Невеликі крафтові виробництва є душею культури, адже зазвичай вони передають старовинні рецепти, місцеві страви та звісно ж колорит. В Україні все більше популярності набуває виготовлення крафтової продукції. Наприклад, поїздка в Карпати ніколи не обійдеться без дегустації чи купівлі смачних сирів. Зараз крафтові виробництва локалізуються по всій країні. Разом з тим все актуальнішим стає питання - як організувати крафтове виробництво правильно?

Звісно організація починається з точного обліку. Виробництво є складним процесом з широким переліком потреб - від обліку матеріалів до реалізації готової продукції. Як це все спланувати та вести, щоб завжди мати можливість оцінити картину вашого бізнесу?

Найзручнішим варіантом на сьогодні є використання програми для обліку на крафтовому виробництві. Це спеціальна платформа, котра дозволяє вести складський, товарний, торговий та фінансовий обліки. При цьому ви зможете налаштувати всі можливості системи під потреби саме вашого бізнесу.

Прикладом такої програми є платформа Skynum. Вона є зручною українською системою з багатофункціональними можливостями. З її допомогою ви матимете змогу контролювати витрати та доходи, правильно організувати облік сировини, виробництва та усіх фінансових процесів.

Отже, в цій статті ми хочемо розглянути основні принципи обліку у вигляді практичних порад, котрі виведуть ваше крафтове виробництво на новий рівень.

Для чого потрібно вести облік на крафтовому виробництві?

Але спершу давайте обговоримо, які переваги є в обліку на виробництві та чому він все такий необхідний для введення у ваш бізнес.

Насправді точний облік має безліч переваг, про які потрібно знати та памʼятати, але особливо варто звернути увагу на наступні плюси:

  • Повний контроль витрат. Облік допомагає точно відстежувати будь-які фінансові зміни та витрати - на матеріали, обладнання, заробітні плати.
  • Можливість прогнозування доходів. Чіткий фінансовий облік допомагає оцінити прибутковість продукції, собівартість та кінцевий прибуток.
  • Управління запасами. На крафтовому виробництві зазвичай обмежена кількість продуктів, тому є потреба в контролі запасів та залишків.
  • Якісна взаємодія з клієнтами. Крафтове виробництво - це історія про особливі взаємовідносини, тому за допомогою власної бази клієнтів ви зможете тримати усі потрібні з ними звʼязки.
  • Усе в одному місці. Насправді це один із найважливіших факторів, адже тримати все під контролем в одній програмі зручно і доступно.

А тепер давайте розпочнемо говорити про реальні поради, котрі стануть вам у нагоді при створенні обліку на крафтовому виробництві.

Порада 1. Створіть асортимент продуктів та продукції

Перше, що варто знати для крафтового виробництва - наявність якісно створеного асортименту. Чому це так важливо?

Асортимент - це обличчя вашого бізнесу, адже саме за товаром будуть приходити до вас покупці. Разом з тим він має бути цікавим та орієнтований на різні верстви населення.

Найзручніший спосіб організувати асортимент - створити картотеку. Картотека - це зручне місце, де зберігається інформація про всі продукти та готову продукцію.

Кожен з цих товарів має власну картку з даними про назву, актуальні ціни, технологічні карти, модифікації, характеристики, повʼязані документи та наявні залишки.

Завдяки якісній організації асортименту продуктів та продукції ви матимете можливість працювати з кожним товаром, переглядати їх, редагувати та змінювати при потребі.

Порада 2. Контролюйте норму запасів

Ми вже говорили, що крафтове виробництво зазвичай має обмежені запаси продуктів для виробництва. Це робиться з метою отримати якісну та свіжу продукцію.

В системі обліку Skynum є можливість відстежувати актуальні залишки. В кожній картці товару ви знайдете інформація про його кількість на складах та магазинах. Також в загальній картотеці висвічується дана інформація.

Окремим зручним нагадуванням буде встановлення «Норми запасів». Вона дозволяє вказати певну кількість залишків, котра є умовно мінімальної і потребує замовлення постачальникам.


Що це вам дасть? По-перше, у вас завжди буде можливість налаштувати свою роботу безперервно. По-друге, продукція буде свіжою та якісною, що забезпечить імʼя вашому бренду.

Порада 3. Відстежуйте терміни придатності продуктів та продукції

Крафтові виробництва - це зазвичай виготовлення продуктів харчування, тому є потреба у контролі термінів придатності. Наприклад, найчастіше крафтово виробляють сири, мʼясі вироби, ковбаси, спиртні напої і т.д.

В першу чергу облік з термінами придатності є необхідним для продуктів, що являють собою сировину. Часто це продукти, в яких швидко закінчується термін придатності - молоко, сметана, мʼясо та інші.

Завдяки партійному методу обліку ви зможете відстежувати терміни придатності за партіями і окремо для кожного продукту. Це зручний спосіб для обліку термінів придатності і сировини, і готової продукції.

Порада 4. Обліковуйте виробництво від технологічної карти до оприбуткування

Основна задача обліку - контролювати всі етапи виробництва, тому варто обліковувати все - від оприбуткування продуктів та створення технологічної карти до продажів і реалізації.

Платформа Skynum дозволяє вести облік всіх кроків виробництва, що забезпечує зручне ведення усіх процесів виготовлення.

В першу чергу створіть технологічну карту. Технологічна карта - це обовʼязковий етап у виробництві, де потрібно вказати усі необхідні матеріальні та нематеріальні витрати для створення однієї одиниці товару.

Далі оприбутковуються продукти, з яких буде вироблятись готова продукція. Після цього на основі технологічної карти проводиться безпосередньо виготовлення.

Усі ці напрямки спрямовані для точного обліку на всіх етапах виробництва.

Порада 5. Здійснюйте облік продажів

Коли ваша продукція готова, то можна переходити до продажів. У крафтового виробництва є можливість здійснення різних варіантів продажу. По-перше, це може бути реалізація оптовими партіями для певних магазинів. До прикладу, мережа «Сільпо» співпрацює з рядом крафтових виробників.

Інший варіант - реалізація у власному магазині у роздріб. Це можна робити офлайн або онлайн, щоб розширити географію продажів. На платформі Skynum є можливість інтегрувати вже наявний інтернет-магазин або створити власний без спеціальних знань та допомоги програмістів.

Також продавати в Скайнум можна через товарну накладну, попереднє замовлення або автоматизоване робоче місце касира - Скайнум.Каса.

Скайнум.Каса стане ідеальним рішенням для тих, хто потребує зручної каси для обслуговування клієнтів, швидкого пошуку товару, розрахунків та навіть фіксації складських операцій.

Порада 6. Працюйте над взаємодією з клієнтами

Клієнтів здебільшого цікавить товар і обслуговування, тому ваша взаємодія з ними має бути обґрунтована та продумана.

В першу чергу створіть клієнтську базу з інформацією про кожного покупця. Усі вони матимуть власну картку з потрібними даними - імʼя, контакти, бонуси, дисконти та навіть заборгованості.


Окрім цього, не забувайте вводити у свою торгову практику спеціальні пропозиції. Наприклад, ви можете створити програми лояльності по типу дисконтної або бонусної. В результаті вони будуть враховуватись і в інтернет-магазині, і в онлайн-касі, і в системі для обліку.

Також варто не забувати про можливі акції, розпродажі, ціни тижня, котрі можна налаштувати в обліковій програмі.

Порада 7. Ведіть облік в спеціальній обліковій програмі

Ми вже багато разів згадували облікову платформу Skynum, наводячи приклади її зручності. Це звісно так, адже це найкращий спосіб економії часу, фінансів та швидкої організації процесу.

Спеціальна програма дозволяє поєднувати в собі усі найважливіші функції - від створення картотеки товарів до інтеграцій з іншими платформами.

Підрахунки відбуваються в системі автоматично, що значно зменшує можливість помилки через людський фактор. До речі, на основі усіх дій в результаті формується статистика та звітність. Наразі є усі найпопулярніші звіти - від фінансових довідок до ABC-/XYZ-звітів.

Порада 8. Інтеграції між платформами - ваша економія часу

На платформі Skynum є усі важливі інтеграції, котрі спростять ведення вашого бізнесу з крафтового виробництва. Це зручний спосіб взаємодії, котрий дозволить вам оптимізувати більшість процесів.

Серед найпопулярніших інтеграцій - служба доставки Нова пошта, сервіси розсилки SMS-повідомлень клієнтам AlphaSMS, інтернет-магазин Хорошоп, Woocommerce, маркетплейси Prom та інші.

Насправді кожна з цих інтеграцій значно економить час та робить вашу роботу більш продуктивною, адже всі дії зберігаються в одній системі.

Отже, як ви могли помітити, облік дозволяє спростити усі базові процеси у виробництві, охоплюючи кожну деталь. У вас буде можливість налаштувати весь бізнес під ваші потреби з використанням програми для ведення обліку.