Таргет - це ефективний спосіб просування свого бізнесу, який працює і допомагає розвиватися навіть стартапам. Особливо це актуально для сторінок в Instagram, адже кількість активних користувачів цієї платформи становила вже понад 1 мільярд людей. Давайте разом розберемося, що це і як ним користуватися.

Що таке таргет?

Багато хто з вас чув про таргетовану рекламу, але не вага до кінця розібралися зі значенням. Насамперед слід згадати, що в англійській мові слово «target» означає мета. Тобто таргетовану рекламу можна назвати цільовою. Саме в наявності мети та характеризується даний вид просування.

Простими словами таргет у просуванні - це спосіб просування через рекламу в соціальних мережах, спрямовану групу людей з певними характеристиками, потрібними саме вам.

Тоді з'являється нове питання – чому таргетована реклама така потрібна? Справді існує величезна кількість методів просування, але більшість із них є несанкціонованими для політики Instagram'a. При цьому таргет вважається правильним та чесним спосіб залучення користувачів, тому його використання працює лише у добрий бік.

Як підібрати цільову аудиторію?

Оскільки це цільова реклама, то дуже важливо дізнатися більше про цільову аудиторію (ЦА). Це є основною запорукою успіху вашого таргету. І як правильно підібрати свою цільову аудиторію?

Щоб створити ефективну ЦА, потрібно описати її портрет. Для цього дайте відповідь на наступні запитання:

  • Жінки, чоловіки чи байдуже?
  • Який орієнтовний вік аудиторії?
  • Яка географія вашої аудиторії?
  • Які болі аудиторії вам актуальні?
  • Чим займається ваш потенційний клієнт?
  • Які інтереси у вашої аудиторії?

Ці кілька питань зможуть допомогти вибрати саме вашу цільову аудиторію, на яку буде спрямований надалі таргет.

Як створити контент для рекламної реклами?


Після того, як ви визначилися зі своєю ЦА, потрібно серйозно підійти до контенту, адже саме на основі отриманих даних про потенційних клієнтів можна створити правильну рекламу.

Деякі підприємці відразу звертаються до дизайнерів, які створюють їм візуальну складову сторінки. Проте не всі одразу можуть на це виділити бюджет. Саме тому ми зробили добірку програм, що дозволяють зробити рекламні макети для Instagram самостійно.

  • InShot - програма для створення відеоконтенту на основі ваших фото або записів.
  • Unfold – програма з наявністю готових шаблонів для stories, з яких можна зробити цілу серію або добірку.
  • Mojo - додаток, який ідеально підходить для рекламних макетів, адже тут є широкий функціонал та можливість створити анімований контент.
  • Canva - універсальна програма, де можна створити рекламу будь-якого виду, як і безкоштовно, так і з використанням преміум-функцій.
  • StoryLuxe - ще одна програма з шаблонами, які ви можете видозмінювати.
  • Meitu - програма для додавання тексту, зробленого різними шрифтами.
  • AppForType - програма, оснащена і шрифтами, і шаблонами, та іншими цікавими можливостями.

Як розрахувати бюджет для таргетованої реклами?

Фінансове питання завжди посідає дуже важливе місце. Таргет не є безкоштовним способом просування, тому потрібно бути готовим до витрат. Вони не будуть такими великими, як покупка реклами у блогерів, але без них не обійтися.

По-перше, усвідомте та прийміть головне – таргет може спрацювати не відразу. Часто на самому початку люди стикаються з цією проблемою, але це не завжди злитий бюджет. Потрібно розуміти та аналізувати кожну окрему ситуацію.

У зв’язку з цим перші запуски таргетологи радять робити з мінімальним бюджетом. Він може відрізнятися залежно від ніші чи грошових можливостей.

Існує така проста формула, яка допоможе вам розібратися з фінансами.

Крок 1. Скільки потенційних клієнтів ви маєте намір отримати?

Коли ми говоримо про продажі, то потенційних клієнтів також називають лідами, тож насамперед потрібно визначитись – скільки їх ви хочете отримати?

Важливо розуміти, що чим більше бажаєте, тим більше грошей доведеться витратити.

Наприклад, ви є продавцем виробів з дерева і вам потрібно 70 лідів.

Крок 2. Скільки ви готові заплатити за лід?

Після цього постає нове питання - скільки грошей ви готові виділити на один такий лід? Обміркуйте та проаналізуйте свої ресурси, щоб остаточно ухвалити рішення.

Наприклад, на один лід ви можете виділити 50 гривень.

Крок 3. Розрахунок мінімального бюджету

Далі за простою формулою розраховуємо:

мінімальний бюджет = кількість лідів х на суму бюджету на один лід

Наприклад, мінімальний бюджет = 70 х 50 грн. = 3500 грн.

Це дуже простий спосіб розрахунку, який має достатню кількість похибок, тому до нього потрібно ставитись з обережністю. Професійні таргетологи додатково враховують конверсію сайту, середню вартість кліку, середній чек та інші дуже важливі нюанси. Для цього потрібно сильно заглиблюватися у знання з націлення.

Але є певні рекомендації від компанії Facebook про те, як налаштувати мінімальний бюджет. Ось кілька основних правил:

  • Бюджет залежить від оптимізації. Простіше кажучи, розмір вашого бюджету залежатиме від того, якої мети ви хочете досягти. Досягти покупки складніше, ніж досягти перегляду сторінки, тому сума для цих двох варіантів буде різною.
  • Краще використовувати оптимізацію бюджету, щоб він розподілявся рівномірно залежно від ваших налаштувань.
  • На денний бюджет варто використовувати мінімум 1 долар США, але ці значення можуть змінюватися знов-таки від ваших кінцевих цілей.
  • Бажано знижувати бюджет у другій половині дня, щоб система встигла опрацювати інформацію.

Інструкція з налаштування таргетованої реклами через Instagram

Є два основних способи налаштування таргета. Один з них – через власний профіль у додатку Instagram. Для цього не потрібно вдаватися у велику кількість тонкощів націлення. Крім того, процес швидкий і не потребує створення нового контенту.

Для початку вам потрібно вибрати пост або stories, які будуть використовуватися для реклами. Вони мають бути вже опубліковані.

Зверніть увагу, що для просування потрібен бізнес-аккаунт. Про те, як його підключити, ми вже писали в нашому блозі.

Крок 1. Вибираємо пост чи історію та натискаємо «Просувати публікацію». Для stories ця кнопка називається Просувати.
Крок 2. Визначаємо мету цього просування.

Інстаграм пропонує три варіанти – відвідування профілю, відвідування сайту, повідомлення. Якщо ви вибираєте відвідування сайту, додатково потрібно буде вказати посилання і вибрати кнопку дії.

Крок 3. Добираємо потрібну аудиторію.

У цьому пункті слід бути особливо уважним. Зверніть увагу, що настроювання аудиторії може бути автоматичним та індивідуальним. Автоматичний підбір включає таких самих людей, як ваші читачі.

Якщо ви хочете самостійно підібрати налаштування, вибирайте другий пункт «Створити свою». Тут можна вибрати такі характеристики:

  • географія аудиторії (регіональна або локальна за вашим місцезнаходженням);
  • інтереси – формуються на основі аналізу вашої сторінки або можна підібрати власні;
  • стать та вік.

Таким чином, у вас створюється приблизний розмір аудиторії, яка буде залучена.

Також ви можете вибрати особливі умови. До них відносяться такі категорії як кредити, робота, житло та соціальні питання, включаючи вибори чи політику.

Крок 4. Вибір бюджету та тривалості просування.

Бюджет зазначається у долар США з урахуванням щоденних витрат.

Тривалість можна спочатку встановити на певний період або доти, доки ви не зупините самостійно.

Крок 5. Перевірка рекламного поста та налаштування оплати.

Це заключний етап, на якому ви можете вкотре уточнити всі деталі своєї реклами. Крім того, тут налаштовується оплата – вибір регіону, валюти, часового поясу.

Після цього пост вирушає на модерацію, і у разі дозволу стартує рекламна кампанія. Якщо ні, вам прийде пояснення, чому ваша заявка відхилена.

Слідкувати за статистикою реклами можна у розділі «Рекламні інструменти» або безпосередньо на самому посту.

Інструкція з наллаштування таргетованої реклами через Ads Manager

Таргетологи віддають перевагу настроюванню реклами через кабінет у Meta Ads Manager. Основною перевагою є широкі можливості настроювання функціоналу, а тим самим можна підвищити ефективність.


Не забудьте, що вам потрібно бути зареєстрованим на Facebook і прив'язати свій інстаграм-аккаунт.

Давайте поетапно розберемося з тим, як запустити рекламу через Ads Manager.

Крок 1. Заходимо в Ads Manager і в розділі "Кампанії" натискаємо кнопку "Створити".
Крок 2. Вибираємо ціль для вашого рекламного просування.

Є три основні види цілей:

  • впізнаваність: наскільки впізнаваний бренд чи охоплення;
  • розгляд: трафік, взаємодії, завантаження програми, перегляди відео, отримання лідів, повідомлення;
  • конверсія: продаж за допомогою каталогу, відвідування закладів та конверсії.

Залежно від специфіки вашої роботи, потрібно вибрати те, що ви бажаєте отримати в кінцевому результаті.

Крок 3. Назва вашої рекламної кампанії та оптимізація бюджету.

Перед вами з'явиться віконце, де можна буде вписати назву цієї кампанії – як саме значення не має.

Потім радимо вибрати оптимізацію бюджету кампанії, щоб кошти розподілялися між різними оголошеннями для отримання кращих кінцевих результатів.

Крок 4. Налаштування набору реклами разом із вибором аудиторії.

По ієрархії кампанія включає набори реклами, тому варто зайнятися цим питанням.

У черговому вікні з'являться поля, які потрібно заповнити - назва набору, вибір сторінки, планування бюджету та розклад. На цих пунктах, зазвичай, не виникають проблеми.

Далі належить розібратися з аудиторією. Вперше потрібно створити свою аудиторію, а далі є можливість користуватися нею без додаткових налаштувань.

Серед характеристик аудиторії представлено:

  • настрій;
  • вік;
  • половина;
  • детальний націлення;
  • мови.

Якщо більшість з пунктів зрозумілі, то детальне націлення може здатися важчим через велику кількість характеристик аудиторії. Є три великі категорії, які надалі поділяються на менші.

1) Демографічні показники аудиторії

  • Освіта – рівень освіти, спеціальність, навчальні заклади, роки останніх курсів.
  • Фінанси – розмір прибутку.
  • Життєві події - річниця в найближчі 30 днів або 31-60 днів, друзі людей з наближенням свят, далеко від будинку, далеко від сім'ї, день народження по місяцях, наречені (1 рік, 3 або 6 місяців), нещодавно заручені (1 рік, 3 або 6 місяців), недавно переїхали, нова робота, нові відносини, відносини на відстані.
  • Батьки – залежно від віку дитини.
  • Сімейний стан - без пари, вдівець/вдова, вільні відносини, розлучені, розійшлися, спільне проживання, заручені, у відносинах, у шлюбі, все складно, громадянський шлюб.
  • Робота – роботодавці, галузі промисловості, посади.

2) Інтереси аудиторії

  • Їжа та напої – алкогольні напої, кухні, приготування їжі, ресторани, кафе.
  • Бізнес та промисловість – залежно від побажань великий перелік.
  • Хобі та діяльність - музика та мистецтво, домоводство та садівництво, домашні тварини, політика та соціальна сфера, подорожі, транспортні засоби.
  • Покупки та мода - іграшки, аксесуари, краса, одяг, покупки.
  • Сім'я та стосунки – батьківство, весілля, сім'я, батько, мама.
  • Розваги - заходи наживо, читання, ігри, кіно, музика, телебачення.
  • Спорт та активний відпочинок - відпочинок на свіжому повітрі та спорт.
  • Технології - електроніка та комп'ютери.
  • Фітнес та здоров'я - бодібілдинг, фізичні вправи, біг, вправи для схуднення, йога, фітнес.

3) Поведінка аудиторії

  • Річниця - у найближчі 61-90 днів.
  • Класифікація споживачів за країнами та рівнем якості товарів.
  • Цифрова діяльність – використання різних браузерів, соціальних мереж тощо.
  • Емігранти - залежно від країн та переїздів.
  • Користувачі мобільними девайсами.
  • Подорожі.
  • Любителі футболу.
  • Інші категорії визначення поведінки аудиторії.
Крок 5. Вибір місця розміщення реклами (плейсмантів).

Як варіант, можна зупинитись на автоматичних місцях розміщення або підібрати вручну платформи.

У другому випадку є спосіб налаштування реклами лише для Instagram.

Крок 6. Створення рекламного оголошення.

На наступній сторінці ви маєте багато полів для заповнення. Одне з найважливіших - налаштування реклами. Зверніть увагу, що ви можете самостійно вибрати структуру вашої реклами - одне зображення або відео, реклама типу «каруселі» або колекція.

Потім потрібно додати рекламні матеріали та підписати їх. Пам'ятайте, що якісний контент є дуже важливим моментів для отримання ефективного результату в кінцевому підсумку.

Далі залишається лише натиснути кнопку "Опублікувати" і ваша реклама готова до запуску.

Будьте уважні до всіх деталей та нюансів під час запуску таргетованої реклами. Особливо акцентуйте на правильному виборі своєї цільової аудиторії, адже від цього залежить, чи дійде ваш пост у потрібні «руки».

Ще більше корисної та цікавої інформації можна дізнатися у нашому Бізнес-блозі від Skynum.