Telegram - порівняно новий месенджер, який за 2020 рік у рази збільшив свою популярність. Користувачі вибирають його через зручний функціонал і відсутність зайвої інформації. Можливості Телеграма кожен день ростуть, тому підприємці не могли втратити ще один варіант просування в соціальних мережах.
Відразу ж відповім на питання, яке виникло у більшості, - в Telegram можна просуватися? Так, і ще раз так. Попри те, що ця платформа ще не до кінця вивчена, вона відмінно підходить для надання корисної інформації користувачам і зміцнення власного бренду. Якщо вас читають в Телеграмі, то швидше за все вам довіряють.
Для просування будь-якого роду бізнесу в Telegram створюють канали, на які користувачі можуть підписатися. Головною запорукою успіху телеграм-каналу в першу чергу є контент. Читачі залишаються, якщо їм корисно і цікаво, тому тут потрібно звертати увагу саме на текст.
Але, як ми знаємо, навіть найвдаліше підібраний контент «не вистрілить», якщо у вас немає належного просування. Так що давайте поговоримо про те, якими можуть бути способи просування в Телеграмі.
Види просування в Telegram
Якщо способи просування в Instagram і Facebook ми могли розділити відповідно до бюджету, то в Telegram все набагато простіше. У більшості випадків тут використовують бюджетні методи просування. До дорогих відноситься тільки реклама через Instagram.
Щоб було легше зорієнтуватися, ми поговоримо про всі способи розкрутки в Телеграмі - від найпростіших в реалізації до більш складних.
1. Зв'язок з іншими соціальними мережами.
Як працює?
Про Телеграм-канали потрібно розповідати скрізь. Швидше за все у вас є інші соціальні мережі, в яких ви можете прорекламувати свій канал. Радимо зробити акцент на інформативності та корисності публікацій в Телеграмі.
Залиште посилання в описі свого акаунту Instagram або присвятіть пост у Facebook. Нехай друзі і підписники знають про ваш канал.
Ефективність
Такий метод працює як певний імідж. Наявність сторінок в різних соціальних мережах дає змогу завоювати довіру підписників. Використовуючи цей спосіб, ви не залучаєте нових клієнтів, а лише збільшуєте аудиторію за допомогою підписників з інших ваших сторінок.
2. Реєстрація в каталогах
Як працює?
Каталог - це сховище різних телеграм-каналів, найчастіше розсортованих за інтересами. На сьогоднішній день існує достатня кількість каталогів, куди можна звернутися для реєстрації. Серед них найвідоміші - tgstat, telegram-club, tlgrm.
Ефективність
Якщо говорити безпосередньо про появу нових читачів, то навряд чи вам це вдасться. Рідко користувачі спеціально шукають канали в Телеграмі, а тим більше в спеціальних каталогах. Багато хто навіть не знає про існування таких. Але в каталогах зручно шукати партнерів для взаємного піару, тому шанс для просування є.
Крім того, зазвичай реєстрація в каталогах безкоштовна, тому спробувати варто.
3. Партнерська реклама
Як працює?
Вже у минулому методі мова зайшла про партнерські взаємини, то потрібно згадати про взаємну рекламу. Для цього потрібно знайти канал зі схожою цільовою аудиторією (ЦА) і тематикою. Потім зв'яжіться з адміністратором Телеграм-каналу, щоб домовитися про взаємопіар.
Ефективність
Результат прямопропорційно залежить від правильності підбору ЦА і способу презентації вашого каналу. Намагайтеся попередньо обговорити всі нюанси, пов'язані з текстом і рекламними посиланнями. Працюйте над нативністю і корисністю рекомендації.
4. Створення бота
Як працює?
Боти - відмінна риса Телеграму від інших соціальних мереж. Вони вітаються користувачами, адже їм не потрібно довго чекати відповіді. Бот відмінно підійде для швидкого оформлення замовлення в онлайн-магазинах або для отримання важливої інформації. Якщо у вас освітня платформа, то бот допоможе розповісти про ваші курси відповідно до своїх уподобань, які вкаже користувач.
Створити бота можна самостійно через іншого бота - BotFather, або на сайті manybot.
Ефективність
Користувачів привертає інтерактивність процесу і наявність швидкого доступу до інформації. Ви зможете як залучити нових читачів, адже цікаві боти вірусно поширюються користувачами, так і зберегти постійних завдяки наявності корисної інформації.
5. Інтерактивне ведення каналу
Як працює?
Хоч ми вже й говорили про те, що контент повинен бути якісним і актуальним, але як окремий вид просування використовують інтерактиви. Вони бувають різного роду - конкурси, опитування, загадки або голосування. Деякі навіть організовують призи для переможців - знижки на послуги, безкоштовна доставка або навіть грошова винагорода.
Ефективність
Нові користувачі після переходу на телеграм-канал залишаються через цікавий і незвичайний формат. Інтерактиви зменшують кількість відписок і зберігають лояльність читачів.
6. Стікери
Як працює?
Велика частина користувачів Телеграму на постійній основі користуються стікерами (наліпками) в листуванні. Їх може створити будь-який користувачів, тому кількість стікер-паків стрімко зростає.
Розробіть свої унікальні стікери для щоденного використання, щоб користувачі могли скидати їх один одному і при цьому рекламувати ваш бренд.
Ефективність
Стікери - варіант просування, який при правильній організації обов'язково спрацює. Зробіть гарні картинки, додайте написи з популярними фразами і не забудьте вказати свій бренд.
7. Збірки каналів
Як працює?
Ще один вид реклами на сторінках інших каналів і груп. Його основна перевага - в дешевизні. Один великий канал збирає добірку інших каналів на різні тематики, а потім публікує їх всі разом. Вартість реклами в рази дешевше через більшу кількість каналів.
Ефективність
Результативність буде залежати від везіння, адже зазвичай ви не в курсі, які інші канали будуть опубліковані разом з вами і чи підійде ваш Телеграм-канал за інтересами цільовій аудиторії. Якщо є можливість, то уточнюйте моменти, пов'язані з іншими членами реклами.
8. Реклама на сторонніх ресурсах
Як працює?
Instagram-блогери та публічні сторінки в Facebook стануть відмінними майданчиками для реклами. Наприклад, користувачі Інстаграм з кількістю підписників понад 10 тисяч можуть залишати посилання в сторіс, в тому числі посилання на телеграм-канал.
Обов'язково підбирайте пабліки і блогерів із суміжною тематикою, щоб прихід нових користувачів був вище.
Ефективність
Такий спосіб просування вважається найефективнішим, але через високу вартість - малодоступним.
Оцінка ефективності просування
Статистика Telegram проста, всього оцінюється два показники:
- кількість підписників;
- кількість унікальних переглядів біля кожної публікації.
На жаль, стежити за змінами в цих показниках можна виключно вручну. Телеграм не надає ніяких інструментів для перегляду статистики.
Telegram-месенджер - ще погано вивчений майданчик для розкрутки власного бізнесу, але все ж це додатковий інструмент просування і можливість бути попереду конкурентів.