Електронний цифровий підпис є важливим атрибутом сучасного підприємця, адже це своєрідна альтернатива звичайного знайомого нам підпису. Він зовсім не схожий на той, який ми звикли бачити на паперових документах, але разом з тим має повну юридичну силу.

Електронний підпис є індивідуальним і спеціально створеним для вас файлом, в якому зашифровані і криптографічно перетворені дані. Завдяки новим сучасним технологіям використання такого виду підписів безпечне.

Тепер варто розібратися, навіщо вам потрібний електронний цифровий підпис. ЕЦП відкриває цілий ряд можливостей без довгих черг в державних установах, адже він дозволяє підписувати електронні документи та підтверджувати вашу особистість на сервісах, які працюють онлайн. Завдяки електронному підпису можна:

  • увійти в кабінет платника на сайті Державної фіскальної служби України та подавати через нього звітність;
  • подавати онлайн-декларації про доходи;
  • провести реєстрацію громадської організації або бізнесу на сайті Будинку Юстиції;
  • отримати довідку про несудимість;
  • зробити ряд операцій через Пенсійний фонд (дізнатися зарахування для пенсій або замовити пенсійне посвідчення);
  • подати заяву про реєстрацію шлюбу, отримання закордонного паспорта або паспорту громадянина України.
Це тільки малий список того, які можливості відкриваються перед вами при використанні електронного підпису. З кожним днем ​​він стає все ширше, а тому функціональніше.

Електронні підписи бувають двох видів - посилені і прості. Посилені ЕЦП потрібні для працівників на державну службу. Отримати її можна тільки особисто в спеціальному Акредитованому центрі сертифікації ключів. До того ж отримання такої ЕЦП - платне. Окремо потрібно відзначити деякі структури, які видають ЕЦП для своїх співробітників. Наприклад, Укрзалізниця або Національний банк України.

Для ведення електронного документообігу в бізнесі вам знадобиться звичайний або простий електронний цифровий підпис. Він доступний до отримання онлайн через такі державні банки як Приватбанк та Ощадбанк. Зручніше за все отримувати ЕЦП через Приватбанк, тому що в Ощадбанку ця функція платна і доступна тільки для клієнтів системи Corplight.

Отримати ЕЦП можна також в представництвах Міністерства внутрішніх справ України або Державної податкової служби. Така послуга доступна в ряді постачальників електронних послуг з повним списком можна ознайомитися на сайті Міністерства цифровоїтрансформації. Якщо ви вже користуєтеся такими сервісами як Соната, Сона або Medoc, то електронний цифровий підпис у вас вже повинен бути.

Як отримати ЕЦП в Приватбанку?

Головна умова отримання ЕЦП через Приватбанк - бути його клієнтом, який користується системою онлайн-банкінгу «Приват24». Алгоритм складається всього з декількох кроків:

Крок 1. На офіційному сайті «Приват24» увійдіть у свій особистий кабінет.



Крок 2. Після входу на головній сторінці вашого особистого кабінету виберіть розділ "Бізнес", розташований зліва на екрані. потім натисніть «Електронний цифровий підпис для фізичних осіб».



Крок 3. Перед вами з'явиться чотири рядки для заповнення. Зазвичай дані заповнюються автоматично відповідно до тих, що вказані у вас в банку. Перевірте правильність і правдивість інформації. Якщо все вірно, натисніть «Дані вірні».



Крок 4. Створіть пароль для сховища ключів і натисніть «Далі».



Крок 5. Далі вам через SMS або в мобільному додатку «Приват24» прийде повідомлення з кодом, який потрібно ввести. Введіть код, встановіть галочку напроти пункту про угоду з умовами та натисніть «Далі». На цьому створення ЕЦП закінчено.




Заява на отримання сертифіката формується автоматично, а ключі і безпосередньо сертифікати будуть збережені в «Завантаження» вашого браузера в форматі dat або jps. Радимо зберігати ЕЦП на змінному носії (наприклад, флешці). Щоб скористатися ним, потрібно просто завантажити відповідний файл і ввести пароль.

Термін дії електронного цифрового підпису 1-2 роки. Надалі його можна буде оновити за тією ж схемою, що і відбувається отримання.