Свій бізнес - це багато можливостей, але при цьому зберігається і відповідальність. Багато нюансів і питань виникає вже спочатку його створення. Кожен початок будь-якої підприємницької діяльності потребує плану дій. У цій статті ми вирішили підготувати покрокову інструкцію щодо відкриття бутіка квітів.
Також розповімо про те, як спростити не лише старт квіткового бізнесу, але його роботу. З програмою обліку від Skynum ми допоможемо зробити ваше підприємницьке життя простіше.
Покроковий гайд – як відкрити квітковий магазин?
По-перше, потрібно розуміти, що квітковий бізнес є одним із найскладніших через специфіку свого товару, тому він потребує цілісного підходу. По-друге, дуже важливо усвідомлювати ризики, яких у цьому випадку є набагато більшими, ніж в інших підприємницьких галузях.
Проте відкриття квіткового бутика – можливе і дуже актуальне. Для того, щоб зробити це швидше і зручніше радимо слідувати наступній інструкції.
Крок 1. Аналіз конкуренції на квітковому ринку у вашому місті
Перед тим, як увійти в будь-яку нішу, потрібно її проаналізувати. При цьому мало брати до уваги поширення цього бізнесу в інших містах. Радимо орієнтуватися на ваше місто або навіть район, де плануєте встановлювати точку продажу.
Дайте відповідь на такі питання:
- Чим ви можете залучити?
- Як ви відрізняєтесь від своїх конкурентів?
- Як просунути ваш квітковий магазин?
Ці та інші питання допоможуть вам краще розуміти свої можливості. Пам'ятайте, що набагато складніше переманити постійних клієнтів з інших магазинів, якщо у вас немає чогось особливого. З усім тим у випадку, коли є ідея зробити краще, то будуть і шанси.
Крок 2. Створення бізнес-плану
Не варто відразу перемотувати цей пункт, адже бізнес-план має ключову роль на початковому етапі.
Якщо коротко, то бізнес-план - це певною мірою документів, в якому розписуються всі цілі та завдання вашого стартапу. А також зазначаються методи досягнення результатів.
Ще один важливий момент – прорахування можливих витрат та основних ризиків.
Тобто, завдяки сформованому бізнес-плану ви отримаєте відповіді на найголовніші питання та дізнаєтесь про свою стратегію дій.
Докладніше про те, як створюється бізнес-план ми писали в статті в нашому блозі від Skynum.
Крок 3. Пошук приміщення та створення спеціальних умов
Приміщення для квіткового бутика має відповідати деяким умовам через специфіку вашого товару.
Насамперед потрібно звернути увагу на прохідність точки. Наприклад, якщо говорити про Київ, то велика прохідність людей у підземних переходах чи біля метро. В інших містах це найчастіше в центрі чи біля ринку. Оцініть, наскільки у цьому місці буде актуальним та потрібним відкриття магазину квітів.
Потім слід орієнтуватися на умови, які вам пропонують. Квіти потребують спеціального догляду. Здебільшого це стосується мікроклімату приміщення. Деякі підприємці встановлюють кондиціонер, щоб знижувати температуру. На жаль, це не завжди працює. У таких випадках краще орендувати або придбати спеціальну холодильну шафу.
Також не забуваємо про оформлення приміщення. Замовте яскраву вивіску, що привертає увагу, поставте штендер біля входу і замовте кульки для прикраси. У день відкриття організуйте акції та запросіть промоутера.
Таким чином при виборі приміщення для квіткового салону подбайте про його прохідність та оснащення.
Крок 4. Пошук постачальників та формування асортименту
Після того, як ви розібралися з приміщенням і знаєте його розміри, необхідно зайнятися налагодженням роботи з постачальниками. Третій та четвертий кроки можна робити паралельно, якщо ви хочете зробити це швидше.
Як знайти постачальника? По-перше, ви можете поцікавитися у своїх знайомих, можливо, вони знають якихось перевірених людей. По-друге, завжди є варіант пошуку в Інтернеті. Google-запит "постачальники квітів" відкриє вам безліч варіантів та можливостей.
Знайти свого постачальника дуже важко, адже завжди є страх помилитись. Якщо є можливість, то пройдіть гуртовими базами у вашому місті. Або можна замовити пробну невелику партію.
Тут же виникає ще одне чергове питання - що замовляти? Насправді ваш асортимент повністю залежить від того, яким ви бачите свій магазин. Наприклад, це можуть бути кімнатні рослини, квіти в горщиках або вази. Що стосується безпосередньо квіткових стебел, то спочатку радимо орієнтуватися на сезон або вибирати найходовіші варіанти. Наприклад, різні варіації троянд.
Не забувайте, що життєвий цикл красивої та свіжої квітки становить близько двадцяти днів. Цей період триває від першої хвилини після того, як стебло було зірвано.
Крок 5. Законодавче затвердження вашої роботи
Коли ви все ж таки зважилися почати свій бізнес не варто забувати про те, що потрібно все офіційно оформити. Найчастіше це роблять через відкриття ФОП.
Завдяки цифровізації багатьох процесів в Україні ви можете швидко відкрити ФОП та вибрати систему оподаткування онлайн з будь-якої точки світу.
Про те, як це зручніше зробити ви можете дізнатися у статтях - "Як відкрити ФОП", "Як вибрати свою групу КВЕД для ФОП" та "Системи оподаткування".
Крок 6. Організація обліку та системи продажів у квітковому бутіку
Будь-який торговий бізнес тягне за собою облік. Квітковий магазин не є винятком. Для максимальної зручності краще використовувати програму для автоматизації. Наприклад, це можна зробити у Skynum.
Навіщо це робити? Абсолютно неважливо, де ви знаходитесь або якого обсягу у вас бізнес, ви завжди зможете бути в курсі всіх подій. Тут ви зможете вести облік, підключати CRM-систему, здійснювати продаж через онлайн-касу і навіть створити свій власний інтернет-магазин без додаткових витрат.
Таким чином, завдяки одній програмі ви зможете автоматизувати основні процеси, аналізувати свої помилки і навіть масштабуватися.
Спробувати програму для квіткового магазину Skynum можна зараз. Кожен може спробувати пробний період перед використанням системи в бізнесі.
Крок 7. Пошук працівників
У квітковий магазин потрібний не просто продавець, а флорист. На самому початку найчастіше ними стають самі підприємці. Для цього можна пройти спеціальні курси або навіть навчатися онлайн.
Але варто розуміти, що для ліпшого та якісного ефекту краще підшукати професіонали. Раніше ми вже розповідали, як знайти флориста.
Пам'ятайте, що тільки підходячи до своєї роботи всією душею, людина зможе виконувати свою роботу на найвищому рівні. При цьому не варто забувати про заробітну плату та умови для вашого працівника.
Крок 8. Просування власного бренду
Ще перед відкриттям потрібно подбати про те, яким буде ваш власний бренд. Для цього можна найняти дизайну, який займеться логотипом та вивісками.
У жодному разі не забувайте про соціальні мережі, адже на сьогоднішній день саме вони формують думку про ваш бренд.
Для просування радимо використовувати різні варіанти - від рекламних банерів і до таргету в Instagram. Не забувайте головне – потрібно запропонувати те, що відрізняє вас від конкурентів, а також подбати про обслуговування.
Як бачите, роботи належить багато, але з вірним настроєм та мотивацією ви зможете зробити це швидко та головне якісно. Далі залишається лише відкриття квіткового магазину.
Програма для обліку Skynum допоможе вам зробити ведення бізнесу більш доступним. Ще більше інформації про автоматизацію бутіка квітів читайте у нашому блозі.