Реєстратор розрахункових операцій (РРО) - спеціальний пристрій з певним фіскальним функціоналом для реєстрації всіх розрахункових операцій при реалізації товару або наданні послуг. РРО також відомий як касовий апарат.
Відповідно до Наказу МФУ №64 від 19.04.2019 року провести реєстрацію РРО можна онлайн в «Електронному кабінеті платника» на офіційному сайті Державної податкової служби України.
Головні переваги онлайн-реєстрації реєстраторів розрахункових операцій:
- швидка і зручна система, що рятує від довгих черг;
- можна не тільки подати Заяву про реєстрацію, а й отримати Реєстраційне свідоцтво онлайн;
- книгу розрахункових операцій можна не реєструвати;
- мінімальна кількість потрібних документів
- використання електронного підпису.
Перед тим, як подати Заяву для реєстрації РРО через особистий електронний кабінет на сайті Державної фіскальної служби переконайтеся, що у вас є власний електронний підпис. Його можна отримати або придбати через Державну фіскальну службу України, Приватбанк, Ощадбанк і т.д. Якщо ви використовуєте допоміжні сервіси на кшталт Сонати або Medoc, то у вас вже є електронний цифровий підпис, за допомогою якого можна пройти реєстрацію. Якщо раніше ви не користувалися ЕЦП, то дізнайтеся все про його отримання в нашій статті.
Далі потрібно увійти в особистий електронний кабінет платника. Для цього на сайті перейдіть в розділ «Вхід», а потім у вкладці «Файловий ключ» виберіть АЦСК, власний ключ у вигляді файлу (найчастіше його ім'я виглядає наступним чином - Key-6.dat) і введіть захисний пароль.
Тепер перейдемо безпосередньо до покрокового гайда, який допоможе легко і швидко зареєструвати РРО на сайті Державної податкової служби України.
Крок 1. З лівого боку екрану знаходимо розділ «Введення звітності» і переходимо в нього.
Крок 2. У верхній частині екрану з'являється панель, де вибираємо потрібний проміжок часу і натискаємо «Створити».
Крок 3. Далі потрібно вибрати тип документа. Для цього шукаємо «Запити» з маркувальним кодом F13. Щоб полегшити пошук, в сусідньому полі «Код» вводимо число «11». Серед запропонованих варіантів знаходимо Заява під номером № 1-РРО та натискаємо на цей рядок.
Крок 4. Після переходу на наступну сторінку вибираємо потрібне представництво державної податкової інспекції і натискаємо кнопку «Створити». Перед нами з'являється «Заява про реєстрацію реєстратора розрахункових операцій». Під назвою вибираємо, який РРО ми реєструємо - основний або резервний, а також вказуємо причину в разі перереєстрації.
Крок 5. У розділі №3 «Дані щодо господарської одиниці» вводимо інформацію про найменування, адресу, поштовий індекс, область, місто, вулицю, класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), індифікатор об'єкта оподаткування і вибираємо податкову інспекцію, на території якої буде знаходитися РРО (пошук по коду). Індифікатор об'єкта оподаткування і КОАТУУ можна дізнатися в розділі «Облікові дані платника» у пункті «Відомості про об’єкти оподаткування».
Увага! Податкова інспекція, на території якої буде розташований РРО може відрізнятися від тієї, де ви подаєте Заяву.
Крок 6. У розділі №4 «Дані щодо РРО» вносимо дані про реєстратор розрахункових операцій. У правій комірці натискаємо три крапки(«...») і в поле «Фільтр» вносимо заводський номер касового апарату. Між серією та номером пробіли ставити не потрібно. Далі виберіть потрібний вам касовий апарат. Після цього поля «Модель», «Заводський номер», «Версія програмного забезпечення», «Дата виготовлення» і «Реєстраційний номер екземпляру» заповняться автоматично. Якщо ви реєструєте новий касовий апарат, то пункт «фіскальний номер» буде не заповнений.
Крок 7. У розділі №5 «Сфера застосування відповідно до Державного реєстру РРО» натисніть знову на три крапки («...») і вибирайте сферу використання касового апарату.
Крок 8 (необов'язковий). Якщо плануєте реєструвати ще й книгу обліку розрахункових операцій, то заповніть порожні рядки в розділі №6 «Дані щодо книги обліку розрахункових операцій на РРО та розрахункової книжки».
Крок 9. У розділі №7 «Дані щодо центру сервісного обслуговування» вибираємо сервісний центр, з яким ви заздалегідь уклали договір про обслуговування (обов'язкова наявність повідомлення в Податкову інспекцію від сервісного центру про ваше укладення договору). Реквізити автоматично заповнюються після вибору СЦО.
Крок 10. У розділі №8 «Книга обліку розрахункових операцій не реєструється» потрібно поставити галочку, якщо ви не реєструєте книгу обліку.
Крок 11. У розділі №9 «Спосіб отримання реєстраційного посвідчення РРО» вказані варіанти отримання свідоцтва в кінці:
- безпосередньо в контрольованому органі - потрібно звернутися в офлайн представництво податкової служби;
- через Укрпошту - паперовий лист з оплатою доставки, яку потрібно буде здійснити заздалегідь;
- електронною поштою - копія свідоцтва прийде на вказану в графі електронну пошту;
- в електронному кабінеті - з'явиться в розділі «Вхідні/вихідні документи».
Крок 13. Повертаємося наверх сторінки і натискаємо кнопку «Перевірити». Система проаналізує внесені дані і в разі знайдених помилок з'явиться спеціальне повідомлення. Якщо помилок не виявлено, збережіть Заяву, натиснувши на «Зберегти».
Крок 14. Знову відкривається сторінка «Введення звітності». Виділяємо потрібну нам Заяву в списку і підписуємо за допомогою «Підписати». Далі знову вводимо АЦСК, особистий ключ і захисний пароль, як робили це при вході в електронний кабінет.
Крок 15. Коли Заяву буде підписано, в графі «Статус» навпроти документа з'явиться значок ключика.
Крок 16. Щоб відправити підписану Заяву в податкову інспекцію, вибираємо документ і натискаємо «Відправити» на верхній панелі. Після відправки біля значка ключика з'явиться літачок.
Крок 17. Через 5-7 хвилин очікування повинна прийти квитанція. Вона може бути двох кольорів:
- зелена - ваша заява оброблена;
- червона - знайдено помилки в заяві і потрібно спробувати повторну реєстрацію.
Свідоцтво про реєстрацію РРО прийде завчасно вказаним способом. В електронному кабінеті його можна подивитися в розділі «Вхідні / вихідні документи».
Електронна документація - зручна альтернатива паперовій тяганині, довгим чергам і сотням кабінетів. Робіть свій бізнес простішим.