Платформа Skynum - багатофункціональна, тому може використовуватись бізнесами із різних напрямків та сфер. Наша програма підходить для торговельних компаній та тих, хто реалізує послуги. Саме про роботу з послугами в цій інструкції ми поговоримо більш детально.

Послуги - це свого роду товар нематеріального характеру, котрий реалізується клієнтам. При цьому вони мають свої особливості обліку та продажу.

Коли їх варто використовувати? Перший варіант - магазини, котрі реалізують і товари, і послуги. Наприклад, квіткові лавки, де послугою може бути оформлення букета. Другий варіант - заклади, де надаються більшою мірою послуги (салони краси, барбершопи, школи іноземних мов). Тобто, ви зможете реалізовувати будь-які послуги. Таким чином ви зможете вести облік не тільки товарів, але й послуг, котрі надаються компанією.

Далі більш детально буде розказано, як працювати з послугами на платформі Skynum.

Створення послуг

В першу чергу потрібно додати послугу на платформу. Процес створення послуг подібний до додавання товарів, але має певні свої особливості.

Щоб створити послугу в системі, перейдіть в «Товари - Картотека» та натисніть «+ Новий товар».


Серед представлених варіантів, оберіть «Послуга». Далі переходьте до заповнення полів.


Поля максимально схожі на ті, що у заповненні нового товару:

  • Назва - найменування послуги, яке ви хочете використовувати.
  • Код - може бути внутрішнім для зручного проведення документів та пошуку в системі, або ж штрих-код.
  • Артикул - цифровий або буквений код послуги.
  • Категорія - група, до якої ви відносите цю послугу. Радимо створити окрему категорію для послуг, щоб їх було легше знаходити.

Подальше заповнення картки послуги виконується за потребою. При цьому ви можете вказати опис, додати світлини або налаштувати ціни.

В кінці збережіть послугу і вона з’явиться в загальному списку товарів та послуг в картотеці.

Зверніть увагу, що створення послуги майже нічим не відрізняється від товару. Надалі зміни в послузі можна додати в картці послуги, редагуючи її.

Картка послуги

Картка послуги відрізняється від картки товару. В першу чергу, послуга має менше розділів. В картці послуги ви не знайдете залишки, резерв та обороти. Це притаманно лише товарам. З усім тим, є й інші показники та поля.


Серед інформативних розділів в картці послуги знаходяться:

  • Документи - зв’язані з цією послугою документи;
  • Коментарі - додаткові помітки по певній послузі;
  • Додатково: споріднені коди, проведення та інтернет-магазин - додаткова інформація по послузі.

Цих даних достатньо для управління та обліку послуг.

Крім них в картці послуги представлені й ціни:

  • Ціна роздрібна - ціна за продаж послуги в роздріб.
  • Ціна гуртова - ціна за продаж послуги гуртовим варіантом.
  • Собівартість послуги - та грошова сума, що визначає вартість послуги без націнки.
  • Ціна мінімум - мінімальна ціна за послугу.

Картка послуги є схожою на картку товару, але при цьому містить особливості, котрі необхідні для обліку та продажу.

Проаналізувати наявність послуг та їх зв’язок з документами можна в розділі «Документи». Це дозволить вам відстежити в якій товарній накладній та якому замовленні є дана послуга.

Про створення цих документів та роботу з послугами піде мова далі.

Товарна накладна на послугу

Тепер перейдемо до того, як проводиться продаж послуги на платформі Skynum. Оформити послугу можна так само через створення товарної накладної.

Щоб здійснити продаж послуги, перейдіть в «Торгівля - Продажі - Товарна накладна». Далі натисніть кнопку «+ Новий документ».


Заповніть та оформіть товарну накладну згідно з тим, як вказано в окремій інструкції в нашій Базі знань. Робота з послугами в цьому документі ніяк не відрізняється від роботи з товаром.

Зверніть увагу, що ви можете одночасно вносити в товарну накладну і товари, і послуги. Наприклад, якщо це додаткове подарункове пакування.


Після оформлення товарної накладної, проведіть оплату, збережіть цей документ та активуйте його. При цьому товар спишеться зі складу, зміниться залишок та оборот по ньому, але з послугою такого не відбудеться. Послуга не числиться на жодному зі складів і немає залишків, адже може бути надана необмежену кількість разів.

При деактивації товарної накладної, товар повертається на склад, що знову ж таки не відбувається з послугою.

Замовлення послуги

Послуга може бути попередньо замовленою. Наприклад, те саме упакування товарів або ж попередній запис клієнта в салон краси. Для цього формується замовлення покупця.

Спочатку перейдіть в розділ «Торгівля - Продажі - Замовлення покупця», і тут натисніть «+ Новий документ».


Далі оформлюємо замовлення. Воно може бути зроблено з попередньою оплатою або ж без неї в залежності від ситуації. До прикладу, деякі школи іноземних мов працюють після оплати за заняття, але для барбершопу завчасна оплата непотрібна.

В кінці активуйте документ, а послуга вважатиметься замовленою.

На основі даного замовлення ви зможете оформити товарну накладну. Уся інформація з одного документу буде переміщена в інший.

Щоб створити товарну накладну з замовлення, у замовленні натисніть «+ Товарна накладна» або «Дії - Створити товарну накладну».


Подальша робота з товарною накладною така ж, як описано вище. Необхідно лиш вказати оплату, зберегти та активувати документ.

Таким чином і відбувається замовлення послуги з наступним її продажем через товарну накладну.

Повернення послуги

Такий функціонал як повернення послуги також можливий. Звісно він має свої нюанси, адже зазвичай повернути послугу дуже важко. Наприклад, ви не можете повернути заняття з англійської мови, яке вже було проведене, але кошти клієнту повернути при цьому можна. Крім того, це необхідно у тих випадках, коли відбувається повернення товару разом з послугою. При оформленні того ж подарункового упакування.

Щоб здійснити повернення, перейдіть в «Торгівля - Продажі - Повернення продажу». Після цього натисніть «+ Новий документ».


Далі заповніть документ, вказуючи послугу, котру повертає клієнт, та здійсніть оплату.


В кінці документ активується, товар повертається на склад, гроші на повернення вираховуються з каси, а послуга при цьому незмінна. Тобто, вона не буде більше ніде числитись.

Облік послуг

Відслідкувати продажі послуг можливо в розділі «Торгівля». Для цього перейдіть в «Журнал продажів». В цьому блоці ви зможете відфільтрувати список за періодом, контрагентом або документами продажу. При цьому у вас є можливість отримати звіт по оплаті готівковою, картою, бонусами або платежами.


Ще один спосіб - через «Аналіз продажів». В цьому розділі враховується сума продажів, собівартість послуги та кінцевий відсоток доходу.


Таким чином ви зможете проаналізувати звіти по послугах у різних вимірах.

Як бачите, робота з послугами максимально проста та зрозуміла. Вона майже не відрізняється від звичайної взаємодії з товарами. Ви так само можете створити замовлення, оформити товарну накладну або здійснити повернення. Єдине - вам не потрібно оприбутковувати товар, визначати його залишки на складах або ж здійснювати внутрішні переміщення.

Платформа Skynum дозволяє одночасно поєднувати і продаж товарів, і надання послуг, тому це значно спростить ваш процес ведення бізнесу.

Більш детально про функціонал системи ми розповідали в нашій Базі знань.