Соціальні мережі - важлива складова життя сучасних людей. Щодня ними користуються сотні і тисячі користувачів. За останніми даними Facebook є найпопулярнішою соціальною мережею не тільки в Україні, а й в усьому світі. Навіть Instagram все ще не зумів його обігнати.
Якщо алгоритми Instagram нам вдалося хоч частково розкусити і пізнати, то з Facebook знайомі не всі. Чомусь в Україні цю соціальну мережу залишають осторонь, хоча її також можна використовувати для ефективного просування власного бізнесу. Про те, як правильно це зробити і з чого почати, ми поговоримо в цій статті.
Коли мова йде про просування бренду або магазину в Facebook, ви повинні розуміти, що ні особиста сторінка, ні група для цього не підійде. Є спеціальний варіант для розвитку бізнесу - публічна сторінка. Саме про розкручування таких пабліків піде сьогодні мова.
Просування в Фейсбуці вважається бюджетним у порівнянні з Інстаграмом. Тут рідко потрібні великі фінансові вкладення, але разом з цим доступної інформації про розкручування сторінок в Facebook менше.
Всі способи просування в Facebook можна розділити на два великі блоки:
1. Легко реалізовані:
- взаємодія з іншими соціальними мережами;
- запрошення нових користувачів;
- комментінг;
- згадування інших користувачів;
- створення магазину.
2. Трудомісткі:
- конкурси;
- giveaway;
- таргетована реклама;
- партнерська реклама.
Давайте розберемо більш детально механізм роботи і ефективність кожного з них.
Легко реалізовані способи просування в Facebook
1. Взаємодії з іншими соціальними мережами
Як працює?
Не варто зациклюватися тільки на одній соціальній мережі, коли ми говоримо про просування. Розповідайте своїм читачам, що у вас є й інші сторінки. Це дозволить кожному користувачеві вибрати для себе зручну соціальну мережу, щоб стежити за вашою сторінкою.
- Зв'язуйте особисту сторінку в Фейсбуці з пабліком.
- Надайте посилання на паблік в інших соціальних мережах. Можна додати в опис або написати про це окремий пост.
- Прив'яжіть бізнес-акаунт в Інстаграм до своєї сторінки в Facebook. Саме через Facebook можна запускати таргетовану рекламу в Instagram. Більш докладно про просування в Інстаграмі можна прочитати в нашій статті.
Ефективність
Результат взаємодії залежить від того, яка кількість підписників і охоплень у вас в інших соціальних мережах. На етапі створення публічної сторінки в Фейсбук це послужить відмінним способом набору перших читачів.
2. Запрошення нових користувачів
Як працює?
Є три варіанти для пошуку нових людей:
- Запрошення друзів. На сторінці, яку просуваєте, натисніть «...», а потім виберіть пункт «Запросити друзів». Пропишіть короткий, але цікавий текст і розішліть його, натиснувши на «Відправити кожне запрошення через Messenger».
- Запрошення нових друзів. Кожен раз, коли до вас додається хтось новий, відправляйте йому ввічливе повідомлення з привітанням і пропозицією вступити в ваш паблік.
- Запрошення контактів з електронної пошти. Працює це лише у деяких користувачів, дозволяючи запросити користувачів, які є у вас в контактах.
Ефективність
Очікувати великих припливів аудиторії не варто, якщо у вас немає великої кількості друзів у Facebook. Такий вид просування неефективний в разі додавання тільки знайомих в друзі.
3. Комментінг
Як працює?
Ви залишаєте цікаві коментарі на інших публічних сторінках або в групах, щоб привернути увагу до свого облікового запису, а особливо до пабліку. Намагайтеся коментувати схожі з вашою тематикою пости, де користувачі зможуть зацікавитися вами.
Ефективність
Більш ефективний метод, ніж два попередніх, тому що дозволяє знайти абсолютно нову аудиторію. На жаль, він займає багато часу, і іноді буває складно знайти актуальний пост для коментування.
4. Згадка інших користувачів
Як працює?
При написанні нових публікацій намагайтеся звернутися також до певних користувачів. Особливо, якщо вони відомі у вашій сфері. Відмітка популярного користувача збільшує шанси потрапити до нього в стрічку, а значить більше цільової аудиторії дізнається про вас. Тут головне писати цікаво і в позитивному ключі.
Ефективність
Підбирайте такі сторінки, де у вас є шанс потрапити в стрічку користувача. Якщо вам це вдасться, то результат може перевищити ваші очікування.
5. Створення магазину
Як працює?
На публічній сторінці можна додати товар у розділі «Магазин». Всі товари додаються з назвами, фотографіями і цінами. Надалі їх можна буде вставити в будь-яку публікацію.
Ефективність
Один з кращих методів продажів через Facebook для різного роду магазинів. Користувачі можуть відразу ж ознайомитися з асортиментом товарів і цінами.
Трудомісткі методи просування в Facebook
1. Конкурси
Як працює?
В першу чергу користувачам повинно бути цікаво, але при цьому легко, тому при створенні конкурсів уважно продумайте умови. Найчастіше вони будуть залежати від тематики вашої публічної сторінки. Придумати назву нової серії продуктів або слоган компанії, смішно прокоментувати тематичну картинку - одні з варіантів збільшення активності під постами.
Не забувайте, що користувачам потрібен стимул, щоб залишати коментарі. Організуйте певний приз або заохочення за найкращий результат.
Труднощі цього способу просування полягають у вигадуванні умов участі, вибору кращого і винагороди переможця.
Ефективність
Відмінно піднімає охоплення і активність користувачів, але рідко збільшує кількість нових підписників, тому його частіше використовують пабліки з великою кількістю читачів.
2. Giveaway
Як працює?
Організація giveaway (розіграшу) в Фейсбуці набагато простіше, ніж в Інстаграмі. У більшості випадків їх організовують безпосередньо самі сторінки, а не блогери, як буває в Instagram.
Головне завдання - чітко сформулювати умови і приз, який отримає переможець. Обов'язково вказуйте потребу у репості публікації і уподобанні сторінки для участі.
Ефективність
Розіграші збільшують кількість підписників і приводять нових читачів. Репости дозволяють розповісти про вас іншим користувачам і роблять вашу сторінку впізнаваною.
На відміну від інстаграмних giveaway, кількість відписок у Фейсбуці набагато менше.
3. Таргетована реклама
Як працює?
Таргетована реклама - метод просування, при якому використовують вибрані параметри (вік, стать, інтереси, місце проживання) для більш якісного підбору цільової аудиторії.
Налаштування таргетованої реклами - це складний процес незалежно від соціальної мережі. Ми спробуємо коротко вам розповісти про те, як найлегше працювати з таргетом у Facebook.
Для початківців найзручніше користуватися кнопками «Просувати» прямо на сторінці. Ви можете просувати як цілу сторінку, так і окрему публікацію. Таргетологи надають перевагу налаштовуванню реклами через Facebook Ads Manager.
Перед початком будь-якої таргетної кампанії вам потрібно визначитися з двома важливими пунктами:
- цільова аудиторія - демографічні показники, інтереси, географія тощо;
- бюджет таргету - сума, яку ви готові витратити саме на це кампанію просування.
Докладніше про методику роботи з таргетованою рекламою можна дізнатися безпосередньо у таргетологів.
Ефективність
Результат таргету буде залежати від того, наскільки правильно підібрана цільова аудиторія. При вдалому підборі параметрів зростає і кількість підписників, і кількість продажів для магазинів.
4. Партнерська реклама
Як працює?
Нетворкінг - робоча схема, де головну роль грає пошук зв'язків. Партнерська реклама функціонує за тим же принципом. Намагайтеся налагоджувати зв'язки з іншими групами і користувачами з вашої сфери, щоб надалі мати можливість просуватися через них.
Наприклад, ви можете звернутися в групу із суміжною тематикою і попросити про рекламу. Це може бути особиста рекомендація або ж просто репост вашої публікації.
Вартість такої реклами значно нижче, ніж у блогерів, а іноді і зовсім безкоштовна.
Ефективність
Якщо ви підібрали відповідні групи і пабліки з користувачами, у яких схожі інтереси, то результат вас потішить. Не варто забувати, що багато також залежить від рекламного тексту.
Висновок
Незалежно від того, який спосіб розкрутки ви вибрали, обов'язково стежте за статистикою до і після впровадження методу. Таким чином ви зможете підібрати для себе найефективніший варіант просування.
Facebook - більш лояльний і демократичний майданчик для просування свого бренду, ніж Instagram. Але і він вимагає вкладення головних ресурсів - сил і часу. Пробуйте, просувайтеся і виводьте на новий рівень ваш бізнес.