Кожен роботодавець хоче від своїх співробітників максимальний результат та якісно виконану роботу. Як би цього не бажалось, але одноманітна робота часто призводить до вигоряння та зниження ефективності працівника. Щоб уникнути таких ситуацій, важливо вміти правильно змотивувати свою команду. Про це і поговоримо у статті.

Способи мотивації працівників

Мотивація співробітників лише на перший погляд здається простим та легким процесом. На жаль, у результаті дуже складно знайти справді правильний підхід.

Великі компанії вважають за краще від початку створювати цілі системи мотивації, про які розповідають своїм кандидатам. Загальна система для всіх працівників буде найкращим рішенням, адже так працівники будуть між собою рівними. Хоча дехто практикує різні варіанти.

Тепер давайте обговоримо найефективніші методи мотивації.

Спосіб 1. Гроші-гроші-гроші

Будемо чесними – ніхто й ніколи не відмовиться від грошей, адже вони зайвими не бувають. Саме тому матеріальні заохочення можна вважати найефективнішим способом мотивації незалежно від посади та інших аспектів роботи.


Як саме можна порадувати працівників?
  • Збільшення заробітної плати при досягненні певних результатів. Це може бути лише до 10%, але працівникові буде приємно.
  • Видача премій. Така практика трапляється дуже часто. Премії можуть бути за виконану роботу або успішно закритий проєкт, а також до свят – Нового року чи дня народження.
  • Спеціальні пропозиції на послуги чи товари, які надає Ваша компанія. Якщо у вас є магазин або кафе, радимо організовувати знижки для своїх працівників. Наприклад, це може бути постійна 20% знижка або купони.

Спосіб 2. Правильно формулюйте цілі

Щоб підвищити якість роботи співробітників, дуже важливо правильно поставити ціль. Як це діятиме?

По-перше, коли людина знає кінцеву мету і те, чого їй потрібно досягти, то працює швидше та ефективніше. Наша підсвідомість хоче у максимально короткий термін побачити результат.

По-друге, без мети робота втрачає свою цінність. Немає цінності – немає інтересу, а значить втрачається запал та бажання.

Дозвольте відчути свому співробітнику себе важливим. Встановіть певний вектор руху для всієї компанії. Поясніть, чому це потрібно і чого хочете досягти. Таким чином, ви сформулюєте і загальну мету вашої фірми, і індивідуальну для працівника.

Спосіб 3. Без тимбілдінгів ніяк

Слово «тімбілдінг» прийшло до нас з-за кордону. При прямому перекладі воно означає «побудову команди». Простими словами тімбілдінг - це низка заходів, спрямованих на організацію командної роботи та навичок спілкування в колективі.

В останні кілька років в українських компаніях дедалі частіше почали з'являтися професійні тімбілдінги. До такої методики долучилися і менші фірми, магазини та інші командні бізнеси.

Які тімбілдінги можна організувати?
  • Спортивні заходи – участь у марафонах чи благодійних забігах, командні змагання, тренування на свіжому повітрі.
  • Культурні заходи - похід у театр чи кіно, боулінг, пікнік.
  • Пізнавальні заходи – конференції, тренінги з командної роботи, майстер-класи.
  • Туристичні заходи – поїздки на річку, у гори, у похід.

Таким чином ви робите свою робочу команду дружньою, а кожен із них вважає себе частинкою чогось цілого. Це їх мотивує віддаватися більше та бути максимально ефективними.

Спосіб 4. Давайте можливість навчання

Без знань та саморозвитку співробітник буде тупцюватись на місці без можливості досягати кращих результатів. При добре організованій системі навчання навіть найпросунутіші працівники хотітимуть працювати та самовдосконалюватися.

Розумний та висококваліфікований співробітник – це величезний плюс для компанії. Саме тому важливо вкладатись у навчання своєї команди. Для цього організовують спеціальні тренінги та конференції. Особливо відмінних працівників, що подають надію, можна взагалі відправити на додаткове навчання.

До речі, багато компаній пропонують своїм співробітникам безкоштовні курси з англійської мови. А у деяких вакансіях навіть прописується навчання за рахунок компанії.

Спосіб 5. Є куди зростати або перспективи будуть?

Коли на співбесіді ставлять найчастіше запитання «Ким ви себе бачите через пару років?», то багато хто відповідає керівником або щось таке. Тобто практично кожна людина хоче рости і рухатися вгору кар'єрними сходами.


Можливість розвиватися - це хороша мотивація для зрілої і особистісної людини, тому покажіть, що у вашого співробітника є шанс підвищитися.

Якщо працівники вашої компанії і не бачать тут майбутнього, це червоний прапор, що свідчить про неправильний підхід до взаємодії зі співробітниками.

Ваше завдання – показати перспективу та світле майбутнє для свого колективу.

Спосіб 6. Подарунки!

Ну, хто не любить подарунки? Напевно, таких людей немає. Зробіть приємну винагороду у вигляді подарунків. Вони не потягнуть багато фінансових витрат, але при цьому ви зможете мотивувати співробітників.

Тоді постає питання які подарунки і коли дарувати? Насправді варіантів безліч. Наведемо кілька прикладів:

  1. набори смаколиків до Нового року або подарункові коробки з цукерками для дітей працівників;
  2. квіти та цукерки жіночої половини колективу до Восьмого березня;
  3. подарунки на день народження і т.д.

Робіть все з душею, і тоді побачите, наскільки покращиться загальна атмосфера.

Спосіб 7. Подбайте про умови роботи

Якщо вам здається, що офіс і місце роботи не відіграють великої ролі, то ви дуже помиляєтеся. Так склалося, що мікроклімат є серйозним моментом у створенні робочого процесу.


Радимо заздалегідь подбати про інтер'єр офісу або робоче місце. Якщо це магазин, потрібно виділити персоналу окреме місце, щоб вони могли переодягтися, відпочити і поїсти. Вітається також наявність безкоштовного чаю та перекусів.

Якщо вже почали про умови роботи, то треба згадати про графік. Постійні перепрацювання, відсутність вихідних та ненормований графік загалом призведе до вигоряння, про яке ми вже говорили раніше. Значить жодної мотивації у цій ситуації точно не буде.

У кожному окремому випадку мотивація може бути різною, це важливо розуміти. Підберіть для себе ідеальний метод, щоб бути не лише продуктивним керівником, а й добрим начальником.

Пам'ятайте, що головною мотивацією є доброзичливе ставлення до працівників, адже людські взаємини, зрештою, творять чудеса.