Програма лояльності - це базова потреба більшості бізнесів, адже вона забезпечує налагодження комунікації з клієнтами. Існує декілька основних видів програм лояльності - бонусна, знижкова, фіксовані знижки та спеціальні ціни. Про кожну з них ви більш детально можете дізнатись в Бізнес-блозі від Skynum.

В залежності від ваших бізнес-потреб ви зможете обрати ідеальний для себе варіант програми. Одним із найпопулярніших і часто використовуваних є знижкова або ж дисконтна програма лояльності. Про неї ми і поговоримо більш детально в цій статті. Тут ви дізнаєтесь, що таке знижкова програма, як з нею працювати та кому вона підійде.

Що таке знижкова програма лояльності?

Знижкова програма лояльності - це складна за структурою система, сенс котрої полягає в накопиченні покупок та їх конвертації в певний розмір знижки. Таким чином, вона допомагає у роботі з клієнтами та забезпечує їх перетворення на постійних відвідувачів. Ще одна з назв знижкової програми - багаторівнева, адже зазвичай в її умовах зазначають декілька ступенів правил.

Якщо коротко розібрати схему, за якою працює дисконтна програма, то чим більше клієнти купують, тим більше вони в результаті матимуть знижку. Для цього використовується шкала знижок, згідно з якою відбувається нарахування знижкових відсотків.

Саме тому дана дисконтна програма вважається багаторівневою. В результаті все залежить від шкали та рівнів, встановлених вами в умовах.

Для зручності розберемо на прикладі. Клієнт приходить в магазин косметики та парфумерії. Там отримає спеціальну дисконтну картку, де базова знижка становить лише 1%. Але він може отримати більшу знижку, якщо робитиме покупки в магазині.

В результаті клієнт приходить наступні рази, витрачає гроші, сума витрат додається і відповідно до шкали конвертації відбувається нарахування знижки. До прикладу, при здійсненні в загальному покупок на 5000 грн покупець отримає більший розмір знижки - 3%. Саме за таким принципом все і відбувається.

Кому потрібна знижкова програма лояльності?

Якщо бонусна програма лояльності є більш універсальною та підходить майже всім нішам, то зі знижкою є свої особливості і нюанси.

Перед тим, як ввести будь-яку програму лояльності, варто оцінити власну ситуацію. Наприклад, у вас магазин продуктів і ви хочете ввести дисконтну систему знижок. Чи це актуально і потрібно? Похід в магазин за продуктами - це часта дія для клієнтів, тому потрібна сума для знижки накопичеться досить швидко. В результаті багато покупців зможуть мати великий відсоток знижки. Це вигідно для вас як для підприємця? Однозначно ні.


В такому випадку потрібно з особливою обережністю застосовувати дану програму лояльності. Вона підійде наступним категоріям магазинів:

  • магазини косметики та парфумерії;
  • салони краси;
  • магазини одягу та взуття;
  • магазини техніки;
  • інтернет-магазини;
  • магазини будівельних матеріалів;
  • магазини канцелярії;
  • магазини спортивного харчування і т.д.

Тобто в загальному знижкова програма доступна багатьом видам бізнесу, лиш потрібно правильно її налаштувати.

Що вам дасть знижкова програма лояльності?

Дисконт такого типу є досить ефективним при збереженні лояльності клієнтів. Покупці люблять знижки та щось дешевше, тому звісно з радістю захочуть скористатись цією можливістю.

Дана програма дозволить вам налагодити наступні моменти:

  • збільшення об’єму продажів за рахунок високої лояльності клієнтів;
  • збільшення середнього чеку завдяки наявній знижці;
  • запам’ятовування бренду та покращення його імені;
  • підвищення конкурентоспроможності магазину;
  • робота з наявними клієнтами, а не постійне залучення нових.

Знижкова програма лояльності - це свого роду гра для покупців, котрі мають бажання виростити свою знижку, але при цьому зростають і їх витрати.

Як працює знижкова програма лояльності?

Щоб запустити програму лояльності з багаторівневою системою, в першу чергу необхідно налаштувати усі умови. Що ж потрібно врахувати?

  • Визначення шкали та рівнів

В першу чергу потрібно зрозуміти, яка саме шкала буде використовуватись для конвертації в знижку. Для цього варто встановити граничну суму для отримання знижки.

Наприклад, в магазині косметики для отримання знижки в 3% потрібно витрати сумарно 5 тисяч гривень, а для 5% - 10 тисяч гривень.

Від чого залежить розмір витрат та знижки? В першу чергу від вашого асортименту та товару. В залежності від цінової політики необхідно прописувати ту суму витрат, що буде для вас вигідною.


Тобто рівнева структура базується на основі вашої ніші.

  • Тривалість дії знижки

Ще один момент - визначте скільки саме часу буде тривати набута знижка. Це теж залежить від типу бізнесу та ваших уподобань.

Найчастішим варіантом є знижка на термін в 1 рік або ж до отримання нового рівня дисконту.

  • Доступні товари для акції

Не всі товари можуть підпорядковуватись наявній знижці. В такому випадку варто створити перелік з тим асортиментом, що підійде для знижок.

До прикладу, в магазині техніки знижка може діяти лише на аксесуари (чохли, захисне скло, зарядні пристрої). Адже вам буде зовсім невигідно продавати дешевше техніку.

Приклади знижкової програми лояльності

Великі компанії досить рідко використовують дану програму лояльності, адже зазвичай вони вже мають свою аудиторію та й без цього можуть зберегти клієнтів. Окремий випадок - це нішеві магазини, котрі працюють на репутацію.

Дану систему можна зустріти в невеликих магазинах задля збільшення середнього чека і наявності постійних покупців.

Ми навели декілька актуальних прикладів:

  • Етнохата - магазин одягу

Їхня система працює таким чином: за витрачені 2000 грн - 5% знижки, за 4000 грн - 7%, за 8000 грн - 10%. Таким чином покупці повертаються до них і стають постійними відвідувачами. Етнохата має прибуток, а клієнти - знижку.

В даному випадку акція розповсюджується не на всі товари, виняток - акційні цінники.

  • PROG1Group - мережа військових магазинів

Одна з найбільших мереж магазинів з військовими речами теж має накопичувальну знижку. В них система більш розширена та детальна з можливістю отримати велику знижку.

Початковою знижкою є 3%. Вона нараховується базово при наявності дисконтної картки. Далі при зростанні суми витрат росте і відсоток знижки. Максимальний відсоток - 15%. Його можна отримати лише за сумарні витрати - від 74 600 грн.

  • 5G.IN.UA - інтернет-магазин мобільного зв’язку

Ще один магазин, котрий має багаторівневу знижку. Перший відсоток ви можете отримати при витраті на 500 грн, а найбільший розмір дисконту - 20%. Для його отримання необхідно зробити витрати на 100 тисяч гривень.

При цьому в умовах є окрема приписка, що дана знижка діє тільки для тієї людини, на яку було оформлено акаунт. Це теж важливий момент, адже будь-хто в такому випадку може скористатись дисконтом.

Знижкова програма лояльності в Skynum

Платформа Skynum - це багатофункціональна система, котра дає можливість налаштувати більшість відомих програм лояльності. Якщо ви потребуєте створення багаторівневої програми, то за допомогою зручних та простих налаштувань ви зможете це зробити без зайвих турбот.

В Skynum ви можете поєднувати різні програми лояльності та змінювати їх за потреби. Крім цього, облік товарів та продаж ведеться з урахуванням знижок і акцій, котрі ви встановлюєте, тому процес роботи буде значно зручнішим.

Також платформа спрощує не лише ведення програми лояльності, але й має повноцінний складський облік, роботи з модифікаціями та серійними номерами, створення звітності, облік фінансів, друк документів за власним дизайном, робота із замовленнями та прайс-листами.

Разом зі Скайнум ви зможете ефективно працювати та контролювати усі базові деталі вашого бізнесу і взаємодії з клієнтами.