Світ не стоїть на місці та постійно розвивається. Це стосується всіх сфер життя, включаючи і маркетинг. На сьогоднішній день існує безліч способів організації маркетингової діяльності, але вже зроблено ривок на голову вище – нейромаркетинг. Давайте розберемо, що це таке, кому воно потрібне і як його використовувати?

Що таке нейромаркетинг?

Нейромаркетинг – це такий розділ маркетингу, який пов'язаний із фізіологією людини та працює на основі аналізу нейронних сигналів мозку. Простими словами, за допомогою нейромаркетингу оцінюється бажання, переваги та мотивація покупців.

Як ви вже могли зрозуміти, сам процес складний і не для всіх зрозумілий, але він дає напрочуд дійсний ефект, адже відстежується ті сигнали, які не залежать від свідомості людини.

Нейромаркетингові дослідження

Технологія нейромаркетингу може здатися складною та незрозумілою. Але вже багато років вона вдосконалюється, розробляються нові способи зчитування та отримання інформації, а результати використовуються надалі.


Техніки нейромаркетингу створюються в різних університетах та лабораторіях світу, а потім на основі досліджень злегка видозмінюються та впроваджуються у звичайну торгівлю.

  • Магнітно-резонансна томографія. МРТ – важливий інструмент у дослідженні поведінкового сприйняття людей. Тільки уявіть, що вдалося виявити окремі частини мозку, які відповідають за бажання зробити покупку.
  • Електроенцефалографія чи ЕЕГ допомагає зареєструвати активність імпульсів головного мозку. За даними цього дослідження було виявлено, що існують підсвідомі імпульси, які стимулюють покупку.
  • Айтрекінг – це спосіб, який дозволяє відстежити навіть мінімальний рух очей. Його використовують при створенні упаковки, реклами, додатків чи навіть вітрини.
  • Апарат з визначення брехні - метод, використовуваний у тому, щоб зрозуміти позитивна чи негативна реакція виникає в людини під час перегляду товару, реклами тощо.
  • Зчитувач міміки – складний, але дуже корисний спосіб, який допомагає вловити навіть найменші коливання емоцій на обличчі – наприклад, невдоволення чи похмурі брови.

Це лише кілька основних варіантів, за якими проводять нейромаркетингові дослідження. І вже на основі них формуватимуться висновки, які використовуються на практиці.

Нейромаркетинг на практиці

Тепер поговоримо про практичне використання нейромаркетингу, який стане багатьом корисним. Усього існує п'ять основних способів сприйняття світу людиною. Саме відштовхуючись від них, ми можемо впливати на імпульси головного мозку.

1. Зір

Важливість: саме через очі людина отримує максимальну кількість інформації, тому за відсутності приємної картинки часто покупка не відбудеться.

Приклад: нейромаркетинг кольору. Один із найважливіших методів впливу на людину – через колір. Вже багато разів вченими було доведено, що кожен відтінок впливає на людей по-різному. Крім того, існують асоціації, які посилюють дію.

Зелений – асоціація з весною, сприяє розслабленню, жовтий змушує замислитись, а червоний допомагає сконцентруватися.

У практиці дана інформація застосовується для формування іміджу та загальної концепції компанії. Залежно від того, які цінності несе ваш бренд, використовуються різні кольори. Наприклад, синій – це надійність та безпека.

Також кольори потрібні у створенні реклами. Особливо якщо це стосується сезонних товарів чи окремих колекцій.

Ще в цю категорію варто віднести світло. Дуже важливо в магазині правильно організувати освітлення. Наприклад, яскравий білий колір використовують для підкреслення краси ювелірних виробів.

2. Слух

Важливість: дозволяє швидше зреагувати на тригер, задає темп і поведінкову схему в магазині.

Приклад: звуковий супровід у магазині чи рекламі. Іноді реклама може бути з приємними квітами, гарним оформленням та цікавим задумом, але фонова музика відштовхує та не відповідає концепції. Те саме і з магазином. Звук створює атмосферу. Розмірна та повільна музика дозволяє робити покупки повільно та неквапливо, а швидка – спонукає до активних дій.

3. Нюх


Важливість: запахи можуть створювати атмосферу і настрій, а також стимулювати приймати рішення.

Приклад: Аромамаркетинг - ціла велика тема, у нашому блозі ви можете прочитати статтю про те, як запах впливає на покупця. Як приклад, можна згадати про відомий магазин одягу Massimo Dutti, який має свій власний аромат. Він приваблює клієнтів, формує імідж та закликає до покупки.

4. Смак

Важливість: головний фактор у продажу товарів їжі - наприклад, випічки і т.д., але може використовуватися як допоміжний важіль впливу.

Приклад: деякі магазини створюють свої фірмові цукерки або підбирають певні. Таким чином вони пригощають клієнта, а той, у свою чергу, запам'ятовує смак і асоціює з ним магазин. Цей вид нейромаркетингу зустрічається рідко.

5. Дотик

Важливість: приємні тактильні відчуття приносять у рази більше емоцій, аніж візуальні.

Приклад: деякі магазини одягу наголошують на красі товару, забувши про якість. Заключним етапом в ухваленні рішення вважається саме дотик. Так клієнт відчуває повну гаму емоцій та радіє гарній якості товару.

Крім цього, використовуйте приємні тактильні матеріали у навколишньому середовищі. Наприклад, пуф або диван, на якому приміряють взуття може бути обтягнутий гарною тканиною.

Як краще вивчати нейромаркетинг?

Ця сфера маркетингу ще остаточно незрозуміла, інколи ж навіть складна. Тим не менш, з кожним днем ​​з'являється все більше даних, які варто використовувати заради кращих результатів продажу.


Якщо ви раніше не стикалися з нейромаркетингом, а хочете дізнатися про нього більше, то радимо:

1. Прочитати книгу Роджер Дулі «Нейромаркетинг», де ви докладніше вивчите його основи, історію створення та методи, що використовуються і в теорії, і на практиці.

2. Записатися на тренінг з нейромаркетингу - зараз їх проводять все частіше у великих містах або онлайн.

3. Нейромаркетолог та його консультація підійде тим, хто бажає витрачати багато часу вивчення, але хоче впровадити у бізнес.

Взаємодіяти з клієнтами всіма можливими способами, спробуйте щось нове та просувайте продажі, щоб зробити свою справу більш прибутковою та ефективною.