Буквально весь сучасний світ з головою занурився в технології. На сьогоднішній день вони всюди - від пошуку улюбленої книги до покупки хліба. Однією з головних галузей, яка відчула цей технологічний прорив, є торгівля. Зараз велика частина ринку зосереджена на Інтернет-просторах. І, здавалося б, що тепер все набагато простіше, адже менше паперової тяганини і проблем. Проте разом з цим прийшли і інші нюанси. Серед них - контроль ефективності роботи.
Жоден бізнес не може успішно існувати, якщо не стежити за його показниками. Найчастіше багато хто не звертають увагу на це і зовсім забувають, підраховуючи виключно прибуток. Це груба помилка, особливо, коли ви ведете свій власний Інтернет-магазин.
У цій статті ми з вами поговоримо про те, що таке KPI, які показники ефективності Інтернет-магазину бувають і як вони розраховуються.
KPI - що це?
KPI - це англійською розшифровується як Key Performance Indicators і в перекладі означає ключові показники ефективності (КПІ). За їх допомогою можна дізнатися те, наскільки добре працює те чи інше підприємство.
Використовується дана система контролю ефективності як для офлайн, так і для онлайн бізнесу. При цьому показники можуть бути різноманітними.
Пояснювати важливість визначення KPI, мабуть, не варто, адже кожен підприємець і сам розуміє, скільки корисної інформації можна отримати, розраховуючи ці показники. Давайте більш детально поговоримо про кожен з них.
Показники KPI для Інтернет-магазину
Кожен показник є індивідуальним і важливим. Всі разом вони дають загальну картину ефективності, але і поодинці допомагають оцінити ситуацію.
1. Трафік відвідуваності
Почнемо з найпростіших в оцінці показників, а саме з кількості переглядів сайту. Немає переглядів - немає покупців - немає прибутку. Ваш сайт повинні знати і бачити, щоб щось там придбати.
Як оцінити? Ідеальний варіант - Google Analytics. Він дозволить простежити за потоком користувачів на сайті, дізнатися звідки вони приходять і які запити є найпопулярнішими.
Що дає? Головні переваги даної платформи - своєчасні дані в динаміці і можливість порівняти по різних періодах.
2. Кількість зроблених покупок
Ще один кількісний показник, який можна легко підрахувати. Ви зможете оцінити, скільки покупців зробили замовлення за певний проміжок часу (наприклад, за місяць або рік).
Як оцінити? Кращий спосіб - вести складський облік. Для цього можна використовувати звичайний блокнот або Excel. Ми радимо автоматизувати ваш складський облік і вести його на платформі Skynum. Таким чином ви зможете не тільки швидко дізнатися кількість замовлень або покупок, але й ознайомитися з іншими важливими показниками.
Що дає? Ви можете простежити за роботою своєї фірми в розрізі продажів і реалізації товару.
3. Розмір доходів і прибутку
Дохід і прибуток - це зовсім різні визначення. Про це більш детально ми говорили в одній зі статей нашого блогу.
Дохід - це те, що ви отримуєте при продажу товару без урахування витрат, а прибуток вже враховує в себе витрати.
Як оцінити? Для кращої наочності ми надамо для вас дві формули, за якими можна розрахувати ці показники, якщо у вас немає програми для автоматизації бізнесу.
Формула доходу:
Дохід = кількість певного товару х ціна певного товару
Так проробляємо з усіма потрібними нам товарами і підсумовуємо в кінці. Товари з однаковою ціною можна підраховувати спільно.
Формула прибутку:
Прибуток = доходи за проданний товар - собівартість товару - витрати на реалізацію данного товару
Що дає? Можливість контролювати доходи компанії, а також стежити за прибутковістю організації. Врахуйте, що крім прибутку ще є і збитки.
4. Середній чек покупця на сайті
Один з дуже важливих показників KPI Інтернет-магазину - розрахунок середнього чека на покупця. Його значення може бути абсолютно різним у залежності від собівартості вашого товару і позиціонування компанії на ринку. Так середній чек в продуктовому магазині може скласти 83 грн., а в магазині електроніки - 6520 грн.
Як оцінити? Середній чек розраховується за формулою:
Середній чек = загальна сума покупок за певний період / кількість зробленних покупок за певний період
Що дає? Такий підрахунок дозволить вам опрацювати правильне збільшення середнього чека і підняти розмір прибутку.
5. CAC - вартість залучення нового клієнта
Customer acquisition cost - універсальний показник, який використовують компанії і в офлайні, і в онлайні. Реклама і просування - завжди були важливими моментами в будь-якому бізнесі, тому стежити за цією статистикою дуже важливо.
Як оцінити? Знову-таки звертаємося до наших формул:
Вартість залучення нового клієнта = загальна сума витрат на просування і рекламу за певний період / кількість всіх залучених клієнтів за певний період
Що дає? Таким чином ми оцінюємо, у скільки нам обходиться кожен новий залучений клієнт при використанні реклами і різних методів просування.
6. CPO - вартість нового заказу
Слідом за залученням клієнтів велику роль ще відіграє вчинення нових замовлень. Він розраховується за аналогією зі залученням клієнтів. Врахуйте, показники CPO і CAC можуть відрізнятися, адже кількість замовлень часто більше.
Як оцінити? Для розрахунку СРО потрібна наступна формула:
Вартість нового заказу = загальна сума витрат на просування і рекламу за певний період / кількість зробленних заказів за певний період
Що дає? Відмінний метод, щоб визначити продуктивність реклами та її ефективність. Особливо, якщо ви використовуєте кілька різних каналів.
7. ROI - окупність рекламного просування
Раз вже ми заговорили про рекламу, то варто врахувати і момент з її окупністю. Існують різні канали реклами. В Інтернеті це може бути, наприклад, таргетована реклама або реклама у блогерів. Кожне вкладення тягне за собою багато розтрат, тому потрібно проаналізувати, наскільки воно вигідне.
Як оцінити? Використовуємо для початку формулу:
Окупність рекламного просування = (дохід, отриманний за період рекламної кампанії - вартість саме цієї рекламної кампании) / вартість саме цієї рекламної кампанії х 100%
Тобто, вам потрібно використовувати дані про вартість реклами та дохід, отриманий з нею.
Що дає? За результатами розрахунку можна дізнатися, який вид реклами для вас ефективний і приносить покупців разом з продажами.
8. Коефіцієнт конверсії
Коефіцієнт конверсії - показник, який надає інформацію про те, скільки користувачів сайту зробило покупку. Його можна розраховувати як по групах товару, так і різним категоріям користувачів.
Як оцінити? Для підрахунку конверсії нам знадобиться формула:
Коефіцієнт конверсії = кількість зробленних заказів на сайті / кількість взаємодій зі сайтом / 100%
Цей показник можна розрахувати без використання даних з Google Analytics або інших аналогічних сайтів.
Що дає? Чим вище відсоток конверсії, тим краще для бізнесу. Значить, що ваш сайт розроблений правильно і працює ефективно. В іншому випадку потрібно вдосконалити прогалини.
Як бачите, виконання KPI показників демонструє нам роботу всієї системи. Спочатку розібратися з ними може бути складно, але в кінцевому результаті ви зможете отримати збільшення продажів в Інтернет-магазині.