Початок будь-якого бізнесу - це складний і довгий процес, який для деяких здається зовсім не можливим. Головна проблема - відсутність стартового капіталу і страх втратити все вкладене. Через це багато хто навіть не робить перших кроків до підприємництва. У таких випадках на допомогу приходить дропшипінг. Давайте докладніше дізнаємося про нього і зрозуміємо чи це панацея для бізнесу без великих вкладень.

Що таке дропшипінг?

Дропшиппінг - це спосіб реалізації товару посередником, у якому товар немає прямого контакту з продавцем, а відправляється і зберігається у постачальника.

На сьогоднішній день дропшипінг є найпопулярнішим видом підприємницької діяльності. Він використовується в Інтернет-торгівлі та дозволяє заробляти продавцю навіть без наявності товару.

Існує загальна прийнята схема дропшипінгу, за якою найчастіше працюють:

  • Покупець - на сторінці або на сайті продавця вибирає товар і робить замовлення; оплата здебільшого виробляється на реквізити продавця.
  • Продавець - приймає та оформлює замовлення покупця; забирає відсоток, що він вказав; робить замовлення товару у постачальника на адресу покупця та оплачує покупку.
  • Постачальник - приймає та обробляє замовлення продавця; приймає оплату та відправляє його покупцю.


Це стандартний підхід, який використовується у 95% випадків. Звичайно, деякі фірми та продавці працюють інакше. Наприклад, товар спочатку відправляється продавцю, а потім - покупцеві. Всі ці нюанси обговорюються заздалегідь і є індивідуально прийнятими під час вашого договору.

Переваги та недоліки дропшипінгу

Як ви вже могли зрозуміти, робота з дропшипінгом не вимагає сильних витрат і вкладень. Тим не менш не все так просто, як могло б здатися на перший погляд. Є як хороші, так і погані сторони таких продажів.

Плюси дропшипінгу для підприємця
  • Мінімальний стартовий капітал. Як згадувалося раніше, увійти в такий бізнес не складе великих фінансових вкладень, адже, по суті, вам не потрібно закуповувати товар, орендувати склад, приміщення для торгівлі, оплачувати логістику.
  • Великий асортимент, представлених товарів. Дропшипінг не зобов'язує вас до роботи з одним постачальником, тому багато продавців вважають за краще взаємодіяти відразу з декількома. При цьому асортимент буде широким, а отже, можливість продажу - більше.
  • Не потребує особливих знань та вмінь. Звичайно, вам потрібно спочатку ознайомитися із системою роботи дропшипінгу, але проходити спеціальне навчання необов'язково. Вам не доведеться вивчати логістику, налаштовувати доставку тощо.
  • Місцезнаходження не має значення. Незалежно від того, де ви знаходитесь, можна взаємодіяти з постачальниками та покупцями. До речі, деякі підприємці навіть примудряються вивести свій бізнес на міжнародну арену або ж здійснювати продаж із будь-якої точки світу.
Мінуси дропшипінгу для підприємця
  • Висока конкуренція у всіх нішах. На жаль, яку б ви нішу не вибрали, конкуренції не уникнути. Це пов'язано з перевагами, зазначеними вище. Через легке входження в такий бізнес, тут достатня кількість бажаючих заробити.
  • Потрібно розвивати свій магазин самостійно. Так-так, тут постачальник вам не допоможе, а якщо згадати попередній мінус, то взагалі стає зрозуміло, що працювати над просуванням потрібно максимально сильно.
  • Ви – обличчя свого магазину. Практично вся відповідальність лягатиме на ваші плечі, тому що клієнту не потрібні пояснення, що схибив постачальник. За якість, доставку, затримку та інші нюанси відповідатимете саме ви.
  • Несумлінні постачальники також бувають. Іноді підприємці стикаються з такою проблемою, як обман постачальників. Вони можуть взагалі зібрати всю вашу клієнтську базу і закінчити вашу співпрацю.
  • Немає індивідуалізації замовлення. Зараз більшість Інтернет-магазинів намагаються зробити все, щоби клієнт їх запам'ятав. Наприклад, поставити в замовлення подарунок, знижку на наступну покупку або хоча б візитну картку. За такого розкладу це не завжди виходить.
  • На початковому етапі заробіток невеликий. Помилкова думка, що на дропшипінгу можна робити гроші з повітря. Це теж робота, яка займає час і сили, а націнка і як наслідок виторг не завжди великий.

На перший погляд може здатися, що мінусів набагато більше, але вони не є специфічними і також трапляються за інших варіантів реалізації товарів. Саме тому загальна картина дропшипінгу є сприятливою для першого стартапу.

Кому підійде дропшипінг?

Певних критеріїв для товарів, які варто продавати за системою дропшипінгу, не існує. Сьогодні так працюють практично у кожній сфері. Ми радимо вибирати той товар, за якістю якого можна встежити, і він буде максимально універсальним.

Серед найпопулярніших та доступних такі товари:
  • Аксесуари для техніки – чохли для мобільних телефонів, планшетів, ноутбуків, швидкі зарядні пристрої, бездротові зарядні пристрої, системи підзарядки тощо.
  • Еко-товари - багаторазові пакетики та торби, зубні щітки з бамбука, біорозкладні пакети і т.д.
  • Одяг та взуття – особливим попитом користується одяг для жінок, який не потребує підбору спеціальних розмірів – oversize тощо.
  • Косметика – радимо вибирати лише перевірених постачальників, серед товарів можуть бути ролери, масажні щітки тощо.
  • Товари для дітей - розвиваючі та розважальні іграшки, книжки, ігри, дитячий одяг.
  • Прикраси та аксесуари для дівчат - гаманці, шарфи, шкарпетки, шапки, рукавички тощо.
  • Товари для дому - постільна білизна, скатертини на стіл, декор до Нового Року і т.д.
  • Товари для тварин - переноски, миски, одяг, повідці та ін.

Ніш є достатня кількість. Головне – вибрати для себе ту саму, яка буде прибутковою. Для цього досвідчені бізнесмени пропонують використати формулу:

Передбачуваний прибуток = (трафік на вашому сайті х 0,02) х (середній чек х 0,2)

Такі розрахунки відмінно підійдуть визначення прибутковості по кожному окремому товару чи з ніші загалом.

Як розпочати бізнес з дропшипінгом?

І ось ми дійшли до того моменту, коли потрібно зрозуміти – як саме запустити свій магазин та зробити його успішним. Зазвичай у такий час підприємці-початківці вже визначилися з нішою і зрозуміли, який товар планують реалізовувати. Залишилось зробити кілька наступних кроків:


Крок 1. Знайти постачальника

Пошук постачальника – це завжди важкий та дуже відповідальний момент. Зараз їх можна знайти, використовуючи всі можливі ресурси – починаючи від Google та закінчуючи рекомендаціями знайомих.

Ми радимо звернути увагу на деякі важливі особливості при пошуку постачальників:

  • Умови роботи – перше, що потрібно уточнити. Дізнайтесь усі подробиці, а саме все, що стосується оплати. Як саме постачальник отримуватиме прибуток? З ваших продажів чи може бути щомісячний обов'язковий внесок? Всі ці нюанси мають бути обумовлені, щоб зрештою не вийти в мінус.
  • Якість товарів. Ви повинні розуміти, що ви продаєте та який товар пропонуєте своїм клієнтам, адже попит буде з вас. При можливості уточніть виробника, наявність сертифікатів якості, а ще краще, якщо буде можливість побачити і спробувати товар. Деякі пропонують пробні екземпляри для ознайомлення.
  • Питання логістики. Так, одна з переваг дропшипінгу – відсутність у вашому житті постійних відправок. Радимо спочатку вирішити питання доставки. Можна навіть домовитися, щоб товар відправлявся з вашими контактними даними, візитками тощо.
  • Відгуки про роботу. Цей пункт може бути спірним, адже зараз можна купити як позитивні, так і негативні відгуки. Проте краще переконатися в сумлінності постачальника.
  • Взаємодія із продавцем. Робота менеджерів, постійне оновлення інформації та своєчасне повідомлення її продавцю, з яким компанія співпрацює, грає дуже важливу роль. Ви повинні бути в курсі всього, що відбувається та змінюється.

Проаналізувавши потенційних постачальників у всіх зазначених пунктах, ви зможете підібрати для себе ідеальний варіант.

Усі ділові взаємини, зокрема і з постачальниками, рекомендуємо вести лише з підписанням договору.
Крок 2. Створення власного Інтернет-магазину

Зараз існує безліч можливостей, які дозволяють створити Інтернет-магазини з нуля. Для цього можна використовувати як соціальні мережі типу Instagram або Facebook, так і сайти.

Створення сайту з нуля – це непростий та фінансово витратний спосіб, тому не всі спочатку готові до нього вкластися.

У таких випадках радимо скористатися платформою для автоматизації бізнесу Skynum, де можна самостійно без допомоги програмістів створити Інтернет-магазин. При цьому пам'ятайте, що окрім створеного магазину, ви також отримаєте цілу систему автоматизації, яка спростить роботу і зробить її зручною.
Крок 3. Просувайтеся та рекламуйте свій магазин

Наявність широкого асортименту, чудовий сайт та низькі ціни не зможуть залучити клієнтів. Одна з основних проблем дропшипінгу - це обов'язкове просування, без якого торгівля неможлива.


Залежно від торгового майданчика існують різні методи та способи розкручування. Особливо добре вони працюють через соціальні мережі.

Хочете докладніше дізнатися про те, як просувати свій Інтернет-магазин через Facebook, Instagram або Telegram? Ми підготували вам серію статей з детальною інформацією.
Крок 4. Продавайте і не зупиняйтесь на досягнутому

Схема дропшипінгу вже була представлена ​​вище. Виходячи з умов, прописаних у договорі, здійснюється реалізація товарів.

Пам'ятайте, що спочатку може багато чого не виходити, і річки грошей не потечуть до ваших ніг, але чим більше ви будете працювати і вдосконалюватися, тим більший успіх на вас чекає.

Згодом вам вдасться масштабувати дропшипінг і зробити з цього повноцінний прибутковий бізнес.

Тепер ви знаєте, що таке робота по дропшипінгу, кому вона підходить і як її почати. Ще більше цікавої та корисної інформації читайте у нашому Бізнес-блозі від Skynum.