Бути керівником – це завжди складний та відповідальний процес. І часом, будучи на цій посаді, люди забувають про те, що їм варто відповідати такому званню. «Гарний» та «поганий» - дуже розмиті поняття, тому ми підготували для вас ТОП 10 якостей, які характеризують вас як успішного керівника.
Якість 1. Вміння брати відповідальність
Що відрізняє лідера від звичайного виконавця завдання? Ні, це не навичка командування. Насамперед керівник має вміти брати він відповідальність.
У більшості випадків усі помилки, актуальні невирішені проблеми стикаються на працівників «молодших» за рангом. Так простіше, адже не слід визнавати свою провину. Якийсь промах? Секретар винний. На прилавку бракований товар? Продавець не додивлявся.
Безумовно, є ситуації, коли винен співробітник. Тоді він повинен понести покарання або отримати догану залежно від вашої внутрішньої корпоративної етики.
Іноді ж промах працівників полягає у недоробці лідера – неправильно пояснив завдання, поставив короткі дедлайни чи не простежив за виконанням роботи. У разі дуже важливо взяти він відповідальність. Це дозволить зберегти добрі стосунки з колективом і виставить вас лише у кращому світлі.
Якість 2. Створення командної роботи
Абсолютно всім відомо, що робота сама є менш продуктивною, ніж командна. Організувати дружній колектив може бути складно, але це завдання є передовим для керівників.
Сучасні начальники вже не сидять у кабінетах чи десь далеко від співробітників. Вони працюють разом з ними, налагоджують контакт та впроваджуються в колектив, створюючи одну велику згуртовану команду.
Ніяких "я сказав", "я вирішив" і так далі. Натомість організовуються мозкові штурми, спільні рішення задач. Крім того, дозволяйте своїм співробітникам приймати рішення та бути ініціативними.
Якість 3. Делегування ніхто не скасовував
Про делегування робочих процесів можна говорити довго, адже в режимі життя "нон-стоп", яке зустрічається зараз практично у кожного третього, самостійно все не подужати. Саме тоді на допомогу приходить делегування.
Цей процес складний лише спочатку. Керівник повинен визначити, хто з його співробітників із чим найкраще впоратися. Попереджаємо одразу, що далеко не завжди це вийде одразу. Зате з часом ви зрозумієте, і робота стане більш автоматизованою.
Якщо ви не знаєте, як саме делегувати обов'язки, радимо прочитати нашу статтю, яка розкриває цю проблему з усіх боків. До речі, там навіть є покроковий гайд, що спрямовує вас у потрібне русло.
Якість 4. Вміння правильно поставити завдання та цілі
Результативність та ефективність роботи часто залежить саме від керівника. Він займається організацією та постановкою мети. Закон простий і зрозумілий - чим простіше сформульовано завдання, тим більший шанс його успішного виконання.
Саме тому лідер має уважно підходити до оцінки технічної частини роботи, створювати правильний план роботи та, звичайно ж, стежити за виконаною роботою.
Формулюйте цілі для вашої команди чітко і зрозуміло, щоб уникнути непорозуміння та затримки за термінами.
Якість 5. Стресостійкість
Занадто просто та зрозуміло? А ось і ні. Практично в кожному резюме можна зустріти фразу «стресостійкість», але це зовсім не означає, що всі ці кандидати мають таку якість.
Спочатку потрібно розібрати, що це означає. Керівник повинен бути певною мірою холоднокровним. Його емоції залишаються лише з ним. Разом з цим йому варто мати навичку придушення нервозності. Особливо коли це стосується екстрених ситуацій.
Вирішення конфліктів у команді, пошук взаєморозуміння та правильний розподіл власних енергетичних ресурсів - запорука успіху та стресостійкості.
Якість 6. Професійні навички на найвищому рівні
Першого зустрічного без особливої кваліфікації поставити на керівну посаду – дурна витівка. У таких випадках шукають працівників, які мають профільну освіту, або досвід роботи на аналогічній посаді.
Крім того, важливим фактором є саморозвиток та постійне професійне зростання. Для цього відвідують спеціальні майстер-класи, навчання та інші курси підвищення кваліфікації.
Співробітники повинні мати авторитетну людину, яка допоможе їм у вирішенні робочих питань.
Якість 7. Людство - це більш ніж важливо!
Напевно, з цього пункту варто було починати, адже нічого в цьому світі не таке цінне як людина. Коли ми починаємо говорити про лідера, то зовсім не можна забувати про людяність, яка має бути притаманна кожному.
Це стосується роботи з клієнтами, і взаємодія з персоналом. Якщо з першою категорією людей добре спілкуються практично всі начальники, то з другої – все не так.
Пам'ятайте, що ваші співробітники такі ж люди, як і ви. Вони теж хворіють, втомлюються, хочуть бачити своїх дітей чи коханих. У житті трапляються різні ситуації, але навіть у професійному середовищі важливо залишатися людяними.
Якість 8. Бути на одному рівні зі співробітниками
Гординя – одна з головних проблем сучасних керівників. Вони не визнають свою неправоту і зовсім не вміють йти на поступки, а тим більше грати на інших умовах.
Найчастіше нові лідери швидко зазнають. Це спричиняє масу проблем, одна з яких - неповага співробітників. Звичайно, у таких випадках багато хто вважає, що треба залякати, адже боятися значить поважають. Запам'ятайте, це велика помилка, яка тільки занапастить ваш авторитет. Відновити його буде дуже важко.
Щоб стати справжнім лідером для початку потрібно навчитися підкорятись, потім бути на рівні, а потім керувати іншими.
Якість 9. Стати прикладом для наслідування
Трохи вище ми згадали про залякування та авторитет владою. Цілком зрозуміло одне - така тактика ніколи не спрацює, тому її одразу треба позбутись. Але як тоді добитися поваги? Найпростіший спосіб - бути прикладом для своїх співробітників.
Уявіть, що є адміністратор у магазині одягу. Окрім нього тут працює ще п'ять продавців, які відповідають за різні відділи. Адміністратор дуже суворий і вимогливий - карає за запізнення, робить догани за найменший бруд у залі і таке інше. При цьому він часто пропадає з робочого місця, не вчасно доносить актуальну інформацію співробітникам і зовсім не добре ставитися до своїх обов'язків. Чи стане він прикладом для вашої команди? Дуже сумнівно, адже сам не виконує своєї роботи якісно.
Коли люди бачать навколо себе дисципліну та порядок, то й самі на підсвідомому рівні хочуть відповідати.
Якість 10. Баланс між особистісними характеристиками
Крім професіоналізму і тих якостей, які властиві нам на роботі, не слід забувати, що існують особистісні характеристики. Кожна людина має хороші й погані сторони, але в роботі дуже важливо тримати між ними гармонію.
Ділити на «чорне» та «біле», як і намагатися викорінити деякі риси характеру, зовсім нерозумна витівка. Саме тому у відносинах роботи дуже важливий баланс.
Наприклад, хтось є абсолютно впевненою у собі людиною, але водночас не визнає помилок і може зіткнутися з несподіваними проблемами, не послухавши інших. А хтось, навпаки, постійно критикує свої дії, тому боїться ризикнути. І в першому, і в другому випадку досягти лідерського успіху дуже важко, але якщо дійти до золотої середини, то все точно вийде.
Стати добрим керівником набагато складніше, ніж просто обійняти високу посаду. Разом із владою приходить і велика відповідальність. Розвиватися, бути кращим і залишатися людяним - це лише мала частина завдання справжнього лідера.
Бажаєте дізнатися ще більше корисної інформації про лідерство, підприємництво та бізнес-лайфхаки? Тоді читайте блог від Skynum, щоб бути в курсі всіх подій.