Про шведську компанію IKEA, мабуть, чув майже кожен. Нещодавно вона вийшла на простори українського бізнесу, тож інтерес до неї тільки збільшився. Але в чому секрет успіху? Що допомогло просунути, начебто, звичайний меблевий магазин на такий високий рівень? Давайте разом дізнаємося про цю захоплюючу історію магазину IKEA, яка підкорила весь світ.

Створення IKEA

Абсолютно кожен успішний бізнес мав свій початок. Не завжди старт обіцяв приголомшливий успіх, адже за кожним зльотом стоїть неймовірна низка падінь та проблем. Так було з IKEA.

Інгвар Кампрад є головним засновником цієї мережі меблевих магазинів. Саме завдяки його ідеї, цілеспрямованості та бажанню розвиватися вдалося досягти таких результатів. До речі, Кампрад завжди подавав надії як підприємець, адже займався цією справою ще п'ять років. Бувши маленьким хлопчиком, він купував сірники, а потім їх продавав трохи дорожче. Можливо, така комерційна жилка стала двигуном успіху.

Перший магазин IKEA з'явився після того, як Інгвар закінчив школу. Його батько зміг помітити можливості свого сина та вирішив викласти пристойну суму на створення повноцінного магазину. Ось тільки визначитися із товаром Кампраду було складно, тому його асортимент був максимально різноманітним.


До речі, назва «IKEA» є невипадковою. Це абревіатура, що складається з:

  • імені творця – Ingvar Kamprad;
  • назви фірми сім'ї – Elmtaryd;
  • назви села, де Інгвар провів дитинство, - Агунарнайд.

І лише через кілька років у магазині з'явилися меблі. Чому цей товар? Так вже склалося історично, що в середині минулого століття придбати меблі було дуже складно через високу ціну, тому до цього питання підходили дуже уважно і серйозно. Деколи на покупку меблів доводилося накопичувати десятками років.

Інгвар вирішив обхитрити ринок, пропонуючи меблі за найнижчою ціною. Покупцям це подобалося, адже дизайн був оригінальним та розробленим Кампрадом, але з конкурентами виникли серйозні проблеми. Особливо вони стали відчутні після великого розширення.

Таким чином через деякий час багато постачальників вирішили відмовитися від співпраці з IKEA. Немає матеріалів – немає товару – немає покупців. Хтось би в цьому випадку вже здався, але Інгвар Кампрад не з таких людей. Він не зневірився і почав шукати інших постачальників, переважно - іноземних. На допомогу прийшли польські фірми з доступною ціною та гарною якістю, але постали нові питання – як доставити матеріали, де збирати і скільки грошей на це все знадобиться.

Інгвар не хотів втрачати репутацію через підвищення цін, тому зробив вирішальний хід. Він замовляв меблеві складові під певні моделі, а потім доставляв їх одразу на полиці магазинів. Таким чином не потрібно було витрачати ресурси на розширену логістику та збирання меблів. Це рішення і стало основою успіху IKEA.

Наразі магазини IKEA підкорили міжнародний ринок. Низькі ціни так і залишилися перевагою, а широкий асортимент приваблює велику кількість клієнтів.

Секрет успіху IKEA

Історія IKEA є зрозумілою. Залишилося «розсекретити» те, що призвело до такого нечуваного зльоту. Розберемо докладно, чому так сталося.

  • Дати те, чого потребує споживач

Для багатьох це правило просте та логічне, але чомусь більшість забуває його. Головне завдання успішного бізнесу - задовольнити потребу клієнта. Цьому споживачеві потрібні були дешеві і доступні меблі. Інгвар дав їх та отримав позитивний результат.

  • Вміти виходити із «безпросвітних» ситуацій

Коли IKEA перекрили постачання матеріалів, варіантів виявилося небагато. Так конкуренти сподівалися позбутися компанії. Проте Кампрад не зневірився і не здався. Бізнес - це завжди жорстка гра, тому вимагає сміливих рішень та вміння знаходити вихід із будь-якої ситуації.

  • Бути на хвилі з актуальністю

Клієнт є пріоритетною стороною організації будь-якої торгівлі. Мало надавати те, що він хоче і допомагати із вирішенням його запитів. Дуже важливо працювати ще й підлаштовуватися до змін. Час не стоїть на місці, мода змінюється, а IKEA залишається популярною.


  • Працювати над своїм іміджем завжди

І ключове слово тут не «працювати», а – «завжди». Одного разу створити хорошу картинку чи образ компанії можна, але важливо його надалі підтримувати та чимось закріплювати. Відмінним прикладом є знамениті фрикадельки IKEA, які можна з'їсти у магазинах. Вони стали серйозним кроком у просуванні.

  • Бути ближчим до народу

IKEA вже неодноразово була визнана найкращою фірмою для працівників. Тут знайдеться робота для всіх і навіть для матусь, яким часом важко знайти місце. А Інгвар Кампрад, який є одним з найбагатших людей у ​​Європі та світі, веде звичайнісінький спосіб життя, користуючись громадським транспортом та одягом з мас-маркету.

Кожен по-своєму бачить секрет успіху, але однозначно можна сказати одне – працьовитість та вірний комерційний настрій будуть вашими помічниками на шляху до бізнес-вершин.