Флористика - це прекрасне і дивовижне мистецтво, без якого наше життя було б тьмяним і сумним. Квіти - чудовий подарунок та доповнення до всіх свят, тому вони завжди будуть популярними. Натомість існують спеціальні тренди у флористиці. Дотримання трендів дозволяє бути на плаву і конкурувати з іншими квітковими магазинами.
Але без хорошого флориста тут точно не обійтись. Постає головне питання - як знайти хорошого флориста і найняти його на роботу? Адже його робота – це обличчя вашого бізнесу. Про це зараз і поговоримо.
Яким має бути флорист?
Багато роботодавців не можуть точно і злагоджено скласти перелік якостей, якими повинен володіти їх ідеальний працівник. У флористиці це дуже важливо, адже це не просто продавець квітів, а справжній творець прекрасного. Давайте докладніше розберемо вимоги.
- Почуття стилю та поєднання
Ніхто не народжується професіоналом, ним стають. З усім тим є деякі можливості, які дані природою або ж були розвинені самостійно. До них відноситься вміння поєднувати та відчувати різний стиль. Не варто забувати про форму, колористику та геометрію букета.
У квітковому мистецтві цей нюанс відіграє велику роль, тому що основна складова для клієнтів – зовнішній вигляд та краса.
- Вміння працювати з різними кольорами
Не природою однієї! Кожна квітка індивідуальна і потребує певного підходу. Це стосується і догляду за ними, і того ж поєднання між собою.
Наприклад, флорист повинен знати і розуміти, скільки свіжих квітів і старіших можна поставити в один букет, щоб він при цьому виглядав якісним. Або ж елементарний догляд за квітами – скільки води, як підрізати стебло та інші нюанси.
- Знати основи мерчандайзингу
Розміщення товарів важливе не тільки в магазинах одягу чи продуктових. Квіткові композиції також потребують вигідного показу. Найчастіше за це відповідає також флорист. Завдяки мінімальним знанням він зможе розставити і рослини горщика, і букети так, щоб вони виглядали особливо привабливо.
Також вагому роль грає оформлення вітрини та презентація кольорів на ній. Саме за вітриною часто судять магазин.
- Взаємодія із клієнтами
Найчастіше до магазину квітів приходять покупці, яким потрібна допомога у виборі. Саме від спілкування та рекомендацій флориста залежить – чи відбудеться покупка та на яку суму вона буде.
Вміння допомогти, підказати, бути терплячим та чуйним – потрібна навичка для такої роботи.
- Акуратність та охайність
Флорист має багато обов'язків, включаючи прибирання робочого місця. Клієнти заходять до магазину і явно не хочуть побачити бардак та хаос, тому радимо одразу акцентувати увагу на охайності флориста.
- Вміння працювати з комп'ютером
Зараз ера цифровізації і варто забути про зошити, де записувалися продані квіти, залишки та доходи. Програми для автоматизації спрощують ці процеси, поєднуючи все в одній системі.
Робота з програмою Skynum - проста та доступна. Потрібні лише звичайні навички роботи з комп'ютером. Спробуйте безкоштовну версію програми для автоматизації магазину квітів вже зараз.
Як створити вакансію для флориста?
Запорука успішного пошуку працівника – правильно сформована вакансія. Просто написати «шукаю флориста зі стажем роботи» - згубна справа, адже тоді вам доведеться розгрібати безліч безглуздих заявок та резюме.
Бажано одразу розписати вашу вакансію максимально докладно, щоб потенційні працівники мали уявлення про спеціальність. Проте не варто залякувати, писати щось надхмарне та складне. Такі нюанси відштовхують і вбивають бажання навіть пробуватися на це робоче місце.
Обов'язково вкажіть наступну інформацію у вакансії:
- якого спеціаліста шукайте (у цьому випадку флорист);
- місце, куди шукаєте працівника;
- обов'язки флориста – формулюйте максимально чітко та ясно (наприклад, складання букетів, проведення інвентаризації тощо);
- умови та графік роботи - не забудьте уточнити розмір заробітної плати або її рамки;
- вимоги до працівника – наявність сертифікатів про навчання флористики, досвід роботи, основні характеристики, приклади робіт тощо;
- контактні дані для зв'язку з вами – електронна пошта, соціальні мережі, номер телефону.
Розмістити вашу вакансію можна на ваших соціальних сторінках у Instagram, Facebook або спеціальних платформах для пошуку роботи. В Україні найпопулярнішими є Work.ua та Robota.ua.
Співбесіда для флориста
Після того як ви розглянете заявки та резюме кандидатів, можна перейти безпосередньо до співбесіди. Радимо дуже серйозно віднестись до цього етапу, адже написати про себе людина може все, що завгодно, але на практиці ситуація часто відрізняється.
Раніше ми вже писали велику статтю про те, як провести співбесіду. Тут ви зможете дізнатися про всі деталі докладніше.
Є основні пункти, на які варто звернути увагу під час співбесіди:
- Манера розмови кандидата. Попросіть розповісти щось про себе і під час розмови простежте за тим, як людина висловлює свої думки. Вам все зрозуміло? Наскільки мова зв'язана та логічна?
- Зацікавлення у роботі. Уточніть чому кандидат вибрав саме флористику та чим вона його привабила? Не варто запитувати банальне питання – «чому ви обрали наш магазин?». Правду ви навряд чи почуєте, а додаткові лестощі хіба потрібні?
- Запропонуйте запитати. Таким чином ви зможете оцінити бажання кандидата та його основні пріоритети.
- Попросіть розповісти про попередні місця роботи. Тут можна запитати, чому пішов звідти, що подобалося і що не подобалося.
- Запитайте, щоб кандидат змінив у вашому магазині. Це дуже складне питання, на яке багато кандидатів можуть побоятися відповісти. Але все ж таки варто його задати, щоб почути інший погляд і зрозуміти хід думок.
Тестове завдання для флориста
Розмови та портфоліо – це добре, але не варто забувати про професійні навички кандидата. І тому існує тестове завдання. Флористам пропонується розробити власний букет.
Сформулювати завдання ви можете самостійно. Наприклад, потрібен букет на вісімнадцятиліття доньки у певних тонах або вільна тема на вибір кандидата.
Ще один дуже цікавий метод – імітація клієнт-флорист. Ви або хтось інший грає роль клієнта, а кандидат повинен розпитати, дізнатися про всі тонкощі і скласти відповідну квіткову композицію.
Що оцінюємо під час тестового завдання?
- доцільність букета та відповідність побажанням клієнта;
- зовнішній вигляд – наявність форми, поєднання кольорів;
- швидкість збирання букета;
- використання різних матеріалів;
- реакція на критику та оцінювання букета;
- пошук власних помилок і що б змінив кандидат у букеті;
- акуратність у роботі;
- вміння знайти підхід до клієнта, навіть до найвибагливішого (саме такі і пропонуються на тестових завданнях);
- чи з'явилося у вас бажання придбати цей букет?
Як ви бачите, існує багато факторів, які впливають на пошук хорошого флориста. Головне пам'ятати, що куди важливіше помітити потенціал та розвинути його, ніж шукати одразу ж готового професіонала.
Ми створили програму для автоматизації квіткового бутіка, яка буде корисною і зручною для вас, і ваших працівників.
Ще більше важливої інформації для підприємців із квітковим бізнесом і не тільки можна дізнатися у нашому блозі від Skynum.