Програми лояльності є незмінною частиною роботи бізнесів, адже це можливість налагодження комунікацій з клієнтами та їх заохочення до нових покупок.

На сьогоднішній день існує безліч різноманітних форматів проведення бонусних програм. Одним з них є бонусна програма лояльності. Саме про неї і піде розмова в цій статті. Ви зможете дізнатись про всі найважливіші та найнеобхідніші деталі такого виду знижок для покупців.

Також існують інші популярні програми лояльності, з котрими працює більшість підприємців, - спеціальна ціна, знижкова програма та фіксована знижка.

Що таке бонусна програма лояльності?

Бонусна програма лояльності - це зручний вид програми лояльності, котрий базується на нарахуванні бонусів (балів) за здійснені покупки. Даний метод має індивідуальний підхід, адже для кожного клієнта відбувається окреме нарахування.

Основна перевага бонусної програми - вона допомагає повернути клієнтів і дозволяє їм ставати постійними. Завдяки цьому не тільки збільшується лояльність та росте середній чек, а й забезпечується база постійних клієнтів.

Як ж працює бонусна система? Звісно все залежить від вашої специфіки, але загальноприйнятим вважаються наступні правила: при витрачанні певної суми на покупки відбувається нарахування певної кількості бонусів. Конвертація визначається кожним окремим випадком в залежності від вашого бізнесу.

Кому підійде бонусна програма лояльності?

Бонуси - це універсальна річ, котру можуть застосовувати різні бізнеси, адже в залежності від специфіки ця програма може змінюватись та адаптовуватись. До прикладу, авіакомпанії використовують бонусні умови для своїх клієнтів. Крім того, бонуси будуть актуальними і у звичайному магазині одягу. Тобто це дійсно про багатогранність.

Хто ж може підключити собі бонусну програму лояльності?

Як бачите, бонусна програма буде в нагоді майже кожному бізнесу.

Що дає бонусна програма лояльності бізнесу?

Перед тим, як впровадити щось нове у свій бізнес, варто зрозуміти для чого це потрібно та що воно вам принесе. Бонусна система - це про підвищення лояльності клієнтів, але які ж задачі вона вирішить в більш конкретному ключі?


По-перше, такого роду заохочення дійсно дозволяють утримати клієнтів. Тобто ваш покупець знає, що в нього є бонуси, котрі він накопичує при покупках у вашому магазині. Відповідно це буде мотивувати його йти саме у цю торговельну точку. Це дозволяє набагато легше зробити клієнта «постійним».

По-друге, через розвиток лояльності зростає і кількість покупок. Багато клієнтів зацікавлюється накопиченням бонусів як свого роду грою, де основна задача - більше витратити аби більше отримати.

По-третє, формується власна база клієнтів. На основі бонусної програми ви зможете створити для себе базу з даними про покупців. Завдяки цьому ваші знижки стануть більш персоналізованими. Наприклад, додаткові знижки до дня народження або врахування частих покупок.

Тобто в результаті ви отримаєте максимальні переваги при започаткуванні бонусної програми лояльності:

  • ріст кількості покупців;
  • можливість комунікації з клієнтами;
  • індивідуальний підхід у роботі з покупцями;
  • збільшення стимулу до придбання товарів;
  • наявність привілеїв над звичайною дисконтною картою.

Як працює бонусна програма лояльності та як її започаткувати?

Вище ми вже коротко розповідали про принцип роботи бонусної програми, але в цьому блоці ви дізнаєтесь про основні особливості, які чекають на вас при введенні.

Для того, щоб програма лояльності працювала правильно та вам на користь, вона має бути максимально продуманою. Тобто вам необхідно прояснити для себе усі наступні моменти:

  • Специфіка бонусів

В залежності від вашого напрямку роботи бонуси можуть мати різний вигляд. Наприклад, зачисляються у вигляді балів. Крім того, ви можете придумати свою власну назву бонусів, котра буде відрізняти вас від інших магазинів. Таким чином вас будуть запам’ятовувати та відрізняти.

До прикладу, деякі магазини, а особливо великі компанії, створюють навколо бонусної програми цілу історію. Це допомагає з впізнаваністю.

  • Формула нарахування бонусів

Наступний важливий крок - розуміння за яким саме принципом відбуватиметься нарахування бонусів. Тут все залежить від вашої ніші, адже для різних магазинів - різні коефіцієнти нарахування.

В такому випадку потрібно встановити власний коефіцієнт, який буде конвертуватись в бонуси. Наприклад, у вас магазин одягу і ваш коефіцієнт конвертації 100 грн = 1 бонус. Тобто, при покупці на 1000 грн покупець отримає в результаті 10 бонусів.

Інший момент стосується порогових значень чека, при яких відбувається нарахування бонусів. Деякі магазини встановлюють нижній або верхній поріг. При нижньому порозі покупець отримує нарахування бонусів лише у тому випадку, якщо здійснить покупку на певну мінімальну суму. Верхній поріг - це максимальна сума бонусів, котру може отримати клієнт. Повертаючись до прикладів, в магазині техніки можна отримати дуже великий розмір бонусів при дороговартісних покупках, тому в них можна встановити обмеження в бонусах до 500 грн.

Тут ще потрібно згадати про особливі товари, за які буде відбуватись нарахування більше. Це актуально для тієї продукції, котра гірше продається.


Тобто, як бачите, потрібно з усією уважністю продумати роботу бонусної програми для її результативності.

  • Формула списання бонусів

Також дуже важливий фактор - списання бонусів. Цей пункт теж має безліч цікавих питань та нюансів, адже потрібно визначити ще одну конвертацію. А саме визначити чому дорівнює один бал. Наприклад, один бал = одна гривня.

Крім того, потрібно узгодити скільки балів можна списати в одному чеку. До прикладу, лише 50% чека можна оплатити бонусами. Ще постає питання чи всі товари можна оплатити бонусами. Якщо ні, то пропишіть список виключень.

І ще момент - анулювання бонусів. Деякі бонуси мають термін дії, тому необхідно його теж зазначити.

Приклади відомих бонусних програм

В реальному житті існує безліч бонусних програм. Скоріш за все, ви з ними точно стикались, а може робите це щодня. Давайте на декількох прикладах розберемо як вони працюють.

  • Власний рахунок від Сільпо

Супермаркет «Сільпо» має одну з найвідоміших та найпопулярніших бонусних програм по всій Україні. Все розпочиналось з пластикових карток, а зараз існує успішний мобільний додаток.

Бонуси нараховуються на основі здійснених покупок. Крім цього, відповідно до попередніх чеків формуються спеціальні пропозиції. Наприклад, при покупці овочів на 120 грн ви отримаєте за них бонуси «х5».

Накопичення бонусів раніше відбувалось протягом трьох місяців, але зовсім недавно компанія перейшла на конвертацію кожного місяця. Таким чином ви робите покупки протягом місяця, накопичуєте бонуси, а в кінці вони трансформуються в гривні, котрі можна витрати на касі.

  • Local у Львові

Локаль - це повна організація, котра об’єднує найпопулярніші туристичні місця Львову та дозволяє накопичувати бонуси з різних закладів.

До прикладу, ви побували у «Львівській майстерні шоколаду», здійснили покупку на певну суму. З цієї суми вам буде нараховано бонуси, які можна буде витрати в інших закладах.

Крім того, в додатку «Локаль» існує безліч спеціальних пропозицій - додаткові вітання до дня народження, спеціальні знижки і т.д.

  • Фішка

Фішка - це бонусна програма, котра працює в декількох магазинах та закладах. Тобто однією бонусною карткою можна скористатись у різних місцях. Наприклад, заправка «Окко», магазин електроніки «Алло», супермаркет «Фуршет».

Бонуси нараховуються відповідно до зроблених витрат і можуть використовуватись у всіх торгових точках, з якими співпрацює «Фішка». Це зручно та допомагає досягти обміну клієнтами між магазинами.

Ще одна особливість «Фішки» - це можливість передавати бонуси у вигляді донату, що теж заохочує людей. Тобто компанія навчилась актуалізувати свій продукт.

Підключення бонусної програми лояльності в Skynum

Платформа для автоматизації бізнесу від Skynum має безліч різноманітних функцій. Серед них є і налаштування програми лояльності. В системі підтримується робота усіх видів програм, бонусної в тому числі.


Завдяки адаптивності та зручним налаштуванням платформи ви зможете розробити власну бонусну систему з установленими коефіцієнтами нарахування та списання, вибором груп покупців та іншими важливими нюансами.

Таким чином ви отримаєте не тільки систему для складського обліку і продажів, а й можливість ведення власної бази клієнтів з підтримкою бонусної програми лояльності. Усі бонуси будуть враховані в обліку, що значно спростить вашу роботу та розрахунки.

Працюйте швидко та ефективно разом зі Skynum, адже за автоматизацією бізнес-процесів майбутнє.

Як бачите, бонусна програма лояльності - це важливий спосіб залучення клієнтів та переведення їх в статус «постійних». Саме тому варто проаналізувати нішу та запровадити програму в роботу.