Списання товарів - важливий документ у внутрішньому обліку, котрий використовується для вилучення зі складів товарів, що зіпсувались, пошкодились або втратились і не знайшлись під час ревізії.

Перед тим, як оформити списування товарів необхідно провести певні налаштування. Перш за все потрібно перевірити статтю витрат списання.

Для цього зайдіть в «Налаштування» та оберіть розділ «Облік». В списку знайдіть «Стаття витрат на списання товарів». Саме в цьому полі необхідно обрати та встановити ту статтю витрат, яку ми хочемо вказати для списування товарів. У нашому випадку «Списання».


Якщо потрібної статті витрат немає, то її можна додати. Для цього перейдіть в «Налаштування», далі в розділ «Довідники» та у блок «Витрати». Тут можна додати будь-які статті витрат.

Далі ми розберемо, як створити та працювати з документом «Списання».

Створення документа «Списання»

Щоб оформити документ «Списання», спочатку зайдіть в меню «Товари», а далі перейдіть в розділ «Внутрішній облік», де необхідно обрати пункт «Списання».

Перед вами відкриються усі вже наявні документи по типу «Списання», що були сформовані раніше.

Далі натисніть на кнопку «+ Новий документ», щоб створити документ «Списання».


В документі треба вказати наступні поля:

  • Номер - заповнюється автоматично.
  • Дата - дата оформлення списання.
  • Зі складу - вказується, з якого складу відбувається списання.

Після цього в товарних рядках пропишіть товари, які потрібно списати.


При списанні в товарні рядки зазвичай вносяться вже наявні товари. Для цього почніть вводити назву товару або його код. Система автоматично висвітлить наявні збіги, а ви зможете обрати необхідну позицію.

Далі необхідно заповнити дані по кожному з товарів:

  • модифікація (при наявності);
  • ціна (обов‘язково необхідно обрати партію, з якої буде списуватись товар);
  • кількість - та кількість товарів, яка має бути списана;
  • загальна сума - повна сума, яка генерується автоматично відповідно до ціни та кількості.

Після заповнення документ варто зберегти та активувати для отримання оновленого залишку.

Результат створення «Списання»

В розділі «Контроль» представлена основна інформація по списанню, яке відбулось за певний період.

На загальній сторінці в «Контроль» ви можете побачити підсумовані витрати та їх врахування в графіку.

В блоці «Бухгалтерія» в «Контроль» можна подивитись інформацію в «Фінансова довідка» щодо витрат по кожній окремій статті витрат. Також в «Бухгалтерія» ще представлені дані в «Аналіз витрат». Тут ви знайдете максимально розгорнутий звіт, враховуючи звичайне списання товарів та через фінансові звіти.

Крім того, в кожній картці товару ви зможете відслідкувати зміни по оборотах та залишках.

Хочете знати ще більше про роботу на платформі Skynum? В Базі знань зібрана вся найактуальніша інформація.