На сьогоднішній день підприємці мають змогу запровадити будь-яку програму лояльності та навіть комбінувати їх між собою.

Основними програмами лояльності є бонусна програма, дисконтна програма, фіксована знижка та спеціальна ціна. Це базові системи для підвищення лояльності клієнтів. На практиці кожна з цих програм може працювати окремо або в комплексі. В Бізнес-блозі від Skynum представлені детальні описи усіх програм: бонусної, знижкової та фіксованої знижки.

Одним із варіантів програми лояльності є додавання спеціальної ціни. Це клієнтоорієнтовано, приваблює клієнтів, а також має досить багато особливостей у роботі.

Спеціальна ціна - це один із видів програм лояльності, сенс котрої ґрунтується на створенні певної окремої ціни. Тобто це така ціна, яка відрізняється від стандартної ціни продажу.

Існує два способи використання спеціальної ціни:

  • фіксована ціна (наприклад, 100 грн для всіх обраних товарів);
  • відповідно до обраного типу ціни.
Перевага спеціальної ціни - зручність у використанні та швидке налаштування через програму лояльності.

Тоді як це працює на практиці? Спершу ви обираєте для себе відповідний варіант спеціальної ціни - фіксована або ж за типом ціни. Далі необхідно встановити для кого вона діятиме, в який термін та на які товари. В результаті в замовленнях та товарних накладних автоматично підтягнеться фіксована ціна або ж ціна відповідно до обраного типу.

Крім того, спеціальна ціна - ідеальний варіант для гуртових продажів, адже часто застосовуються різні ціни для різних покупців та замовників. Тобто це незамінний функціонал у веденні бізнесу.

Кому підійде спеціальна ціна?

Насправді спеціальна ціна - універсальний спосіб збільшити потік клієнтів або ж виділити в окрему когорту постійних. Саме тому даний вид програми лояльності можна використовувати майже у всіх наявних нішах.

Хто може запустити спеціальну ціну для свого бізнесу?

  • супермаркети, гіпермаркети;
  • магазини одягу та взуття;
  • магазини аксесуарів;
  • ювелірні магазини;
  • зоомагазини;
  • аптеки та магазини медичних товарів;
  • магазини косметики;
  • магазини будівельних матеріалів і т.д.

Спеціальна ціна є досить популярним методом, адже підійде для більшості ніш, як вже було сказано раніше.


Окремою групою підприємців, котрим необхідна спеціальна ціна є гуртовики. В їх роботі дуже часто зустрічається використання різноманітних цін та спеціальних пропозицій для різних груп контрагентів. Наприклад, для гуртових продажів застосовується одна ціна, але при підписанні певного договору з контрагентом ви можете застосувати спеціальну ціну - нижчу, адже це тепер ваші постійні покупці.

Як працює спеціальна ціна?

Ми вже вище говорили, що існує два варіанти застосування спеціальної ціни. Кожен бізнес самостійно обирає для себе спосіб ведення цієї програми лояльності. Далі ми розберемо, як саме працює кожна з них.

  • Фіксована ціна

Перший варіант - встановлення фіксованої ціни.

В залежності від ваших потреб можна встановити певну фіксовану ціну для всіх обраних товарів або категорій.

Наприклад, ви маєте декілька видів макаронів, котрі в гуртовому продажі для певного покупця коштують однакову вартість - 23 грн за кілограм. В цьому випадку ви можете встановити спеціальну ціну, вказавши категорію товарів або обрані товари та контрагента. Ця ціна буде фіксованою для всіх обраних товарів.

Даний спосіб буде легким у роботі, адже вам непотрібно вносити зміни в карточки кожного товару, а встановлена вартість - фіксована.

  • Спеціальна ціна через тип ціни

Другий варіант - створення спеціальної ціни за допомогою вибраного типу ціни.

На платформі доступні різни види цін - прихідна, роздрібна, гуртова та інші. Крім того, ви завжди можете створити власні додаткові типи цін. Наприклад, тип ціни для розпродажів. Це зручний формат, адже в кожній картці товару буде доступна графа, де ви зможете вказати необхідну ціну.

Розберемо на тому ж прикладі для розпродажу. Вам потрібно запустити знижки до “Чорної п’ятниці”. В програмі лояльності “Спеціальна ціна” вам необхідно обрати тип ціни, за яким будуть відбуватись продажі, вказати товари та контрагентів. Також зазначається термін дії спеціальної ціни.

В результаті при оформленні продажів та замовлень автоматично підтягнеться спеціальна ціна за умови виконання всіх вказаних правил. При цьому зазначений в документі тип ціни ролі не відіграє для акційних товарів.

Тобто спеціальна ціна сформується на основі вибраного типу ціни і підтягується з карточки товару.

Що потрібно врахувати при встановленні спеціальної ціни?

Спеціальна ціна працює з урахуванням певних важливих моментів, котрі необхідно пояснити при старті роботи:

  • Групи товарів

Спеціальні ціни можуть використовуватись як для всіх товарів, так і для певних категорій. Найчастіше вибирають певну групу товарів, котрі підлягають зниженню ціни. Вони можуть змінюватись відповідно до актуальності та ваших потреб.

Таким чином радимо вибирати на певний період спеціальну ціну на кожну окрему групу товарів.

  • Групи покупців

Вкажіть ті категорії покупців, котрі будуть брати участь в даній акційній пропозиції. Це можуть бути усі контрагенти або ж лише певна група клієнтів.

Врахуйте для кого дана пропозиція буде актуальною.

  • Термін дії

Обов’язково потрібно вказати термін дії спеціальної ціни. Особливо це актуально при розпродажах, котрі тривають певний період часу.

Зазначте початок та кінець дії спеціальної ціни.

  • Аналізуйте статистику

Статистика продаж певних товарів дуже сильно впливає на формування списку товарів, котрі будуть використовуватись у роботі.

Завдяки статистиці продаж ви зможете проаналізувати ситуацію та акцентувати увагу на певних товарах, які варто реалізувати і відповідно встановити спеціальну ціну.

Приклади використання спеціальних цін

Спеціальні ціни можна зустріти в безлічі магазинів, тому прикладів дійсно є дуже багато. Розберемо деякі цікаві варіанти використання даної програми лояльності.


  • Онлайн-магазин косметики MAKEUP

На сайті MAKEUP існує безліч акцій і програм лояльності, котрі між собою поєднані. Одним із спосіб залучення клієнтів є створення спеціальної ціни для користувачів сайту. Вони автоматично вважаються членами клубу MakeUp Beauty Club.

При реєстрації на сайті та здійсненні покупок через власний електронний кабінет, покупці зможуть отримати більш низькі ціни на велику кількість брендів та позицій.

В даному випадку клієнтам непотрібно використовувати дисконтні картки, адже для них вже фіксованою є вартість товару в особистому кабінеті.

  • Супермаркет АТБ

АТБ - це відома мережа супермаркетів по всій Україні. Зазвичай в АТБ використовувались звичайні знижки по типу акційних товарів, але у 2023 році було додано ще одну програму лояльності.

На прилавках представлені продукти, які мають певні нижчі фіксовані ціни. Отримати їх можливо лише при оплаті спеціальною картою банку, що є партнером. Тобто банківська карта одночасно є дисконтом.

Для України цей спосіб є новим, але досить цікавим і незвичним. Та попри все це дійсно хороший варіант по залученню клієнтів та створення можливості розширення бази постійних покупців.

  • Інтернет-магазин одягу Sinsay

Певно більшість знає популярний та доступний магазин одягу Sinsay, котрий працює одночасно як офлайн мережа і як Інтернет-магазин. Завдяки вдалому маркетингу їм вдається поєднувати ці дві ніші.

Тим не менш, для покупців онлайн-магазину дуже часто представлені спеціальні ціни. Наприклад, певні сукні можуть коштувати дешевше в Інтернеті, ніж в магазині. В такому випадку на сайті навіть вказують, що це спеціальна пропозиція для онлайн-покупців.

Спеціальна ціна в Skynum

Платформа Skynum - це професійний варіант для покращення складського обліку вашого бізнесу. В Скайнум підтримується цілий ряд функцій, серед яких і введення програм лояльності. Ви можете поєднувати їх між собою, додавати нові та змінювати умови за потреби.

Таким чином налаштування спеціальної ціни - просте та зрозуміле. Необхідно вказати групу контрагентів, групу товарів та розміри фіксованих цін. Завдяки зручності ви зможете без лишніх дій започаткувати дану програму лояльності.

Але не бонусами та знижками одними може похизуватись платформа Skynum. Широкий функціонал зробить вашу роботу дійсно ефективною:

  • ведення складського обліку;
  • аналіз продажів, поступлень, повернень, усіх торговельних та фінансових операцій;
  • звітність на різних етапах роботи;
  • продаж через товарні накладні та онлайн-касу;
  • інтеграція з іншими платформами;
  • створення власного інтернет-магазина без допомоги розробників.

Як бачите, Skynum - це дійсно про підвищення ефективності вашого бізнесу, тому налагодьте роботу вже сьогодні.