Малі бізнеси - це найрозповсюдженіші бізнеси в Україні. Їх кількість невпинно збільшується у всіх напрямках - іграшкові, продуктові, дитячі магазини, магазини одягу та прикрас, косметичних засобів, власні пекарні, кавʼярні, крафтові виробництва. Усе це велика частина сучасних українських бізнесів, котрі невпинно розвиваються.

Але розпочати бізнес - це одне. Зовсім інше навчитись правильного його вести. Існує цілий ряд проблем, з якими можуть зіткнутися підприємці малих бізнесів. Серед найосновніших - постійний хаос та відсутність реальної картини роботи. А за цим тягнуться і наступні питання для бізнесмена:

  • як організувати картотеку товарів та послуг?
  • як відстежувати облік залишків?
  • як здійснювати своєчасні закупівлі товарів?
  • що потрібно для створення клієнтської бази?
  • як запустити програми лояльності?
  • як позбутись хаосу при продажі та обліку в різних валютах?
  • як контролювати продажі з різних платформ?
  • як в одній системі поєднати різні застосунки та системами - служби доставки, ПРРО, конструктори інтернет-магазинів?

Це все тільки маленький перелік реальних проблем та питань, з якими зустрічаються підприємці, що запустили малий бізнес. Але насправді їх можна дуже просто вирішити, а таким чином оптимізувати свою роботу.

Для цього запроваджують облік малого бізнесу. Найкраще і найзручніше це зробити на платформі для обліку Skynum. Завдяки гнучким налаштуванням будь-який бізнес може зробити систему обліку під власні потреби.

Облік в Скайнум дозволить організувати товари в картотеку, продавати через товарну накладну, замовлення чи спеціальну касу Скайнум.Каса, підбити підсумки за фінансами і товарами, оцінити реальні залишки та вподобання клієнтів. Різні інтеграції спростять ваш бізнес та покращать його максимально під вас.

Отже, далі ми детально розкажемо про те, як ж організувати облік малого бізнесу, що для цього потрібно і які важливі моменти потрібно памʼятати у цьому процесі.

Що дає ведення обліку малому бізнесу?

Тепер перейдемо до розбору, як ж все-таки правильно вести облік для малого бізнесу. Звісно існує безліч напрямків, ситуацій та моментів, про котрі варто памʼятати при старті обліку.

На основі платформи для малого бізнесу Skynum ми детально покажемо та розкажемо про те, як розпочати облік, що для цього потрібно і яким чином зробити його індивідуальним під кожний тип бізнесу.

Внутрішній облік для малого бізнесу

Якщо ми говоримо про більшість варіантів малого бізнесу, то велика кількість з них відноситься до торговельних. Товари - це ваш асортимент, котрий потрібно контролювати та відстежувати, саме тому в першу чергу необхідно створити власну картотеку.

На платформі Skynum картотека має вигляд зручної сторінки з усіма товарами. Кожен товар має свою картку товару з детальною інформацією про нього. Тут зібрані дані про характеристики, модифікації, ціни, залишки та звʼязані документи.

Завдяки зручному пошуку в системі можна швидко знайти товар, перевірити його наявність, кількість залишків або резерву.


Крім того, Скайнум підтримує контроль руху товарів між магазинами і складами. Будь-які оприбуткування, переміщення та списання фіксуються в системі. При цьому можна швидко згенерувати документ проведеної операції та роздрукувати його за потреби.

Облік за модифікаціями в малому бізнесі

Модифікації - це певні варіанти тієї ж самої моделі товару. Наприклад, різні кольори та розміри тієї ж моделі сукні, різний смак морозива власного виробництва або ж інший колір стільниці.

Наявність обліку з урахуванням модифікацій дозволяє позбутись хаосу в картотеці. В Skynum це реалізовано за допомогою наявності модифікацій в картках товарів.

Модифікації можуть мати власні фото, різні ціни, а їх залишки обліковуються окремо. В результаті у звітності ви зможете отримати підсумки не тільки за товарами, а й саме за модифікаціями.

Якщо у вас власне виробництво, то в програмі Skynum можна виготовляти товари з різними модифікаціями та створювати для них технологічні окремі карти.

Облік за серійними номерами в малому бізнесі

Якщо ж ви займаєтесь продажем техніки, мобільних телефонів, компʼютерів, планшетів чи смартфонів, то звісно стикались з серійними номерами у своїй роботі.

Серійні номери - це певний набір цифр та/або букв, які є індивідуальним номером. Кожна окремо одиниця товару має свій серійний номер, який дозволяє повністю відстежити його. Наприклад, ви зможете визначити дату продажу, повернення, знайти будь-яку важливу інформацію саме по цій одиниці техніки.

Крім цього, до серійних номерів зазвичай привʼязують гарантію. Якщо ви реалізуєте товар з гарантійним терміном, то гарантія пов'язується з серійним номером.

Облік за терміном придатності в малому бізнесі

Звісно ж не можна забути про терміни придатності. Насправді існує цілий ряд товарів, котрі потрібно контролювати за терміном придатності. До прикладу, продукти харчування, кондитерські вироби, напої, косметичні та доглядові засоби, лікарські препарати і т.д. Усі ці товари потребують урахування терміну придатності.

Для цього в Skynum є можливість увімкнути налаштування для обліку термінів придатності. В такому випадку при оприбуткуванні партійним методом на кожну партію вказується термін придатності.

Товари зі складу списуватимуться за терміном придатності, а ви зможете контролювати реальну ситуацію і не хвилюватись про наявність протермінованого асортименту.

Мультивалютний облік в малому бізнесі

Наразі чимало товарів, матеріалів та інших компонентів замовляють з-за кордону. Такий спосіб може бути дешевшим для постачань. Також деякі бізнеси вирішують реалізовувати свій товар не лише в Україні, а й в інших країнах (наприклад, в Польщі).

У звʼязку з цим виникає потреба вести облік одразу в декількох валютах. На платформі Skynum це можливо зробити та налаштувати все під власні потреби.

Ви зможете оформлювати надходження від постачальника та продавати товари у будь-якій валюті. При цьому також є можливість отримувати звітність у валютах постачання, обліку або базовій.


Навіть заборгованість між вами та іншими контрагентами фіксується у різних валютах залежно від здійснених операцій.

В Скайнум можна обрати для обліку потрібно валюту, серед найпопулярніших - гривня, долар, євро та злотий. Конвертація відбувається на основі внесеного курсу за певну дату.

Облік виробництва для малого бізнесу

Крім продажу звичайного товару або послуг, Skynum дозволяє проводити облік виробництва. Це зручний варіант для різних сфер - пошиття одягу, створення меблів, хенд-мейд аксесуари, продукти харчування власного виробництва і т.д. Тобто абсолютно будь-який бізнес, що самостійно виготовляє товар, може почати облік на платформі Скайнум.

Для виробництва в облік включаються окремо матеріали та комплектуючі, для яких теж є власні картки. Вони оприбутковуються на склади та магазини як звичайні товари.

Також створюються технологічні карти з детально прописаними витратами - матеріальними та нематеріальними. Усі вони підраховуються і формують собівартість однієї одиниці виробленого товару.

Готову продукцію можна надалі продавати як звичайний товар. При цьому він повністю піддається обліку і нічим особливо не відрізняється, окрім технології виготовлення та оприбуткування в Skynum.

CRM програма для малого бізнесу

Робота в CRM системі допомагає правильно налаштовувати взаємодію з клієнтами. Для цього в Skynum можна створити картотеку контрагентів, де зберігається інформація і про постачальників, і про покупців. Кожен з них має власну картку з даними - контактні дані, номер телефону, адреса для доставки, історія замовлень.

Крім цього, також є можливість створення програм лояльності, що дозволяє залучати нових покупців та робити їх постійними. Наприклад, ви можете започаткувати бонусну програму, де після кожної покупки ваші клієнти отримуватимуть певні накопичувальні бонуси. Ними надалі можна буде скористатись для отримання знижки.

Інший варіант - запуск акційних пропозицій, розпродажів та спеціальних знижок. Їх можна запустити до дня народження, для певної групи покупців або товарів. Усе це легко та швидко налаштовується та запускається на платформі Skynum.

Облік продажів для малого бізнесу

Програма для обліку Skynum дозволяє продавати товари різними способами - через замовлення, товарну накладну, інтернет-магазин або Скайнум.Каса.

В системі можна самостійно формувати замовлення і на їх основі надалі створювати товарні накладні. При цьому генеруються відповідні документи, котрі можна роздрукувати або зберегти в електронному варіанті.

Крім цього, замовлення також можуть надходити з інтернет-магазина. Його ви можете створити самостійно за допомогою конструктора інтернет-магазина від Скайнум. Такаж в системі реалізована можливість провести інтеграцію між інтернет-магазином та товарообліковою системою. Таким чином, з сайту автоматично надходять замовлення одразу в Skynum, де ви зможете їх опрацьовувати.

Ще один спосіб - автоматизоване робоче місце касира Скайнум.Каса. Це доступний та швидкий спосіб здійснення продажів через касу. Функціонал Скайнум.Каса дозволяє створювати замовлення, продавати товари, перевіряти наявність та залишок, а також проводити повернення за потреби.

А ще Скайнум.Каса може інтегруватись з програмним реєстратором розрахункових операцій. Про це і поговоримо далі.

Інтеграції товарооблікової системи та інших програм

Skynum допомагає обʼєднувати різні платформи в одній системі задля збільшення простоти і зручності використання.

В першу чергу ви можете інтегрувати ПРРО до Скайнум.Каса, як це було вже сказано раніше. Це дозволить швидко надсилати дані про здійснені операції в податкову службу, а також фіскалізувати чеки.

Також можна створити інтеграцію з службами доставки. До прикладу, Нова пошта повністю інтегрована зі Skynum, тому ви можете швидко здійснювати відправки, відстежувати доставку та генерувати експрес-накладні.

Ще з інтеграцій варто виділити конструктори Інтернет-магазинів. Якщо у вас вже готовий магазин на платформах Хорошоп, Woocommerce, Пром, то ви без зайвих питань зможете швидко провести інтеграцію та опрацьовувати замовлення.

Чому ж все-таки варто розпочати облік для малого бізнесу?

Ми з вами розібрали найважливіші напрямки для обліку, з котрими ви в першу чергу зустрінетесь на старті оптимізації свого бізнесу. Але звісно це не все, адже ви також зможете обліковувати фінанси, отримувати звітності та контролювати усі зміни.

Попри це ми можемо зробити найголовніші висновки:

  • Облік для малого бізнесу - це потреба та важлива частина успіху, адже вона забезпечує відсутність хаосу і наявність порядку. Працюйте над налаштуванням обліку та уніфікуйте його під себе задля зручнішого використання.
  • Використання програми для обліку Skynum значно спрощує процес обліку, адже зменшує підрахунки, постійні записи, підведення підсумків. Широкий функціонал забезпечує якісний результат та сприяє полегшенню взаємодії в бізнесі, в тому числі з постачальниками та клієнтами.
  • Кожен бізнес - унікальний, але кожен потребує правильної систематизації та оптимізації.

Отже, обовʼязково спробуйте у своїй роботі облік товарів, виробництва та взаємодії з клієнтами на платформі Skynum для подальшого результату.