Сучасне життя зобов'язує нас жити в постійному скаженому ритмі. Ми кудись поспішаємо, чогось чекаємо або, звичайно ж, запізнюємося. Хоч і запізнення вважається грубим порушенням етикету, зараз зустрічається дуже часто. Особливо, якщо це стосується роботи.
На жаль, є ціла категорія людей, які халатно ставляться до запізнень. Для них прийти на 15-30 хвилин пізніше - в порядку речей. І якщо в особистому житті, це може лише дратувати їх близьких, то в робочому середовищі ситуація значно гірша. Що в такому випадку робити начальнику? Чи можна штрафувати співробітників? І як з цим боротися?
Ми підібрали для вас методи боротьби із запізненням працівників. Сподіваємося, що вони допоможуть організувати процес роботи правильно.
1. Створіть чіткий графік
Хоч і весь світ поступово переходить на фріланс і вільний графік, в деяких випадках для роботодавця краще продумати чіткий регламент. Тут є два способи організації:
Спосіб 1. «Від дзвінка до дзвінка»
Мабуть, найпопулярніший спосіб, який дозволяє поставити чіткі рамки. Залежно від навантаження і посади ви встановлюєте певні години роботи. Наприклад, з 09:00 до 17:00. В такому випадку співробітники розуміють, коли їм потрібно бути на робочому місці.
Спосіб 2. Часові проміжки
Якщо ви не хочете обтяжувати своїх співробітників такими рамками, то графік можна зробити плаваючим. Наприклад, в день потрібно відпрацювати 6 годин. У такому випадку працівник сам вибирає, коли йому приступити до роботи. Це може бути з 12:00 до 18:00 або з 9:00 до 15:00. Врахуйте, що цей варіант добре підійде для віддаленої роботи. Хоча деякі фірми почали впроваджувати його і в оффлайн.
Завдяки цим двом способам відсоток запізнень частково зменшиться, адже працівники завжди будуть в курсі годин своєї роботи.
2. Штраф за запізнення на роботу
Ніяка провина не обходиться без покарання, тому використання методу «батога без пряника» зовсім не новина. Покарання може бути абсолютно будь-яким, але правомірним. Радимо узаконити його в рамках вашої компанії і використовувати однаково для всіх, хто не приходить вчасно.
Як покарання використовується доповідна записка на співробітника за запізнення, догану або ж той самий штраф за запізнення. До слова, штраф - це не завжди вираховування грошей з заробітної плати. Зараз є і більш гуманні способи - наприклад, написати додатковий звіт, принести солодощі до кави або організувати зустріч.
3. Пряник замість батога
На заході вже давно відходять від покарань і штрафів, адже це часто посилює негативну обстановку в колективі. Вони знайшли радикально інший метод розв'язання проблеми із запізненням співробітників - похвала.
Так, такий дисонанс теж існує. Масштабні компанії вже навчилися працювати із запізненнями цим методом. Для початку вони намагаються дізнатися, що є причиною постійних запізнень. Зазвичай, якщо така справа систематична, то причина криється або в транспорті, або в самій людині. Деякі спеціально спізнюються, щоб виділити себе.
Так ось що було придумано. За кілька запізнень в одному місяці (наприклад, п'ять і більше) правопорушники отримували значок або медальку з написом на кшталт «Ярий порушник дисципліни». З ними потрібно було ходити до кінця місяця. Як показує практика, запізнення з часом припинялися.
4. Дисципліна через збори
Ранкові п'ятихвилинки або летючки відмінно підходять для тренування дисципліни в колективі. По-перше, співробітники більше мотивовані до раннього приходу, а по-друге, керівник завжди може дізнатися звіт за попередній день або про важливі справи. Такі зльоти, до речі, дуже часто використовуються в лікарняних стаціонарах, щоб передати інформацію про пацієнтів. Сучасні компанії також перейняли від них цю ідею.
5. Контроль співробітників
Якщо ви прихильник більш серйозних методів дотримання дисципліни, то існує так звана система обліку робочого часу. Вона ідеально підійде для тих, хто працює через комп'ютер. Завдяки спеціальній програмі керівник може стежити за часом роботи співробітника.
У цьому є і свої недоліки, деякі скаржаться на те, що програма може неправильно працювати або враховувати не весь час. Також самі працівники часто проти такого методу.
Крім часу можна стежити і за ефективністю роботи. Створіть для кожного свій індивідуальний план, щоб вони могли дотримуватися його.
6. Похвала за відсутність запізнень
Хороша мотивація - запорука успіху абсолютно будь-якої справи. А що найкраще мотивує? Звичайно ж, премія. Якщо на вашому підприємстві часто трапляються запізнення, спробуйте організувати преміювання працівників, які не спізнюються.
Також можна зробити кілька пунктів для отримання премії. Наприклад, своєчасне виконання поставлених завдань, відсутність скарг від клієнтів і робота без запізнень.
7. Станьте прикладом
Нехай останній пункт цього списку і звучить злегка розмито, але він грає серйозну роль і без нього боротьба із запізненнями неможлива. Дуже часто в компаніях співробітники спізнюються, бачачи таку ж поведінку і у вас. Багато хто вважає, що можна прийти пізніше, адже директора все одно ще немає.
Станьте хорошим прикладом для своїх працівників, щоб збільшити продуктивність всієї фірми.
Як бачите, запізнення співробітників - це часта і серйозна проблема, яка вимагає комплексного підходу. Вивчіть її зсередини свого підприємства, а не рубайте з плеча. Можливо за періодичним запізненням криється щось більше.