективності просування сторінки.
Безпосередньо в самому Instagram є аналітика, але її інструменти не завжди точно і правильно працюють через часті оновлення і вдосконалення, тому раджу скористатися наступними сервісами - socialstats, livedune, popsters.
Просування в Instagram в 2021 році - це вже давно не темний ліс, а швидше світла галявина, де можна домогтися успіху навіть без допомоги фахівців. Слідкуйте за новими тенденціями, працюйте над візуалом і рекламою і тоді ніякі конкуренти вам не страшні.