Сприйняття візуального компонента просування магазину завжди грає дуже серйозну роль, адже більшість інформації надходить саме через зір. Наш мозок сприймає естетику, аналізує її та робить висновки. У маркетинзі питанню оформлення надають особливе значення, адже це візитна картка.
В одній із наших статей блогу ми вже розповіли про основні правила та компоненти у створенні вітрини. Тут поговоримо докладніше на вузькоспрямовану тему, а саме – магазини одягу.
Як визначитися із концепцією для оформлення магазину одягу?
Для початку потрібно підійти з серйозністю до питання визначення цільової аудиторії. На перший погляд, це просто, але потрібно провести повну оцінку ситуації.
По-перше, дуже важливо розуміти, що вітрина є способом реклами та залучення покупців, тому орієнтуватися потрібно саме на вашу групу потенційних клієнтів. Для підлітків – це один варіант, для магазину дитячого одягу – зовсім інший.
У зв'язку з цим дайте відповідь на кілька питань, які і будуть в основі вашої концепції:
- На який вік та стать розрахований магазин?
- Який рівень фінансового статку у ваших покупців?
- Яку соціальну групу ви маєте намір залучати?
Наприклад, у вас магазин із діловими костюмами. Тоді орієнтованими клієнтами будуть чоловіки віком 30-50 років, що належать до офісного життя та середнього рівня достатку.
Тобто, у такому разі концепція підбиратиметься відповідно до цих характеристик. Також можна зробити більш широку картину вашої цільової аудиторії, щоб досягти максимального успіху.
Основні правила оформлення вітрини у магазині одягу
Існують певні правила, які допоможуть вам зробити оформлення гармонійним та ефективним. Не варто забувати про них при створенні вітрин та прикрас у залі.
1. Все згідно з концепцією
Начебто очевидний момент, але чомусь багато хто забуває його. Концепція повинна переглядатися у кожній деталі та кожному аспекті.
Повернемося до нашого прикладу із магазином ділового одягу для чоловіків. Такі місця зазвичай оформляються у строгому стилі з використанням темних кольорів та контрастів. Суворі лінії та чіткість акцентів відіграють ключову роль у створенні атмосфери. А потім уявіть, що серед цього проскакує деталь яскравого кольору. Загальна концепція у раз порушується, а магазин сприймається зовсім інакше.
2. «Ходовий» одяг - ідеальний для вітрини
Світ моди постійно змінюється, тому дуже важливо стежити за трендами. Вітрина має залучати і бути цікавою для потенційного покупця. Для цього потрібно звернути увагу на товар, який виставляєте.
Розберемо на прикладі з підлітковими речами, де дуже швидкоплинні тренди та побажання. Тінейджери шукають те, що на піку моди, тому і з більшою ймовірністю зайдуть у магазин, де на вітрині тренд. Уявіть, що дівчинка хотіла придбати популярні джинси, а на вітрині побачила неактуальні зараз скіні. Яка ймовірність, що вона туди зайде?
3. Більше не означає краще
Виставити весь асортимент на вітрину – жахлива ідея, адже так створюється справжній хаос. Людям стає складніше виділяти якийсь окремий товар, а все разом перетворюється на суцільну кашу. Особливо якщо до цього додають ще величезну кількість аксесуарів.
Поставте себе на місце перехожого. Ви йдете повз магазин і у вас є буквально кілька секунд, щоб звернути увагу на вітрину. Ви акцентуєте свій погляд на ній, але через надлишок речей або прикрас все губиться. А значить ще одного потенційного покупця втрачено.
Крім того, радимо дотримуватися головного правила - не більше трьох манекенів на одній вітрині.
4. Відхід від стандарту до нового
Ми швидко звикаємо до всього, тому щоразу доводиться створювати щось нове та незвичайне. Магазини одягу мають високий рівень конкуренції, через що доводиться виділитися та ставати іншими. Це стосується і вітрин.
Зараз все частіше віддають перевагу нестандартним позам манекенів, цікавим поєднанням кольорів, використанню додаткових елементів. Як варіант можна зустріти великі картинні рамки, які допомагають зробити правильний акцент на товарі. Серед дизайнерів цей прийом відомий як фреймінг.
5. Комбінація одягу має значення
Згідно із загальною статистикою, найкраще продається одяг, представлений на вітрині. Особливо виграшним є варіант із правильною комбінацією одягу.
Зазвичай цим займаються стилісти, адже саме їм вдається підібрати ідеальне вбрання і не порушити концепцію, але можна спробувати самостійно. Для натхнення образами рекомендуємо скористатися луками з Pinterest.
Таким чином ви тільки досягнете стилю та гармонії на вітрині, але й збільшите середній чек. Речі будуть виглядати ефектно разом, а значить, і попит на купівлю кількох одиниць товару буде більшим.
6. Зміна вітрини
Як часто змінювати виставку на вітрині? Експерти розходяться на думці з цього приводу. Дехто вважає, що це варто робити кожен сезон - весна/літо і зима/осінь, інші кажуть - кожну пору року, а треті взагалі робили б це кожні два тижні.
Найбільш практичним варіантом є зміна вітрини кожні 2-3 місяці залежно від пори року та оновлення колекцій.
Крім цього, зміна вітринної виставки ще можлива до різних свят. Наприклад, напередодні Нового року або Хелловіну. Тематичні прикраси дуже приваблюють покупців.
7. Акціям та знижкам бути!
Ну і раз ми згадали про свята, то не можна забути і про всілякі знижки та акційні пропозиції. Найчастіше на вітринах можна зустріти написи SALE, -30%, -50% і т.д.
Влаштовувати розпродажі в магазинах одягу дуже корисно, тому такі вивіски тільки допоможуть знайти нових покупців.
До речі, часто акції діють на старі колекції, а нові залишаються за встановленою ціною, тому за фінансові втрати боятися не варто.
8. Не забувайте про манекени
Манекени відіграють основну роль при створенні вітрин у магазинах одягу. Саме так презентують більшість товарів. По-перше, це краще свідчить про те, як товар сидить на моделі. По-друге, таким чином передається концепція колекції або загалом магазину.
Зверніть увагу, що є особливі правила в одяганні манекенів - вибирайте найпопулярніші комбінації і не поєднуйте більше чотирьох кольорів.
9. Використання сітілайтів
Сітілайти - це яскравий спосіб привернути увагу перехожих. Це свого роду екран, на якому транслюються різноманітні рекламні відеоролики чи фото.
Вартість розміщення спочатку дорожча, але завдяки варіабельності та можливості в будь-який момент змінити картинку зникають додаткові витрати на зміну реклами.
Ведете свій бізнес самостійно? Програма для автоматизації магазину одягу Skynum зробить вашу роботу простішою та ефективнішою. Складський облік, продаж, CRM-система і все, що знадобиться для підприємця.
Як оформити зал у магазині одягу?
У цьому розділі ми торкнемося всіх найважливіших деталей, які стосуються оформлення магазину одягу всередині. При цьому не варто забувати про велику науку мерчандайзингу, що працює на всі 100%.
Спершу згадаємо, на які зони ділиться торговий зал:
- гаряча зона - зазвичай це центральна частина, де розташовані нові колекції та хіти продажів;
- холодна зона - бічні та далекі частини магазину, що ідеально підходять для розташування акційного товару;
- зона незапланованих покупок – стійки біля каси з різними дрібницями, аксесуарами.
При цьому каса зазвичай знаходиться в самому кінці зали, щоб покупець пройшов усі зони та міг придбати більше.
Для оформлення магазину одягу діє кілька основних стратегій, які дозволяють клієнтам почуватися комфортніше, а продаж пропорційно збільшувати.
1. Розділ за віковою категорією та статтю
Якщо ваш магазин не є вузькоспеціалізованим, і ви продаєте товар для різних категорій людей, його потрібно розділити. Залежно від специфіки одягу виділяють такі сегменти:
- доросла чоловіча секція;
- доросла жіноча секція;
- підліткова секція віком від 14-15 років;
- дитяча секція віком від 7 до 14 років для дівчаток;
- дитяча секція віком від 7 до 14 років для хлопчиків;
- загальна дитяча зона для дітей віком до 3 років.
Таким чином товар сприйматимемо простіше, а в залі не буде хаосу.
2. Балансування між колірною гамою та формою
Люди є естетами ще на підсвідомому рівні. Наш мозок працює таким чином, що йому складно сприймати велику кількість кольорів та різних форм. Найкращим способом гармонії буде баланс у всьому.
Першим методом досягнення балансу є дзеркальний. Стіна умовно ділиться навпіл і оформляється відповідно до дзеркального відображення. Усе це робиться симетрично й в однакових формах.
Другий спосіб - неформальний. І тут стіна також ділиться навпіл, але кожна половина робиться інакше. Це складніше через більший підбір відтінків та форм.
3. Точка фокуса
У мерчандайзингу існує так звана точка фокусу – місце, куди найчастіше натикається погляд. Зазвичай це у центрі стіни, яка оформляється.
Що потрібно знати про цю точку? По-перше, вона має бути привабливою та цікавою, але при цьому не вибиватися із загальної концепції, а навпаки підкреслювати посил колекції.
По-друге, це завжди товар. Іноді точкою фокусування може стати логотип або назва колекції. Якщо ви все ж таки зупинилися на одязі, то зазвичай це манекен.
По-третє, не варто забувати, що це місце є найбільш продаваємим.
4. Правило колонок та повторень
Візуально колекція поділяється на колонки. Вони можуть бути зроблені на стелажах, стінах чи шафках, але при цьому симетрія дотримується. Радимо робити акцент саме на вертикальних колонках, адже вони зручніші для сприйняття.
Що стосується повторень, то той самий товар, але в різних кольорах, може повторюватися кілька разів. При цьому палітра кольорів не завжди може бути представлена в одному місці.
Крім того, ми підготували для вас кілька простих, але робочих лайфхаків:
- Кожному типу одягу має відповідати вішалка. Вибрати один вид вішалок для магазину – не можна!
- Цінники краще ховати всередину одягу, щоб не був зіпсований зовнішній вигляд.
- Пам'ятайте про правила використання магнітів на одязі та закріплюйте їх у шов, щоб не залишати дірки або інші пошкодження.
- Не забувайте про аксесуари на манекені. Вони тоді не лише доповнюють образи, а й краще продаються.
- Сумки, клатчі, рюкзаки повинні бути набиті для форми та презентабельного вигляду.
Як бачите, оформлення вітрин та зали – це ціле мистецтво, якому точно варто вчитися заради залучення нових клієнтів та збільшення продажів.
Ще більше корисних та цікавих статей читайте у нашому Бізнес-блозі від Skynum.