Торгівельний бізнес має безліч особливостей, котрі стосуються в першу чергу цін. В залежності від ніші та спрямованості існують різні потреби в створенні цін. Саме тому вони можуть бути максимально різноманітними. Задля цього і були створенні різні типи цін в платформі Skynum.

Давайте наочно розберемо ситуацію для розуміння. Уявіть ситуацію, що ви підприємець, котрий реалізовує товар як роздрібно, так і гуртово для різних груп контрагентів. Наприклад, ви маєте склад харчових продуктів і багато різних покупців. Це можуть бути супермаркети, великі мережі або ж невеликі магазини. З кожним з цих контрагентів зазвичай підписуються договори на поставку, тому вартість може відрізнятись для різних контрагентів. Для одних контрагентів вартість певного товару одна, для інших - друга.

Все виглядає просто та зрозуміло, але як правильно вести облік різних цін? А можливо у вас ще є ВІП-клієнти, для яких ціна ще нижча? Як бути в такому випадку?

Деякі підприємці рахують все це вручну, але це дуже незручно. Щоб уникнути даних незручностей та виникнення людського фактора, радимо користуватись програмами для автоматизації складського обліку та бізнес-процесів. Skynum - це про зручність та ефективну роботу зі різними типами цін і не тільки. В цій статті ми розберемо потребу у використанні різних видів цін на прикладі роботи зі Скайнум.

Що таке тип ціни та яким він буває?

В першу чергу нам потрібно розібрати звісно ж термінологію, щоб більш детально зрозуміти - що таке тип ціни та яким він буває. На практиці не існує якоїсь однієї класифікації цін, котрі можуть використовуватись підприємцями при обліку, але було виділено декілька базових варіантів, що зустрічаються найчастіше.

Тип ціни - це певний різновид вартості продукції або послуги. Зазвичай ціни відрізняються одна від одної в залежності від певної ситуації або обставин. До прикладу, продаж для різних контрагентів або ж продаж у різних об'ємах. Саме для того, щоб узгодити ці всі моменти і використовуються різні типи цін.

Особливо актуальним цей функціонал є для підприємців, котрі займаються і роздрібною, і гуртовою реалізацією товарів. Саме про оптовиків найбільше йтиме мова у статті, хоча дана функція є важливою і для продажу ВІП-клієнтам або іншим окремим верствам покупців.

Отже, найчастіше можна зустріти наступні типи цін:

  • прихідна - ціна, за якою товар поступив на склад;
  • роздрібна - ціна, за якою реалізується товар в роздріб;
  • гуртова - ціна, за якою реалізується товар гуртом (гуртових цін може бути декілька, в залежності від кількості товар).

Крім цього, у кожній компанії може бути багато інших цін, в залежності від потреб бізнесу.

Кому потрібні різні типи цін?

Ми вже говорили про те, що типи цін є важливим функціоналом, котрий потребує більшість підприємців. Звісно в кожного ситуація індивідуальна, але ми підготували невелику підбірку, коли використовують різні типи цін:

  • при гуртових продажах товарів;
  • при наявності "особливих покупців";
  • ціна для інтернет-магазину;
  • ціна для працівників компанії;
  • ціна для роздрібної торгівлі і т.д.

Тобто основний сенс полягає у тому, що ви додаєте ті типи цін, котрі вам потрібні у використанні. Це допомагає у роботі та забезпечує швидке підтягування актуального цінника. Наприклад, ви можете вибрати ціну продажу з перерахованих, а не вводити вручну. Такий спосіб економить час та ресурси.

Як використовувати різні типи цін у роботі?

Тепер перейдемо до найважливішого - робота з різними видами цін. Уявімо, що у вас є великий склад харчових продуктів і розглянемо ситуацію з продажем макаронних виробів.

В першу чергу до вас приходить товар від вашого постачальника. При гуртових закупівлях це зазвичай з фабрик та підприємств. Таким чином з підприємства з виготовлення макаронів до вас надходить партія товару. У документі надходження від постачальника основною ціною є прихідна, тобто та ціна, за котрою розраховується загальна вартість постачання.

До прикладу, на ваш склад поступає 15 тонн макаронів “Метелик”. Прихідна ціна за кілограм становить 18 грн. Саме це вказується в надходженні.


Зверніть увагу, що в надходженні також можуть бути вказані інші ціни - роздрібна, гуртова і т.д., але базовою для розрахунків буде саме прихідна.

Після оприбуткування товар буде в наявності на складі. В картці товару будуть доступні всі базові та додаткові ціни. Ви можете їх там відредагувати, змінити або ж підлаштувати залежно від ситуації.


Далі коли товар у вас в наявності, ви його можете продати. В залежності від контрагента та типу продажу ціна буде відрізнятись і відповідно облік буде іншим. Розберемо декілька варіантів для наочності.

Спочатку ви отримаєте замовлення на купівлю 300 кг макаронів від маркету “Мрія”. Наприклад, у вас з ними є договір, де вартість становить 26 грн за 1 кг. Таким чином, у вас є для них фіксована ціна, котра може відрізнятись від інших. Саме тому в товарній накладній вам потрібно обрати ту ціну, що буде використовуватись.

На платформі Skynum це виглядає наступним чином:


Тобто ви обираєте тип ціни, а система автоматично змінює розмір ціни в залежності від встановлених параметрів.

Аналогічно можна зробити і для інших магазинів та контрагентів або ж окремих ВІП-клієнтів.

Розберемо ще один приклад - продаж в роздріб. Деякі компанії реалізують товар як гуртово, так і роздрібно, тому потребують різних цін. Ці самі макарони можна продати і роздрібно. До прикладу, до вас прийшов покупець, який бажає придбати 3 кг даного виробу. В цьому випадку встановлюється роздрібна ціна.


В цьому випадку ціна роздрібна і товарна накладна вираховується згідно з нею.

Таким чином, підприємці можуть одночасно реалізовувати товар в різних вартостях.

Автоматизація типів цін через програму лояльності

Один із варіантів роботи із застосуванням типів цін є використання спеціальної ціни.

На платформі Skynum доступне налаштування програми лояльності «Спеціальна ціна» з урахуванням типів цін.

Яким чином це працює? При створенні спеціальної ціни потрібно зазначити певний тип ціни, котрий буде використовуватись при продажах. Наприклад, ви можете попередньо створити тип ціни - «для розпродажів». Також вам необхідно обрати товари, контрагенти та терміни використання цією програми лояльності.

В результаті для всіх обраних товарів застосується певний тип ціни, а вам непотрібно буде вносити зміни та індивідуально налаштовувати кожний товар.

Завдяки такій автоматизації через тип товарів можна легко запроваджувати програми лояльності та використовувати у зручному доступі типи цін.

Переваги Skynum для роботи з різними цінами

Платформа Skynum є універсальною та зручною для всіх типів бізнесів, тому чудово підійде і для роздрібної торгівлі, і для гуртової. При цьому ви завжди можете поєднати ці два напрямки та одночасно працювати на різні варіанти продажу.

Типи цін - це базова потреба, в першу чергу, для гуртовиків, адже вони щодня використовують різні ціни. Даний функціонал значно економить час та дозволяє спростити підрахунки, адже завдяки автоматизації основних процесів ви отримаєте коректні та зрозумілі звіти. Відсутність людського фактора робить складський облік точнішим, а продажі при цьому стають легшими в оформленні.

Незалежно від того, скільки варіантів цін є у кожного вашого товару, платформа Skynum згенерує вашу звітність та врахує усі деталі.

Крім того, ви самі можете керувати типами цін - додавати нові, видаляти, перейменовувати або ж змінювати вартість.

Разом зі Skynum складних розрахунків стане набагато менше, а робота з фінансами - простішою.