Магазини косметики мають попит серед покупців, при цьому їх кількість прогресивно росте. Все більше українських брендів косметики з’являються на нашому ринку. Тому зовсім не дивно, що тепер магазини косметики представлені як в офлайн, так і в онлайн сегменті ринку. Чим більший асортимент, тим більша ймовірність залучення клієнтів. А в магазині косметики можна зробити вибір максимально широким та націленим на різні групи покупців.

Великий асортимент потребує точного обліку. У зв’язку з цим підприємці у даній сфері часто задумуються - як правильно та ефективно вести облік в магазині косметики?

Звісно ж кожен самостійно для себе обирає найкращий варіант ведення обліку. Попри це ми проаналізували усі особливості обліку в магазині косметики і підготували для вас перелік моментів, на які варто звернути увагу. Ці рекомендації допоможуть вам працювати з товарами та фінансами якісно.

Порада 1. Визначте спосіб ведення обліку в магазині косметики

Існує чимало різноманітних способів ведення обліку. Більшість підприємців надає перевагу цифровізації та оптимізації обліку, тому переходить на спеціальні облікові програми.

Хтось залишається з ручним обліком, хтось з Excel, але враховуючи об’єми товарів в магазині косметики, найкращим варіантом буде саме використання програми. Прикладом такого програмного забезпечення є платформа Skynum. Вона володіє потужним функціоналом та зручним інтерфейсом, тому допомагає швидко забезпечити надійний облік.

В чому ж перевага програми для магазину косметики? В першу чергу, це зберігання усієї інформації в одній системі. При цьому дані між собою синхронізуються, тому в результаті ви отримуєте цілісну картину про ваш бізнес. Це стосується і фінансів, і товарів, і усієї документації.

Також дані програми по типу Skynum допомагають зберігати інформацію про клієнтів, здійснювати продажі та створювати програми лояльності. В результаті на основі отриманих даних генерується звітність та статистика, котра дозволить вам оцінити реальну ситуацію у вашому магазині косметики. Погодьтесь, зробити це вручну набагато складніше.

Порада 2. Налаштуйте внутрішній облік в магазині косметики

Багато хто думає, що внутрішній облік - це про переміщення, але насправді дане поняття є досить обширним. В магазині косметики дуже важливо налаштувати усі процеси обліку. Тобто контролюйте кожну проведену операцію - оприбуткування товару, переміщення між магазинами в мережі, списання протермінованої косметики.

Усі ці дії варто підтверджувати відповідними документами. Створіть завчасно шаблони, де лише потрібно вводити інформацію. Або ж знову повертаємось до нашої першої поради. Використання програм для обліку дозволяє генерувати документи з автоматичним заповненням даних.

Звісно зручніше відстежувати все при наявності власної картотеки товарів. Картотека - це місце, де зберігається уся інформація про товари, наявні в магазині.

А тепер згадайте, наскільки широкий асортимент в магазині косметики. Звісно ж обійтись без хорошого сортування товару важко. Тоді пануватиме хаос, який впливатиме і на продажі.

Радимо створити для кожного товару власну картку з інформацією про нього. В програмах це зробити набагато легше, адже картотека є основною. Такий формат дуже корисний у роботі, адже ви зможете в будь-який момент переглянути та знайти потрібні дані.

До речі, не варто забувати про ієрархію товарів. При створенні каталогу товарів з різними категоріями вам буде набагато легше орієнтуватись в асортименті та виконувати пошук.

Чіткий та точний внутрішній облік дозволить вам контролювати актуальні залишки та вчасно поповнювати запаси відповідно до потреб клієнтів.

Порада 3. Ведіть облік так, щоб він спростив ваше життя

Ведення обліку в магазині косметики можна покращити та максимально автоматизувати, адже він містить в собі певні особливості.

Наприклад, товари з магазину косметики можуть мати модифікації. Модифікації - це варіанти однієї моделі товару. Тобто коли ми говоримо про косметику, то модифікації зустрічаються досить часто. Креми для тіла однієї лінійки мають різні розміри та аромати або ж блиск для губ відрізняється за кольором. Все це є модифікаціями, котрі варто враховувати в обліку задля уникнення перенасичення великої кількістю товарів в загальному обліку.


Модифікації можна організувати в картці товару для зручності. Тоді всі варіанти певного крему або іншої косметики будуть в одному місці.

Інший приклад покращення обліку - відстежування термінів придатності. Косметика теж має термін придатності, за котрим варто слідкувати. Зазвичай терміни прив’язані до партії, якими товари постачаються.

Таким чином ви зможете продавати ті товари, в яких скоріше закінчується термін придатності. А також будете продавати лише “свіжу” косметику.

Порада 4. Користуйтесь мультивалютним обліком

Досить багато магазинів косметики замовляють свій товар з-за кордону, адже завдяки офіційним представникам можна придбати дешевше та при цьому отримати точно оригінал.

Разом з цим виникає питання у веденні обліку в різних валютах. Дійсно цей процес не є легким через потребу у постійних розрахунках.

Спочатку потрібно виділити, з якими валютами ви плануєте працювати та яка буде базовою. Відносно цих даних і будете проводити облік. Надалі потрібно пам’ятати про конвертацію цін, адже розрахунок з постачальниками може бути в доларах, а облік та надалі продаж в гривнях. Конвертувати варто по актуальному на момент операції курсу.

Звісно така частина обліку є затратна в плані часу, а також підвищує ризик помилки через постійні перерахунки. Тому якщо ви співпрацюєте з іноземними постачальниками або ж покупцями, то радимо використовувати програми для ведення обліку. Наприклад, в Skynum є можливість роботи з двома валютами одночасно. Для цього вмикаються спеціальні налаштування і ви під потреби вашого магазину косметики зможете працювати з мультивалютою. В такому випадку перерахунок буде автоматичний та зі значно нижчим ризиком.

Порада 5. Створюйте комплекти в магазині косметики

Клієнти магазинів косметики люблять цікаві пропозиції, тому ви можете збільшити свій асортимент ними. Наприклад, подарункові комплекти або ж бокси з косметикою. Не всі виробники пропонують такі варіанти, тому їх можна створити самостійно.

Комплекти варто також обліковувати в магазині косметики. Частіше всього комплекти створюються із товарів, котрі є в магазині і складаються у спеціальні упакування. Наприклад, бокс для догляду за волоссям з маскою, шампунем та спреєм або ж набір для догляду за шкірою - скраб, масажна щітка та зволожуючий крем.

Що ж потрібно знати при обліку комплектів? По-перше, вони створюються з тих товарів, що у вас є в асортименті. Саме тому при продажі комплекту їх списання, зміна залишків буде відбиватись на тих комплектуючих, які задіяні.

По-друге, при продажі комплектів варто пам’ятати про собівартість, адже ви використовуєте також додаткові матеріали - стрічки, коробки, пакети, конфеті. Після вирахування собівартості й можна встановлювати кінцеву вартість.

По-третє, не забувайте про облік ще й комплектів. Хоч і списувати зі складів потрібно комплектуючі, необхідно аналізувати яким чином вони були реалізовані - самостійно чи в комплекті.

Порада 6. Створіть програму лояльності в магазині косметики

Як ж бути магазину косметики без програм лояльності? Звісно це не найкращий варіант для просування бізнесу, адже усі сучасні косметичні магазини намагаються зробити своїх клієнтів постійними або ж отримати нових. Для цього потрібен запуск програм лояльності.

Існує декілька видів програм лояльності, серед яких найпопулярнішими є бонусна та дисконтна. Ви можете обрати для свого магазину і бонусну, і дисконтну, і будь-яку іншу програму лояльності. Або ж навіть зробити поєднання цих програм для своїх покупців.

В бонусній програмі лояльності вам треба постійно нараховувати бонуси, знати їх кількість та списувати при покупках. Зробити це вручну досить складно, адже клієнтська база може бути досить великою. Те саме і при роботі з дисконтами. Вам потрібно буде вираховувати розмір знижки та кінцеву вартість на кожну здійснену покупку. Звучить складно чи не так?

Щоб не витрачати час на постійні підрахунки, котрі затримують і продавця, і клієнта, краще використовувати CRM програму Skynum. Всі ці процеси будуть повністю автоматизовані, а підрахунки точними. Тоді вам не прийдеться самостійно записувати бонуси чи згадувати розмір знижки для певного клієнта. 

Порада 7. Ведіть облік виробництва косметики

Виготовляєте косметичні вироби? Ну тоді ви точно знаєте про потребу з постійним підрахункам затраченої сировини, заробітної плати та навіть кінцевої собівартості продукції. Для цього і необхідний облік виробництва - щоб точно розрахувати кінцеву вартість, куди закладено і сировина, і ємності, і інші ресурси.


Що дає облік виробництва? В першу чергу це звісно розрахунок собівартості товару на основі всіх витрат - матеріальних та нематеріальних. Також на виробництві створюються технологічні карти, за якими і відбувається виготовлення і підрахунок собівартості.

Звісно найкращим рішенням буде автоматизувати ці процеси, адже ціни на сировину постійно змінюються, тому виникає потреба у переоцінці. В цьому випадку дійсно варто скористатись програмами, де облік виробництва допомагає з оптимізацією.

Ну що ж підведемо підсумки? Облік товарів, фінансів та роботи в магазині косметики має свої особливості, про котрі треба пам’ятати. Те, що на перший погляд здається дрібницею, насправді потребує скрупульозної точності. Але при виконанні наших порад облік в магазині косметики стане легшим і ефективнішим. Облік - це ваш найкращий компаньйон у веденні бізнесу.

Ми впевнені, що ваш косметичний магазин заслуговує тільки на найкраще, тому радимо спробувати ведення обліку у вашому магазині з використанням платформи Skynum. Пам’ятайте, що без точного обліку не існує ефективного продажу!