Збільшення прибутку – це одне з головних завдань багатьох підприємців. Над цим працюють як цілі маркетингові відділи, і окремі підприємці. Хтось працює на залучення нових клієнтів, а хтось націлений на збільшення чека. Саме про другий метод розширення прибутку ми й поговоримо.
Що таке середній чек та як розрахувати середній чек?
Середній чек - це величина, що обчислюється, яка використовується в торгівлі і є яскравим показником грошового прибутку. Що вище цей показник, то краще для підприємця.
Розрахувати середній чек можна за такою формулою:
Середній чек за певний період = загальна сума, виручених коштів за певний період / кількість чеків за цей же період
Розберемо з прикладу. У магазині спортивних товарів за один місяць продано 7 м'ячів по 350 грн., 10 спортивних костюмів – по 2700 грн., 15 дитячих футбольних форм вартістю кожна 750 грн.
Для початку підраховуємо загальну суму продажу:
7 х 350 грн. + 10 х 2700 грн. + 15 х 750 грн. = 40 700 грн.
Далі дізнаємось кількість чеків. Наприклад, у разі їх було 28.
Потім вирішуємо за формулою, зазначеною вище.
Середній чек за певний період часу = 40700/28 = 1453,50 грн.
Тобто розрахувати суму середнього чека може абсолютно кожен підприємець. На основі отриманої цифри можна впроваджувати нові правила та способи просування.
Способи збільшення середнього чека
На перший погляд, може все здатися просто. Хочете більший чек? Тоді робіть більше продажів. Тим не менш у цьому випадку потрібний правильний і розумний підхід. Це може бути комплекс дій або якийсь певний шлях. Розберемо найголовніші варіанти.
Спосіб 1. Підняття цін
Почнемо з найпростішого та найефективнішого способу - зростання цін. Чим вища ціна, тим більше розмір середнього чека. Проте до цього питання потрібно ставитися дуже обережно і розумно. На жаль, підвищення вартості найчастіше може позначитися на клієнтах та їх втрату. Деякі покупці не готові вибирати товар, де він дорожчий.
Саме тому ми радимо дотримуватися наступних норм підвищення цін:
- поступове зростання цін із поетапним підняттям;
- намагайтеся це робити непомітно – починати з окремих товарів;
- не піднімайте ціни на найпопулярніші товари, тому що може різко впасти попит;
- відстежуйте продажі після підвищення цін.
Спосіб 2. Використання програми лояльності
У сучасних реаліях усім магазинам варто мати власну програму лояльності. Це дозволяє зробити нових покупців постійними та залучати їх у більшій кількості.
Головна умова - працювати за системою винагороди клієнта. Про їх різновиди докладніше можна прочитати в нашій статті.
Ще один немало важливий бонус програм лояльності – персоналізація. Спробуйте вести картки своїх покупців. Так ви зможете аналізувати переваги своїх клієнтів, пропонувати їм додаткові товари та вести повністю персоналізовану діяльність.
Підключити програму лояльності найзручніше через платформу для автоматизації бізнесу від Skynum. Ви будете в курсі всіх подій та зможете підібрати різні системи знижок, накопичень.
Спосіб 3. Продаж в наборі
Начебто очевидний і простий метод, але багато хто про нього забуває. Збільшити чек найпростіше завдяки продажу в наборі. Особливо це стосується закладів харчування, магазинів косметики тощо.
Розглянемо приклад. Суші-бари пропонують вигідні мережі з декількома видами ролів замість одного. Таким чином клієнти думають, що так вигідніше і дешевше, а продажі при цьому зростають, як і середній чек. Якщо один рол Філадельфія міг би коштувати 150 грн., то сет клієнту коштуватиме 400 грн.
Якщо ж у вас не кафе чи ресторан, а магазин, то чудовим рішенням стануть подарункові набори. Особливо часто вони зустрічаються у магазинах косметики перед святами. А якщо до цього ще й надається спеціальна знижка при покупці комплекту, то й взагалі чеки зростуть.
Спосіб 4. Допродажі на касі
Каса - це скупчення народу. За статистикою саме каса є найсприятливішим місцем для здійснення імпульсних покупок. Згадайте дані зони в супермаркетах? Жуйки, шоколадні батончики, вологі серветки та інші дрібниці, які навряд чи придбали б цілеспрямовано.
Але і для магазинів одягу такий спосіб добре працюватиме. Виставте біля каси шкарпетки, шарфи, шапки, аксесуари, шпильки для волосся і так далі. У взуттєвому магазині як дрібний товар реалізується косметика для догляду за шкірою, замшею та іншими матеріалами.
Радимо звернути увагу продавців на продаж прикасових товарів. Навчання скриптів на пропозицію товарів допоможе збільшити середній чек.
Спосіб 5. Налаштуйте мерчандайзинг
Розумне розташування товарів та виразна навігація по магазину - запорука успішних продажів, адже покупцеві потрібно «зустрітися» та «ознайомитися» з товаром. Саме тому найчастіше найпопулярніші товари ховають у глиб зали.
Прикладом є хлібобулочний чи молочний відділ у продуктовому магазині. Зазвичай вони знаходяться в самому кінці зали.
Що ж до розкладки товару, це ціла наука. Існує безліч правил, яких варто дотримуватися при викладанні. Про це ми підготували статтю, щоб ви змогли якісніше зайнятися стелажами та полицями вашого магазину.
Спосіб 6. Оптові продажі ніхто не скасовував
Зараз йдеться не лише про масштабні та об'ємні продажі, а й про дрібний опт. Його можна зустріти у багатьох товарах, саме на подвійних цінниках. У такому разі вказується ціна за одну одиницю товару та поряд за п'ять штук і більше, наприклад.
Або ж абонементи до спортзалу. Вони бувають різних видів із зазначенням тимчасових проміжків дії. Уявимо, що абонемент на місяць коштує 700 грн., на 6 місяців – 3500 грн., а на 12 місяців – 6000 грн. Чим більший термін дії, тим більша економія. При цьому навряд чи покупець зможе відходити весь рік до спортзалу з огляду на можливі хвороби, поїздки та подорожі.
Дрібний опт - це зручно та вигідно, адже роздрібна ціна знижується незначно, а сума від продажу підіймається.
Спосіб 7. Спеціальні пропозиції
Якісним способом підняття розміру середнього чека є запуск спеціальних пропозицій. Цей метод може реалізовуватися по-різному. Ми розповімо про найпопулярніший і дієвий метод.
Наприклад, клієнт приходить до спортивного магазину, щоб придбати баскетбольний м'яч. Його вартість – 890 гривень. На касі йому пропонують отримати додатковий купон на знижку на наступну покупку за умови, що сума в одному чеку становить більше 1000 гривень. Для цього поряд з касою є полиця зі шкарпетками, футболками тощо. Таким чином, покупець погоджується, вибирає ще одну футболку за 200 гривень і як результат отримують купон, який, до речі, не факт, що використовує, адже його термін дії лише один місяць.
Ще один варіант - участь у розіграші. Для того, щоб клієнт зміг взяти участь, йому потрібно зробити замовлення в піцерії мінімум на 450 гривень. Тоді він зможе стати учасником розіграшу цінних подарунків.
Як ви могли помітити, способи збільшення середнього чека абсолютно різні. При цьому вони між собою комбінуються і на виході виходить ще кращий результат.
Удосконалюйтеся та робіть найкращим ваш бізнес разом з Бізнес-богом від Skynum.