У бізнесі по продажу зоотоварів, де кожен аспект має вагоме значення, важливо, щоб облік був не тільки точним, але й зрозумілим у використанні. Власники зоомагазинів часто зіштовхуються з потребою знайти системний та професійний підхід в управлінні обліком.

Якщо і у вас є потреба в ефективному обліку в зоомагазині, то давайте розглянемо основні деталі та особливості обліку в магазині для тварин. Ми дослідили всі базові аспекти обліку в цій галузі та підготували для вас корисні поради, демонструючи їх практичну цінність на платформі для складського обліку Skynum.

Перше питання, що постає, - з якими особливостями стикається власник зоомагазину, коли планує розпочати ведення обліку у своєму бізнесі? Ми підійшли комплексно до цього питання і розробили перелік основних нюансів, на котрі варто звернути увагу:

  • ведення внутрішнього обліку - робота з мережею магазинів, переміщення, створення документації, презентація широкого асортименту;
  • облік кормів, БАДів, вітамінів за термінами придатності;
  • фасування корму в менші об’єми та облік цього процесу;
  • створення комплектів і їх подальша реалізація;
  • робота з іноземними постачальниками з використанням різних валют.

Усі ці пункти є дуже важливими у роботі зоомагазина та потребують правильного обліку, адже додають точності у підрахунках.

Отже, хоч ми і дізнались про основні нюанси обліку в зоомагазині, але нам так само потрібно розуміти як це використати на практиці ефективно та без плутанини в цьому океані цифр. Дана стаття показує можливості обліку в зоомагазині на основі платформи Skynum, тому це не лише джерело корисної інформації, але й простий гід по полегшенню обліку для вашого магазину зоотоварів.

Внутрішній облік товарів в зоомагазині

Будь-який облік починається з картотеки, котра являє собою асортимент, що доступний для вашого магазину. Зоомагазини завжди відрізняються широким вибором товарів. Його потрібно правильно структурувати та організувати. Для цього створюється каталог товарів, де відповідно до потреб ви можете створити свою ієрархію.

Ми радимо створювати каталог товарів з самого початку та розділяти товари за видом тварин - кішки, собаки, гризуни, рибки. Далі на основі кожної цієї категорії можна створити підкатегорії - корм, іграшки, засоби для догляду, вітаміни і т.д. Правильна та зручна картотека є основною роботи з таким великим асортиментом як в зоомагазинах.

Також всі товари мають картки, де зберігається інформація про них. Це можуть бути характеристики, модифікації, ціни, фото, опис та навіть актуальні залишки або обороти як, наприклад є в Skynum. До речі, наявність модифікацій є важливим фактором при обліку.


Модифікації - це варіанти певної моделі товару, але при цьому вони відрізняються за розміром, кольором, смаком або іншим показником. Наприклад, транспортувальні сумки однієї моделі можуть мати різні кольори чи розміри. В такому випадку модифікації значно спрощують облік та знижують шанс хаосу в каталозі.

Наступний важливий момент - безпосередньо облік. Внутрішній облік полягає у постійному переміщенні товарів - оприбуткування на склад, транспортування у магазин, списання через дефекти, продаж через накладні або касу. Усі ці моменти і створюють внутрішній облік. Обов'язковою потребою є створення відповідних документів до кожної операції. Вручну це робити досить складно, тому програми для складського обліку типу Skynum дійсно автоматизують дані процеси.

До речі, при обліку мова йде не лише про товари, але й про фінанси. Чому це так важливо? Деякі зоомагазини, крім звичайних товарів, реалізують також тварин. Найчастіше це хом’яки, папуги або ж рибки. На їх утримання також йдуть певні витрати. Саме ось ці витрати і можна врахувати при фінансовому обліку.

Облік товарів з контролем термінів придатності

Як вже було сказано раніше, в зоомагазині асортимент максимально різноманітний і є чимало товарів, які мають терміни придатності. До прикладу, корм, вітаміни, смаколики, консерви. Усі ці товари повинні бути свіжими, тому облік за термінами придатності є базовою потребою.

Найзручнішим варіантом є облік у програмі Skynum. Він дозволяє уникнути людського фактору по типу “забув” або “не догледів”, адже процес обліку термінів автоматизований.

Як це працює? Кожна партія отримує власний термін придатності при оприбуткуванні. Надалі відповідно до термінів і відбувається списання товарів при продажі. Тобто товари з найближчим терміном придатності списуються першими з магазину.

Якщо є необхідність, то ви можете самостійно обрати товар з певним терміном придатності при оформленні товарної накладної. Це дуже зручно і важливо у роботі, адже свіжий корм - це частина вашого іміджу, тому не залишайте цей момент без контролю.

Виробництво та фасування корму в зоомагазині

Одним з найбільш популярних товарів в зоомагазині є корм. Досить часто клієнти міксують його між собою. Наприклад, одразу хочуть придбати декілька варіантів - з різними смаками, для покращення травлення, для стерилізованих кішок і т.д.

В магазини сухий корм зазвичай надходить у великих пакуваннях, тому набагато вигідніше проводити фасування даного товару та реалізовувати його в роздріб.

І звичайно ж, необхідно вести облік фасування з розрахунком собівартості для подальшої правильної націнки. Зробити це можна в Skynum в розділі “Виробництво”. При цьому вказується кількість корму з його ціною на закупці, фасувальний пакетик та наліпку з підписом. Ви зможете таким чином розрахувати собівартість однієї порції (наприклад, 100 грамів корму) та зробити націнку.

Це дуже зручний спосіб, адже ви зможете врахувати і вартість пакетика, наліпки та навіть доставки товару від постачальника за потреби.


Зверніть увагу, що фасування ідеально підійде при продажі певної кількості корму (100 грамів, 500 грамів). Також продати корм на вагу можна і за допомогою товарної ваги, котра синхронізована з касою. Але фасування економить час на обслуговування покупців.

Створення комплектів товарів

Окрім фасування, продаж товарів може відбуватись комплектами. В зоомагазині цей функціонал є досить важливим, і при цьому потребує окремого способу обліку. Деякі товари можна продавати комплексно. Наприклад, в комплекті можуть продавати декілька різних кормів або ж стартовий набір по догляду за кішкою. Саме тому для таких випадків створюються комплекти.

Перевага використання такого способу продажу - можливість надати покупцю все необхідне за вигідною ціною, швидке списання усіх компонентів одночасно та збільшення середнього чека.

Платформа Skynum підтримує створення та роботу з комплектами, тому ви теж можете спробувати запровадити комплекти у своєму асортименті. Це можуть бути декілька видів корму, сети на пробу та набори для годування з мисочками.

Облік товарів від іноземних постачальників

Якщо ви працюєте з іноземними постачальниками, то ви певно зустрічались з таким питанням як облік в різних валютах. Постійні перерахунки вручну займають чимало часу, а нестабільний курс сприяє помилкам в кінцевій сумі. Що уникнути таких нюансів, найкращим рішенням буде підключення програми для обліку з можливістю роботи у мультивалюті.

В першу чергу це спростить постійні підрахунки, адже в Skynum конвертація відбувається відповідно до заданого курсу. При цьому ви можете оприбутковувати товари, наприклад, в доларах чи євро, а надалі вести облік та продаж в гривнях. Це дуже зручно та корисно при співпраці з іноземними постачальниками.

Статистика звісно також формується на основі декількох валют та конвертації, тому це допоможе вашому зоомагазину бути більш ефективним.

Облік в зоомагазині дійсно має свої особливості, як і будь-який інший бізнес, але його можна спростити та вдосконалити за допомогою платформи Skynum. Наша платформа дозволяє контролювати складський облік, відстежувати рух товарів та здійснювати точний облік продажів. Все це закріплюється зручними засобами аналізу даних, котрі в результаті формують статистику та кінцеву картину ситуації у вашому бізнесі.

Не гайте часу на постійній рутинні процеси в обліку, а зосередьтесь на розвитку вашого бізнесу. Skynum подбає про автоматизований облік. А щоб переконатись у цьому радимо скористатись пробним періодом платформи Skynum для вашого зоомагазину.