Бізнес незалежно від своєї спрямованості - це завжди стрес і непередбачені ситуації. Іноді вони трапляються через обставини, що склалися, а іноді - через некомпетентність керівників. Ніхто з нас не застрахований, а помилки в бізнесі - часте явище. Особливо серед директорів-початківців.

Ми підготували для вас перелік, де вказані найбільш часті проблеми підприємців-початківців. Завдяки їм ви зможете знайти свою помилку, запобігти наслідкам або зовсім не допустити її.

Помилка №1. Робота без плану.

Не всі люди вміють добре планувати, але для професійного керівника це дуже важлива риса характеру. Не має значення чи це новий стартап або вже довго існуюча компанія, план повинен бути завжди.

Чому це помилка? Відсутність чіткого сформованого плану тягне за собою нерозуміння кінцевої мети. Таким чином ви працюєте, а результату - немає.

Що робити? Якщо створення бізнес-плану для вас складний процес, раджу звернутися до фахівця або ж разом зі своєю командою продумати його. Він може бути на різні проміжки часу - місяць, півроку, рік або навіть 10 років.

Помилка №2. Немає командного духу в колективі.

На перший погляд, може здатися, що робота в команді - це зовсім не панацея. Адже кожен працює так, як він вміє і хоче. Важливо розуміти, що тімбілдинг - не просто назва, а цілий процес формування згуртованого колективу заради позитивного результату.


Чому це помилка? Одна з найбільших державних лікарень в Лондоні може похвалитися згуртованими колективами в різних відділеннях. Їх керівник - їх соратник і помічник, а разом вони одна дружна команда. При вирішенні складних і критичних ситуаціях все один одному допомагають і працюють спільно. Завдяки цьому рівень видужань і виживання досягає високих показників.

Аналогічно це працює і в інших галузях. Співробітники доповнюють один одного і продуктивність значно зростає.

Як не допустити помилку? Працюйте над згуртованістю колективу, організовуйте різні заходи. Пам'ятайте, що вони повинні бути цікавими і актуальними для ваших працівників. Якщо немає часу або не вистачає фантазії, тоді знайдіть співробітника по типу тімліда.

Помилка №3. Я все сам!

Помилки початківців бізнесменів можуть бути різними, але є одна, яка зустрічається найчастіше - невміння і небажання делегувати. Деякі керівники звикли все тягнути на собі і розділяти процеси між працівниками. Така робота веде до емоційного вигоряння.

Чому це помилка? Одна людина не може бути хорошою у всьому, як нам би цього не хотілося. Крім того, втому ніхто не скасовував. Щоб працювати якісно і продуктивно, делегуйте свої обов'язки заступникам або іншим людям в компанії.

Що робити? Делегування буває складним і трудомістким на перших порах, але потім значно окупається і приносить більше вільного часу. Якщо хочете впровадити делегування у своє життя, то радимо прочитати нашу статтю на цю тему. У ній докладно і покроково розповідається про те, як розділяти роботу і додати кілька годин особистого життя в день.

Помилка №4. Відсутність власної безпеки.

При створенні бізнесу не варто забувати про безпеку. Зараз йде не так про фізичну безпеку, як про виробничу, інформаційну та врешті-решт юридичну.

Чому це помилка? Підприємницька діяльність без юриста - згубне явище. На сьогоднішній день навіть безневинний магазин в Instagram повинен бути захищений. Що вже говорити про авторське право на фотографії або тексти. Також варто пам'ятати про інформаційну безпеку, адже багато магазинів зберігають дані клієнтів, а їх навіть ненавмисне поширення може призвести до негативних наслідків.

Як з цим боротися? Працюйте з перевіреним юристом. Необов'язково його наймати. Зараз величезна кількість представників закону «у вільному плаванні». Вони зможуть консультувати вас ситуаційно.

Помилка №5. Неповна взаємодія з клієнтами.

Наявність клієнтської бази - це лише частина справи. З нею потрібно працювати, інформувати і робити все, щоб покупці повернулися до вас і зробили повторну покупку.


Чому це помилка? Люди мають властивість забувати, тому якщо у когось оформлена картка вашого магазину, то вважати його своїм клієнтом вже - неправильно. Без нагадувань 7 з 10 покупців забудуть про магазин, де купили джинси.

Що ж робити? Потрібно не просто збирати інформацію про клієнтів, але вміти її правильно використовувати. Розсилки опитувань про якість обслуговування на електронну пошту, повідомлення про акції та розпродажі в месенджерах по типу Viber, інформування про унікальні пропозиції і так далі.

Для якісної роботи з клієнтами радимо використовувати CRM-системи. Вони можуть бути самі по собі або в складі програми для автоматизації.

Помилка №6. Ручна робота або скажімо ні автоматизації.

Паперові записи або Excel - це вже давним-давно минуле століття. По-перше, таке зберігання небезпечне, а по-друге - зовсім незручне, адже ніхто не хоче носити з собою зошити або флешку з даними.

Чому це помилка? Автоматизація значно спрощує процес роботи зі складом, касами і навіть тією самою базою клієнтів. Крім того, ви можете з будь-якої точки світу підключатися до програми і побачити все що відбуваються в онлайн-режимі, якщо вас немає на місці. А ось зошити із записами і Excel не надають такої можливості, і не виключають людський фактор.

Як змінити? Деякі помилки підприємців вирішуються дуже легко. Навіть спочатку бізнесу краще вибрати для себе програму для автоматизації. Надалі при розширенні підприємницької діяльності та асортименту товару в загальному буде набагато легше орієнтуватися, стежити за продажами, закупками і залишками на складі. Всі ці функції і навіть більше можна спробувати на платформі Skynum.

Помилка №7. Відмова від партнерства.

У більшості випадків помилки малого бізнесу дуже повторюються. Через зашкалюючий ентузіазм і самовпевненість у багатьох є поняття «можу сам». І тут мова йде не про делегування обов'язків, а про партнерство.


Чому це помилка? Бізнес - це про взаємодії. Згадаймо на знаменитих прикладах, що багато дизайнерів або популярні магазини роблять колаборації один з одним або відомими людьми, щоб збільшити таким чином продаваємість товарів і послуг. Крім того, в партнерстві ви купуєте безцінний досвід.

Що робити в такому випадку? Підходьте ретельно і обдумано до питання партнерства. Компанія або людина, з яким плануються партнерські відносини. Обмірковуйте їх потреба і ніколи не відмовляйтеся просто так.

Помилка № 8. Невміння впоратися з програшами.

Перемога особливо солодка, коли перед цим було безліч поразок. У бізнесі все працює аналогічно. Іноді доводиться дуже сильно попрацювати, щоб домогтися успіху, але багато здаються занадто рано.

Чому це помилка? Зупинитися за крок до бажаної мети - це свідомо витратити даремно величезну кількість сил, можливостей і ресурсів. Поразки повинні стати мотивацією і тільки тоді буде гарантовано високий результат.

Як не допустити таку помилку? Працюйте над собою і сприйняттям свого світу. Крім того, існує величезна кількість мотиваційних відео, фільмів і книг. Надихайтеся розповідями про інших успішних людей і тоді власні програші не стануть такими болючими.

Ми розібрали головні помилки в бізнесі, але варто пам'ятати, що помилятися - не страшно. Кожний промах - це урок, який дає нам безцінний досвід.

Щоб уникнути проблем і незрозумілих нюансів у веденні бізнесу, радимо читати наш блог про підприємницьку діяльність.