Контрагент - фізична або юридична особа, яка виступає в ролі клієнта або постачальника. З компанією його пов'язує договір. Робота з контрагентами передбачає проведення різноманітних взаєморозрахунків.
У грошових операціях не можна допустити ні найменшої помилки. Кожна помилка може стати причиною серйозних фінансових втрат, заморожуванням коштів і порушенням термінів виконання завдань. Щоб цього уникнути, потрібно ретельно контролювати і вести облік розрахунків з постачальниками і покупцями. У цьому допоможе хмарна платформа Skynum.
Взаєморозрахунки з постачальниками
Постачальники є фірмами, які забезпечують магазини товарами, надають певні послуги та інші матеріальні цінності.
Облік розрахунків в програмі ведеться по покупкам товарів і матеріальних благ. Такі розрахунки з постачальниками ґрунтуються на договорах обміну, купівлі та продажу.
Коли товар приходить на склад, його оформляють через прибуткову накладну, при активації якої в системі з'являється заборгованість перед постачальником. Вона дорівнює сумі приходу. При реєстрації документа в системі, кількість товарів на складі автоматично збільшується.
У будь-який момент ви можете перевірити всі взаєморозрахунки з постачальниками. Виявити заборгованості, перевірити, чи було здійснено відвантаження і оплата, скласти і підписати звіряльні акти.
При надходженні пошкодженої продукції в програмі можна оформити повернення товарів постачальнику.
Взаєморозрахунки з покупцями
Одні з найбільш відповідальних видів транзакцій - взаєморозрахунки з клієнтами. Сюди входять покупки в роздрібних магазинах і на оптових складах, платежі за надані послуги та внесені аванси.
При оформленні замовлення в програмі створюється Замовлення від клієнта. На його основі формується документ реалізації.
У документі можна встановити умови оплати:
- спосіб оплати (готівковий, безготівковий)
- вид взаєморозрахунку (кредит, передоплата, аванс)
- тип ціни (оптова, роздрібна)
При реєстрації продажу в програмі автоматично зменшується залишок товарів і з'являється заборгованість у клієнта, яка дорівнює сумі замовлення. Заборгованість формується в тому випадку, якщо покупець розраховується не відразу.
Платіж від покупця реєструється в системі за допомогою касового ордера або платіжного доручення.
Картотека контрагентів
У кожного контрагента в програмі є своя картка. У картці контрагента зберігаються всі дані про нього, а також інформація про його поточну заборгованість (або вашу заборгованість йому).
Окремо по кожному контрагенту можна подивитися обороти і документацію за обраний період. У картці контрагента також зберігається історія його замовлень, платежі і баланс взаєморозрахунків.
Дані, що зберігаються в картотеці використовуються для формування прибутково-видаткової документації, платежів, замовлень, рахунків-фактур і зведених звітів.
Програма лояльності покупців
У картотеці контрагентів можна отримати зведену та аналітичну інформацію про покупки контрагентів за обраний період. У картці контрагента можна відстежити всю історію операцій за кожним документом, а також дізнатися суму всіх зроблених покупок.
Кожен контрагент може бути учасником програми лояльності внутрішньої CRM системи. Це програмне забезпечення дозволяє поліпшити взаємини з замовниками і клієнтами, збільшити кількість продажу і поліпшити якість обслуговування покупців.
Платформа підтримує впровадження різних видів програм лояльності. Ви можете підключати бонусні, накопичувальні та дисконтні карти, враховуючи особливості вашого бізнесу.
Як додати в програму контрагента?
Створити нового покупця і постачальника можна в картотеці контрагентів.
Для цього заповніть поля:
- Номер дисконтної картки контрагента. Для автоматичного вибору контрагента в роздрібній торгівлі цей номер сканується або заповнюється вручну.
- Банківські та юридичні реквізити. Вони автоматично потраплять в документи, які ви створите для певного контрагента (договори, рахунки, замовлення).
В програму можна завантажити фотографію кожного контрагента.
Після введення всієї інформації в картку контрагента можна зберегти дані, натиснувши на кнопку Зберегти.
При наявності готової бази контрагентів можна імпортувати її. Підтримується імпорт з файлів Excel (xls, xlsx) і CSV.
Створення груп контрагентів
Контрагентів можна групувати за різними критеріями. Можна вибрати групу зі списку або створити нову.
Для груп контрагентів можна налаштувати програму лояльності з використанням різних типів знижок і бонусів. По групах можна фільтрувати списки документів і звіти.
Облік взаєморозрахунків з контрагентами
У будь-якому бізнесі з продажу товарів або послуг важливо контролювати розрахунки з постачальниками і покупцями. Будь-яка похибка, яка сталася під впливом особистісного фактора, може привести до матеріальних збитків і серйозних проблем.
Краща заміна складному ручному обліку - хмарний сервіс Skynum, який автоматизує рутинні операції, облік і аудит. Працювати на хмарній платформі можна віддалено з будь-якої точки світу.
Фінансовий облік в Skynum дозволяє:
- Створювати велику базу контрагентів.
- Бачити інформацію про переміщення грошей і товарів.
- Відстежувати переміщення грошей між фірмою і контрагентами.
- Створювати фінансові звіти по прибуткам і збиткам за конкретний період.
- Отримувати відомість по взаєморозрахункам з контрагентами.