Продуктові магазини є найпопулярнішими у торгівлі. Практично кожен з нас щодня заходить у продуктовий, роблячи великі закупівлі або просто за молоком. Разом зі зростанням актуальності зростає і рівень конкуренції, тому варто звертати увагу на просування. А воно не буде ефективним без правильного оформлення вітрин та зали.
Просування - це реклама і гарне оформлення, а й якісна робота з клієнтами. Програма Skynum дозволяє налагоджувати CRM-систему для будь-якого бізнесу. Впроваджуйте програми лояльності прямо зараз разом із Skynum.
У цій статті ми розберемо основи не лише оформлення, а й мерчандайзингу, які так чи інакше пов'язані між собою.
Як оформити зовнішню вітрину продуктового магазину?
Варто почати з того, що в продуктових магазинах найчастіше використовується два типи вітрин - зовнішні та внутрішні. Кожну з них потрібно обговорити окремо, бо правила відрізнятимуться залежно від типу.
Зовнішня вітрина - це своєрідна реклама для вашого магазину, адже саме на неї звертають увагу перехожі та потенційні покупці. Тож підходьте до цього питання креативно та з повною серйозністю.
Для магазинів, які продають продукти, найчастіше використовується два основних варіанти вітрини – виставкова та плоска декоративна.
- Виставкова вітрина
Такий вид вітрин популярний у різних вузькоспрямованих продуктових магазинах. Наприклад, їх можна зустріти в магазині алкоголю, цукерок чи кондитерському. Особливо якщо це ціла торгова мережа.
Основна перевага таких виставок – можливість створення сюжетних ліній, які з великою ймовірністю залучать потенційних клієнтів. Як мінімум, ваш магазин виділятиметься і запам'ятовуватиметься перехожим, викликаючи інтерес і бажання зайти всередину.
Виставкові вітрини коштують дорожче, адже робити їх набагато складніше. І тому створюються спеціальні муляжі з прикладами товарів.
Деякі примудряються створити інтерактивні вітрини. Наприклад, при натисканні спеціальної кнопочки для перехожих випаде цукерка. При цьому люди бачать, як відбувається процес доставки цукерки.
Такі вітрини краще міняти кожен сезон, бо згодом люди звикають та втрачають інтерес.
- Плоска декоративна вітрина
Цей тип вітрини дуже поширений у продуктових магазинах. Їх можна зустріти як у спеціалізованих на кшталт м'ясних, так і в загальних.
Зазвичай використовується самоклеюча плівка, яку замовляють у друкарні під потрібні розміри. Цей варіант є дешевшим, але при цьому не варто недооцінювати такий спосіб. Сучасні дизайнери можуть створити справжній шедевр для вашого магазину і це вийде набагато дешевше, ніж виставкова вітрина.
Не забувайте про індивідуальність вашого магазину, навіть використовуючи просту самоклеючу плівку або іміджеві банери. Спробуйте виділитися з натовпу таких будівель і зробити свій бізнес унікальним. Сумнівно, що для цього підійде стандартна фотографія овочів та фруктів.
Крім того, вітрина не повинна вибиватись із загальної концепції, тому радимо проаналізувати все разом.
Зовнішня вітрина – це імідж, який розповість про вас усьому зовнішньому світу. Пам'ятайте, що ваше завдання залучити клієнтів, а у вік свободи та відсутності творчих кордонів зробити це можна будь-якими способами.
Оформлення зали продуктового магазину
Внутрішні вітрини відіграють одну з головних роль саме в продуктовому магазині, тому оформлення зали дуже важливе. Тут і варто згадати хоча б основні правила мерчандайзингу, без яких створення чогось робочого просто неможливо.
Часта помилка підприємців та керуючих – бажання прикрасити зал без створення правильної ергономіки. Підбір кольору, відтінків, типів матеріалу – безумовно важливі деталі, але вони ніщо без зручності.
Основою всього є зонування. Цілком не має значення, наскільки великий чи маленький ваш магазин, поділ його на зони – обов'язковий. Згадайте супермаркети, де для багатьох продуктів є відділи. Це зроблено для зручності. Так само в маленькому магазині клієнту буде легше орієнтуватися по зонах, навіть якщо вони невеликі.
Давайте розберемо, які основні правила повинні бути враховані при організації зонування і простору в торговому залі будь-якого продуктового магазину.
Правило 1. Простота та природність
Людина приходить до магазину не для того, щоб думати, де і що їй шукати. Вона просто хоче прийти та зробити свої покупки. Тому у просторі у всьому має бути легкість.
Найпростіше цього досягти, використовуючи напрямок проти годинникової стрілки. Саме такий спосіб пересування є для нас більш природним та звичним. Плануйте простір таким чином, щоб клієнт міг йти справа наліво.
Правило 2. Затребуваність товару відіграє важливу роль
За чим найчастіше люди приходять до магазину? Продуктами першої потреби можна вважати хліб, молочні продукти, м'ясо. Виходячи із питання маркетингу, цей товар варто поставити в кінець зали.
Як це працює у супермаркеті, мабуть, зрозуміло. Але що робити у простих магазинах? Якщо в магазині є хоча б дві каси, такі продукти ставляться на далеку від входу. Якщо каса одна, то хліб можна поставити у дальній кут. Таким чином, покупець підійде до вітрини, щоб його вибрати. Але врахуйте, навіть у далекому кутку його має бути видно!
Правило 3. Достатня кількість простору
Звичайно ж, існують певні мірки та розміри, яким має відповідати площа магазину, але найчастіше через погану організацію простору так звана свобода з'їдається і зникає. Як результат створюються стовпотворіння і тіснота. Особливо це зустрічається в невеликих магазинчиках.
Якщо це магазин за типом супермаркету, то не забувайте про широту проходу. Високі стелажі та вузькі проходи можуть бути небезпечними для покупців. Крім того, це незручно, адже для того, щоб взяти товар із нижньої полиці, потрібно нахилитися, а для цього потрібний хоча б один метр вільного простору між стійками.
Правило 4. Товарне сусідство обов'язкове
Ще одна проблема багатьох продуктових магазинів – товарне сусідство. Тут можна виділити одразу дві складові. По-перше, правильне сусідство товарів – це потреба у зв'язку з умовами зберігання. По-друге, з погляду маркетингу деякі товари продаються набагато краще, якщо розташовані поряд.
Ось варіанти адекватного товарного сусідства:
- м'ясо та ковбасні вироби;
- ковбасні вироби та сир;
- сир та молочні продукти;
- молочні продукти та яйця;
- алкогольні напої та соки;
- товари з бакалії та хліб;
- кондитерські вироби та чай, кава;
- овочі та фрукти;
- овочі та м'ясо;
- риба та консервна продукція тощо.
Як бачите, варіантів сусідства багато, тому варто хоча б раз скласти розкладку товарів, а далі робити за нею.
Правило 5. Наявність асортименту та товарів
Коли йдеться про продукти, то асортимент має бути різноманітним. Декілька видів сирів, ковбасних виробів, чаїв тощо. дозволять покупцеві зробити вибір на користь вашого магазину.
Крім того, обов'язково слідкуйте за наявністю товару. Порожні полиці негативно впливають на сприйняття клієнтами. При цьому пам'ятайте, що необхідно дотримуватися термінів зберігання продуктів.
Естетична складова оформлення зали продуктового магазину
Хоч і зонування вважається одним з основних компонентів, не варто забувати і за візуальну сторону. Клієнту важливо перебувати у гарному та приємному залі.
Ось кілька лайфхаків, які дозволять зробити ваш продуктовий магазин кращим:
- Не забувайте про загальну концепцію магазину та дотримуйтесь його стилю у всіх деталях.
- Використовуйте правильні матеріали для різних продуктів: дерев'яні стелажі - для хлібобулочних виробів, скляні з доповненням кераміки - для риби та м'яса.
- Плакати, буклети, флаєри не повинні вибиватися із загального стилю, адже це чергове нагадування про ваш магазин.
- Приділяйте увагу змінам оформлення та акцентуйте на тих продуктах, які є сезонними. Наприклад, взимку це мандарини та хурма.
Збільшити продаж може навіть елементарні зміни вітрини, так що приділіть цьому особливу увагу і у вас все вийде.
Спрощуйте своє підприємницьке життя разом із програмою Skynum. Скористайтеся можливістю спробувати зручний складський облік, CRM-систему та онлайн-касу вже сьогодні.