Кожен бізнес має певні витрати, котрі варто обліковувати. Це дозволить більш точно слідкувати за приходом та видачою фінансів, а також уникнути незрозумілих недостач у бухгалтерських звітах.

Довідник «Витрати» містить у собі інформацію про всі можливі види затрат, які виникають в компанії. Ви можете створити необмежену кількість видів витрат, щоб мати змогу контролювати фінансові операції.

Створення витрат

Для того, щоб створити ще один вид витрат перейдіть в «Налаштування». За замовчуванням ви будете у розділі «Довідники». Оберіть «Витрати» та на новій сторінці натисніть на кнопку «Додати вид витрат». Перед вами відкриється вікно «Стаття витрат», де ви зможете вказати назву та зберегти витрату.


Відредагувати або видалити статтю витрат можна, натиснувши на неї в загальному переліку в Довіднику «Витрати».

Робота з витратами на платформі Skynum

Витрати компанії можуть бути максимально різними - заробітна плата, комунальні платежі, списання товарів та послуг, оренда, транспорт або харчування. При цьому вести облік витрат дуже важливо, адже це допоможе правильно скоригувати фінансовий облік.

Зараз ми більш детально розкажемо про те, яким чином працюють з витратами.

Оформлювати витрати на платформі Skynum можна двома способами - через касу або через банк. В залежності від цього списання коштів буде відбуватись або з каси, або з банківського рахунку. Розберемо кожен із методів.

  • Оформлення витрат через видатковий касовий ордер

Щоб здійснити проведення будь-яких витрат, необхідно перейти в розділ «Фінанси», обрати «Каса» та «Видатковий касовий ордер». Далі створіть його, натиснувши кнопку «+ Новий платіж».


В документі платежу потрібно заповнити основну інформацію: вкажіть касу, оберіть номер та дату проведення.

Далі оберіть тип оплати. В цьому випадку необхідно вказати «Витрати». Після вибору буде доступне додаткове поле з детальною інформацією про витрату. Для прикладу нехай це будуть комунальні платежі.


В кінці потрібно прописати суму, котра видається на ці витрати. Потім документ зберігається та активується. Внаслідок цього кошти списуються з обраної каси на комунальні платежі. Таким чином, витрата проведена в системі.

  • Оформлення витрат через вихідне платіжне доручення

Наступний спосіб - проведення витрат через банк. Це дозволяє виділити кошти з банківського рахунку на необхідні витрати.

Для оформлення перейдіть в «Фінанси - Банк - Вихідне платіжне доручення» та створіть новий платіж.


Заповнення банківського платежу схоже на заповнення видаткового касового ордера. Вам також потрібно вказати номер, дату, та касу.

Не забудьте зазначити тип оплати, а саме - витрати, а далі оберіть, про яку саме витрату йде мова.


Наприкінці оформлення пропишіть оплату та активуйте платіж. Таким чином, буде задокументований факт витрат, а кошти будуть списані з банківського рахунку.

Більш детально про платежі ми розповідали в окремій статті «Платежі» в нашій Базі знань.

Звіт по витратах на платформі

Ще одне нагальне питання - де ж відслідкувати витрати? Для цього є декілька аналітичних функцій на платформі. Поговоримо про них.

  • Загальні суми витрат

На основній сторінці «Контроль - Показники», де відображається весь контроль за фінансовою ситуацією, вказане окреме поле про загальну суму витрат. Вони допомагають формувати графік доходів та розходів.


  • Фінансова довідка

Перейшовши в розділ «Контроль», оберіть «Бухгалтерія» та «Фінансова довідка». Тут представлений окремий блок інформації про усі здійснені витрати. При цьому вони розділені за типом витрат.


  • Оборотно-сальдова відомість

Інформація про витрати знаходиться також в оборотно-сальдовій відомості, яку можна знайти в «Контроль - Бухгалтерія - Оборотно-сальдова відомість». У ній спеціально виділений рядок під назвою «Витрати на продаж», де прописується загальна сума витрат, враховуючи оборот за період, сальдо на початку періоду та на кінець періоду.


  • Журнал проводок

Окремо про кожну проведену витрату можна дізнатись в Журналі проводок. Він знаходиться в «Контроль - Бухгалтерія - Журнал проводок». В Журналі вказані всі здійснені проводки із зазначенням документів, дат, рахунків та грошових оборотів.


  • Аналіз витрат

В розділі «Контроль - Бухгалтерія - Аналіз витрат» наявний ще один метод обліку витрат. Цей підрозділ повністю відображає інформацію про витрати вашого бізнесу. При цьому документи тут можуть фільтруватись за статтею витрат, касою та періодом. Це зручний спосіб відслідкувати роботу з витратами.


Як бачите, позначення витрат є необхідною частиною ведення товарного обліку, тому з самого початку варто встановлювати усі потенційні затрати. Наприклад, заробітна плата, списання, оренда чи комунальні платежі.

Дізнайтесь більше інформації про налагодження роботи з платформою Skynum в інструкціях: