Взаємодія з контрагентами має свої особливості, які необхідно регулювати та відслідковувати. Найчастіше це стосується роботи з покупцями для ефективного налагодження продаж. З цією метою використовуються статуси контрагентів.

Статус контрагента - це певний стан, замітка про те, на якому етапі знаходиться процес взаємодії з контрагентом. Особливо корисними вони є для маркування покупців та оформленні складних продажів. Наприклад, при дороговартісних покупках чи великих замовленнях.

В кожній картці контрагента є поле «Статус». За замовчуванням в системі не представлені види статусів. Їх необхідно створювати самостійно в залежності від потреб вашого бізнесу. Кількість статусів необмежена.

Далі потрібно розібрати, як створити статус та як з ним надалі працювати, щоб ефективно налагодити торговельний бізнес.

Створення статусів контрагентів

Для створення статусу перейдіть в «Налаштування». Далі оберіть розділ «Статуси», де у підпунктах натисніть на «Контрагент». Перед вами відкриється сторінка, де буде можливість створити статус контрагента.


Натиснувши кнопку «Створити», будуть доступні поля для заповнення інформацією про новий статус.


Серед основних полів можна вказати:

  • Назва - найменування, яке дається статусу.
  • Відноситься до - вказання до чого відноситься статус, для контрагента завжди обираємо «Контрагент».
  • Стан - вибір стану статусу.
  • Колір - кожен статус може підкрашуватись певним кольором для візуалізації.
  • Черговість - важлива функція, яка дозволяє забезпечити перехід одного статусу в інший за принципами логіки. Про неї більше поговоримо далі.

Таким чином статус створений. Присвоїти його певному контрагенту можна в картці контрагента в розділі «Контрагенти».


Далі необхідно налагодити взаємодію та логічний перехід між різними статусами.

Робота зі статусами контрагентів

Щоб правильно створити статус, необхідно зрозуміти принцип їх роботи, адже використовується спеціальна черговість та виконуються певні налаштування.

Розберемо на прикладі основних найбільш типових статусів клієнтів, які використовуються в продажах: «Потенційний клієнт», «Клієнт на стадії опрацювання», «Активний клієнт», «Постійний клієнт», «Втрачений клієнт». Кожен з цих статусів має свою черговість, тому саме її потрібно розібрати детальніше.

Усі ці статуси створюються однаково за схемою, представленою вище. Важливу роль відіграє саме черговість використання згідно з логікою.

Розберемо на прикладі, щоб було зрозуміло. До нас приходить клієнт, який цікавиться товаром, тому ми можемо надати йому статус «Потенційний клієнт». З цього статусу він може перейти в «Активний клієнт» або «Клієнт на стадії опрацювання», але при цьому ось так одразу не може стати «Постійним клієнтом». Саме тому при створенні або редагуванні статусу потрібно вказувати черговість, тому ще певні статуси не можуть перетікати один в одного.

Для більш зрозумілого пояснення задамо черговість кожному статусу з нашого прикладу.

  • «Потенційний клієнт»

Може стати

Не може стати

Клієнт на стадії опрацювання

Активний клієнт

Втрачений клієнт

Постійний клієнт

Вказуємо черговість за логікою порядку (залежить від статусів). У цьому випадку перша черговість, а також прописуємо статуси, у які можливий перехід.


  • «Клієнт на стадії опрацювання»

Може стати

Не може стати

Активний клієнт

Втрачений клієнт

Потенційний клієнт

Постійний клієнт

Вказуємо другу логічну черговість та статуси для переходу.


  • «Активний клієнт»

Може стати

Не може стати

Постійний клієнт

Втрачений клієнт

Потенційний клієнт

Клієнт на стадії опрацювання


  • «Постійний клієнт»

Може стати

Не може стати

Активний клієнт

Втрачений клієнт

Потенційний клієнт

Клієнт на стадії опрацювання


  • «Втрачений клієнт»

Може стати

Не може стати

Клієнт на стадії опрацювання

Активний клієнт

Потенційний клієнт

Постійний клієнт


На прикладі ви можете побачити, як відбувається перехід між різними статусами в картці товару. Так з «Постійний клієнт» ви можете переключити тільки на «Втрачений клієнт».


Таким чином формується черговість статусів контрагентів. В її основні лежить логіка, яку потрібно продумати наперед та сформулювати відповідно до потреб. Робота статусів налаштовується в залежності від необхідностей кожної компанії.

Хочете дізнатись ще більше корисної та цікавої інформації про роботу з платформою Skynum? У Базі знань ви знайдете усі найпотрібніші інструкції.