Гарні вітрини магазинів приваблюють покупців та створюють органічний прихід клієнтів. Крім того, саме вітрина вважається особою та зовнішністю закладу, тому зовсім не варто недооцінювати її силу. Варто лише згадати, скільки фотографій робиться на тлі фасадів із позначкою магазину чи закладу. Додаткова реклама – це завжди добре, адже так? Давайте детальніше розберемо, як оформити вітрину і на що варто звернути увагу.

Основні принципи оформлення вітрин

Існує цілий напрямок мерчандайзингу, який відповідає за формування дизайнів магазинних вітрин - це вітриністика. Саме завдяки її основам можна досягти приголомшливих результатів, використовуючи вітрину як один з варіантів маркетингу.

Якщо ми говоримо про принципи оформлення, потрібно обов'язково звернути увагу на види вітрин. Спочатку потрібно відштовхуватися саме від цих класифікацій.


Типи вітрин по оформленню:
  • Товарні вітрини - найчастіший варіант, який дозволяє показати перехожим хоч би мінімальний асортимент товарів, представлених у магазині.
  • Сюжетні вітрини - головну позицію тут займає сюжетна лінія, а не товар, але при цьому він повинен бути показаний.
  • Товарно-сюжетні вітрини - поєднання першого і другого типу, де представлено багато товарів, і є сюжетна композиція.
  • Акційні вітрини - в ході розпродажів та періоду знижок організовують такі вітрини, щоб розповісти про акції.
Типи вітрин за функціональним значенням:
  • Торгові вітрини - націлені продаж товарів, зазвичай сезонних чи акційних.
  • Іміджеві вітрини - націлені на створення образу, що запам'ятовується, який передасть концепцію і загальний дух даного магазину або закладу.
Типи вітрин за розташуванням:
  • Єдина вітрина - велика, розлога та цілісна вітрина, де може максимально розгулятися дизайнер.
  • Блокова вітрина - ще одна велика вітрина, але вона не має цілісності, а є окремі блоки.
  • Двоповерхова / багатоповерхова вітрина - підійде для великих магазинів на кілька поверхів, ідеальний варіант для створення іміджевих композицій великих компаній.
  • Кутова вітрина - розташована на розі, рекламуючи товар одразу на двох вулицях.

Ці три класифікації є основними, коли ми характеризуємо вітрини для магазину.

Крім цих показників потрібно врахувати такі фактори, як:
  • Об'єм потоку людей - наскільки прохідною є ділянка (мінімальний потік, потік середньої інтенсивності, активний потік).
  • Локація магазину – де розташований магазин (торговий центр чи вулиця).
  • Класовий ранг магазину – до якого класу можна віднести магазин? (Бюджетний, середньостатистичний, дорогий, люксовий).
  • Асортимент товарів - що пропонує магазин, яких брендів та торгових марок.
  • Концепція, яку бажають донести через вітрину.

Розписавши всі ці пункти, ви зможете чітко сформулювати собі бачення майбутньої вітрини в магазин. На початковому етапі бізнесу саме підприємець займається цим питанням, якщо немає маркетолога.

Правила оформлення вітрини

Коли ваше бачення вітрини вже сформовано, і ви знаєте, що хочете побачити, не поспішайте робити замовлення. Це велика помилка багатьох бізнесменів. Насамперед вам варто вивчити основні правила – що можна і не можна.


Що має бути при правильному оформленні вітрини?
  • Вірний підбір кольорової гами відповідно до тематики, корпоративних кольорів вашого магазину.
  • Організація якісного освітлення у темну пору дня і не тільки.
  • Відповідність правилам побудови композиції - як із близької, і з далекої відстані.
  • Загальний сюжет із правильно сформульованим гаслом.
  • Наявність хоча б мінімального асортименту товарів, бажано - найкращих та найпопулярніших.
  • Гарний та добре підготовлений фасад з ремонтом.
  • Цінники повинні підходити під загальну стилістику та бути в одному вигляді.
Що не варто робити під час оформлення вітрини?
  • Використання неякісних елементів із неналежним зовнішнім виглядом.
  • Надлишок елементів і як результат «кашу» у загальній композиції.
  • Значна простота без особливої уваги.
  • Відсутність оригінальності у побудові загальної структури та схеми.
  • Брудна вітрина, особливо скляні елементи.
Якщо ж власної фантазії недостатньо або ви сумніваєтеся в деяких елементах, радимо знайти дизайнера, який допоможе вам удосконалити ваші ідеї та довести їх до ідеального стану.

У будь-якому випадку використання допомоги професіонала вам точно стане в пригоді і дозволить донести всю концепцію і залучити більшу кількість покупців.

Окрім вітрини дуже важливо розібратися у загальному мерчандайзингу, тому радимо вам ознайомитись статтею про викладення товару у магазинах.

Ще більше цікавої та корисної інформації про бізнес читайте у блозі від Skynum. Тут ви дізнаєтеся більш докладно про те, як красиво оформити вітрину у продуктовому магазині, магазині одягу та магазині техніки, а також про інші важливі нюанси у просуванні.