Початок бізнесу - це завжди багато роботи і стресу. Випливають нові питання, невирішені проблеми і підводні камені. Один з них - це назва для магазину. Якщо ви думаєте, що даний пункт не особливо грає роль, то ви помиляєтеся. У сучасній підприємницькій справі важливо абсолютно все - від назви до якості товару.

Рекомендації як назвати свій магазин

Неймінг магазину займає ключову позицію при створенні бізнесу. Не варто ставитися халатно до цього питання. Щоб ви змогли правильно підійти до даного пункту ми зробили для вас рекомендації, які допоможуть вам прийти до тієї самої вашої назви.

1. Назва повинна відповідати вашій тематиці

З самого початку потрібно зрозуміти, що назва магазину є свого роду візитною карткою, тому по ній і судитимуть. Незалежно від того відкриваєте ви інтернет-магазин або звичайний, неймінг повинен відповідати асортименту і вашій цілеспрямованості 

Розберемо на прикладі. Всім відомий інтернет-магазин «MAKEUP» завжди позиціював себе як реалізатор косметики і парфумерних виробів. Його назва відмінно підкреслює тематику, тому не виникає ніяких протиріч.

2. Короткість - сестра таланту

Коли потрібно придумати назву магазину в голові часто з'являється багато ідей, але вони не завжди вдалі. Неймінг - це певне звернення до покупця і клієнта, а ще, як було сказано вище, це свого роду самопрезентація. 


Клієнти повинні з легкістю запам'ятовувати вашу назву, щоб в розмові завжди могли згадати. Для цього використовують два прийоми - стислість і простота. Якщо є можливість скористатися одним словом - скористайтеся, але пам'ятайте, що воно повинно бути простим і читабельним.

3. І знову про покупців

Раз вже ми заговорили про клієнтів, то не можна не згадати такий інструмент як цільова аудиторія. Так-так, і тут вона є. Чому цільова аудиторія дуже важливий пункт?

Пам'ятайте, назва = атмосфера, а люди звикли судити по обкладинці. Таким чином, якщо ви виберете для свого магазину застарілу назву по типу «У Людмили», то навряд чи зможете залучити до себе підлітків і молоде покоління, але людей старшого віку - можливо. Стильні назви англійською мовою навпаки відмінно підійдуть для першої категорії клієнтів.

Як бачите, неймінг безпосередньо впливає на перше враження і вже формує портрет вашого потенційного клієнта.

Клієнтоорієнтованість - це запорука успішного бізнесу. Але як її досягнути? Платформа Skynum допоможе автоматизувати ваш бізнес на більшості торгових ланках. Досягайте клієнтоорієнтованості, аналізуючи продажі, витрати, доходи та створюючи програми лояльності. Разом зі Skynum зробити це максимально легко та ефективно.

4. Легка відтворюваність

Ми з вами вже обговорили стислість і простоту назви, але це не всі характеристики, яким вона повинна відповідати. Є такий показник як милозвучність. Вона показує, наскільки зручно дане слово у використанні і як воно буде звучати в повсякденності.

Перевірити милозвучність простіше простого - спробуйте скористатися відмінками, ввести назву в діалог і так далі.

Яскравими прикладами хорошої милозвучності є такі магазини як «Фокстрот» або «Сільпо». Перший варіант спаплюжити практично нереально, а другий звучить приємно навіть при неправильному відмінюванні.

5. Не забуваємо про унікальність

Останнім часом питання авторських прав піднімається все частіше, тому радимо вам вивчити назву на предмет унікальності. Звичайно ж, якщо у вашому місті вже є магазин з такою назвою, то є велика ймовірність знайти собі проблеми. Навіть нехай інший власник не збирається відстоювати свої авторські права, клієнти можуть плутати, а продажі через це знижуються.

Якщо говорити про більш глобальний рівень, то тут обов'язково потрібна власна торгова марка, щоб уникнути неприємностей. Зараз існують спеціальні боти, програми або консультанти з перевірки та реєстрації торгової марки.

Коли всі ці пункти будуть дотримані, ви зможете створити свою кращу назву. Але бувають випадки, коли ідеї для назви магазину зовсім не лізуть в голову. Що тоді?

Не можу вибрати назву магазину - що робити?

Зіткнулися з такою проблемою і не знаєте, що робити далі? Тут є кілька варіантів розвитку подій:

1. Влаштувати брейншторм

Одна голова добре, а дві краще. Якщо у вас є своя команда, то радимо зробити мозковий штурм. Також можна порадитися зі своїми родичами або близькими для вас людьми. Можливо, вони зможуть запропонувати гарну альтернативу для вашого неймінгу. Не забудьте уточнити всі деталі, щоб назва вийшла вузькоспрямованою і точною.


Спільними зусиллями ви точно зможете прийти до того самого назвою.

2. Шукати в Інтернеті

Існує безліч статей з універсальними назвами для різного роду магазинів. Це можуть бути і окремі списки, і просто цікаві варіанти. Наприклад, для магазину продуктів часто можна зустріти назви на кшталт «Домашній», «За рогом», «Продуктова лавка», «М'ясна лавка», «Економний» і так далі. Але, як ви розумієте, такі назви навряд чи будуть унікальними.

3. Об'єднання слів

Дуже часто в назвах використовують два слова, які об'єднують в одне. Таким чином рішення знаходиться зовсім на поверхні. Експериментуйте і пробуйте підібрати різні фрази, з'єднавши їх в одне. Якщо згадати відомі фірми, то, наприклад 7Up випустили газований напій з назвою, зробленою по типу, зазначеному вище. Або марка телефону "Motorola", де "motor" - це автомобіль, а "ola" - звук.

4. Зміна слова або додавання приставок

Більшість знаменитих компаній вибирали назви за цим принципом. Вони брали за основу якесь важливе для їх підприємства слово і змінювали його. Наприклад, Pepsi отримала такий неймінг завдяки складу, в який входив пепсин, адже раніше це було лікарським засобом. Як результат - проста назва.

5. Метод прямої асоціації

Щоб про ваш магазин згадували, потрібно придумати таку назву, яка буде частково вже знайома потенційним клієнтам. Чудовим прикладом є такі компанії як Puma або Jaguar. Ці слова не нові, а всім вже давно відомі, тому заробити аудиторію в таких випадках буває набагато легше.

6. Абревіатура

Якщо ви придумали багатослівну назву, то радимо спробувати її скоротити до абревіатури. Іноді легкі і прості абревіатури запам'ятовуються набагато швидше. Наприклад, всім відомий магазин "АТБ" у свій час отримав назву від "Агротехбізнес". До речі, IKEA - це теж перші літери від повного неймінгу.

7. Генератор назв магазину

Програми по генерації неймінгу працюють за принципом підбору назви, виходячи від поданої інформації. Це можуть бути ключові слова або фрази, спрямованість магазину і навіть різні варіанти складів (м'які, жорсткі, тверді і т.д.).

Давайте розглянемо приклад. Магазин автозапчастин з використанням кирилиці, а набір складів буде «надійний». І в кінці ми отримуємо варіанти з п'яти категорій: викликають довіру, створені з складів, класичні поєднання, цікаві суфікси і незвичайні імена.

І ось коли ви спробували всі методи підбору назв, отримали різні варіанти, а з них вибрали кращі, радимо зробити голосування серед ваших співробітників або близьких вам людей. Це можна провести навіть в соціальних мережах. Розішліть різні варіанти назв і дізнайтеся думку інших людей. Так ви зможете підібрати найкраще з кращого.

Представлені вище поради допоможуть вам відповісти на питання як назвати інтернет-магазин або оффлайн-магазин. Головне пам'ятайте, що неймінг - це обличчя вашого бізнесу.

Якщо обличчям вашого бізнесу є ім'я, то внутрішнім механізмом буде автоматизована робота. Злагодженість ведення складського обліку, оформлення продажів та робота з клієнтами - це все про програму для автоматизації бізнес-процесів Skynum. Спробуйте вже зараз задля комфортної та ефективної роботи.