Товарний облік відрізняється в залежності від специфіки магазину. Особливу увагу варто приділити обліку в магазині одягу, адже він має безліч нюансів та важливих моментів. Саме про них ми поговоримо в цій статті та дізнаємось більш детально про те, як вести облік одягу.

Найсучаснішим рішенням для ведення обліку є програма для автоматизації магазину одягу. Вона допоможе працювати з необмеженою кількістю складів, торгових точок, а також отримувати цілодобову інформацію про наявні торгові операції.

Ці моменти стосуються роботи з будь-яким типом одягу - купальники, спідня білизна, спортивний одяг, верхній одяг або ж навіть взуття чи аксесуари. Усі ці товари реалізуються та обліковуються за допомогою зручних програм для автоматизації.

Далі мова йтиме про основні можливості обліку та інструменти, за допомогою кого він ведеться. Задля наочності розглянемо функціонал на прикладі платформи для автоматизації від Skynum.

Картотека товарів у магазині одягу

Базисною основою будь-якого обліку є картотека. Картотека товарів - це місце, де зберігаються усі товари. Асортимент одягу зазвичай дуже широкий, тому необхідно якісно підходити до його додавання в картотеку.

Картотека від Skynum має великий спектр можливостей для зручного використання. Ви зможете відфільтрувати товари за категоріями, створеними в каталозі або за типом. Завдяки функціоналу платформи для автоматизації одягу ви можете додавати не лише звичайні товари, а й створювати власну продукцію або комплекти та надавати послуги. Усі ці варіанти будуть доступні в загальній картотеці.

Крім того, є пошук товарів за найменуванням та кодом, що спрощує роботу продавців.

Кожен товар має свою особисту картку, де зберігається уся основна інформація. 


В картці ви знайдете блоки з даними про документи, залишки, резерв та обороти. Також ви зможете додати модифікації товару за потребою.

Модифікації одягу у складському обліку

Модифікації - це одна й та ж модель одягу, що відрізняється за розміром, кольором або іншою характеристикою. Облік одягу значно спрощується при його веденні з модифікаціями. Це дозволяє уникнути постійно створення великої кількості карток з товарами.

Як працюють модифікації? Розглянемо на прикладі модифікацій в Skynum. Кожна модифікація має певний набір характеристик. Наприклад, у вас є сукня, котра буває у двох кольорах - синій та чорний, а також у двох розмірах - S, M. В такому випадку формуються наступні модифікації:

  • синя сукня в розмірі S;
  • синя сукня в розмірі М;
  • чорна сукня в розмірі S;
  • чорна сукня в розмірі М.


У результаті отримуємо чотири варіанти однієї моделі. Вам непотрібно створювати кожній сукні картку. Картка буде одна, але міститиме різні модифікації в собі.

Це спрощує пошук товару продавцем в системі, тобто він зможе швидко відповісти на питання клієнта про наявність певного одягу.

Внутрішній облік в магазині одягу

Внутрішній облік забезпечує широкий спектр можливостей для магазину одягу. Серед них оприбуткування, списання, переміщення та інші.

  • Оприбуткування одягу

Перед продажами та роботою з товарами їх потрібно оприбуткувати. Для цього використовується постачання. Платформа Skynum підтримує роботу з постачальниками. Ви одразу можете оформити замовлення або надходження. Також є документ повернення.


Надходження товару дозволяє додати певну його кількість на склад або магазин. Таким чином ви зможете оновити залишки, котрі надалі будуть реалізовуватись.

Оприбуткування можливе великими партіями, що дуже зручно при надходженні одягу.

Крім того, в документі оприбуткування є можливість вказувати модифікації товару.


Оприбуткування з модифікаціями допомагають надалі відслідковувати та реалізовувати товар за розміром або кольором. 

  • Списання

Хоч і списання використовується при продажу одягу досить рідко, така функція є обов’язковою у будь-якому обліку.


Уявіть ситуацію, що товар бракований, але повернути його постачальнику ви не можете за певних обставин. В такому випадку потрібно провести операцію списання.

  • Переміщення

Маєте декілька складів або магазинів? Тоді вам обов’язково знадобиться переміщення товарів. Платформа Skynum дозволяє працювати з багатьма складами та магазинами.


Розберемо на прикладі. Ви маєте склад з одягом та два магазини. Щоб поповнити запаси товарів, ви зі складу на один з магазинів везете одяг. В системі це здійснити дуже швидко та зручно, створивши документ переміщення.

Таким чином товар з’являється в іншому магазині і списується зі складу.

Як бачите, внутрішній облік одягу підтримується простим функціоналом, але завдяки його зручності ви зможете виконувати роботу швидше та продуктивніше.

Інвентаризація товару в магазині одягу

Для магазину одягу, де зазвичай великий вибір товару, провести інвентаризацію не так вже й просто. Це займає багато часу і не завжди легко уникнути людського фактора. Саме тому найкращим рішення є електронна інвентаризація як у програмі Skynum.


Зазвичай інвентаризація буває двох видів - часткова (лише певна частина товарів) або повна (усі товари). При цьому ви можете вводити наявні товари вручну або ж через режим сканування.

Як краще зробити з одягом? Враховуючи широкий асортимент і наявність різних модифікацій, радимо проводити інвентаризацію за допомогою сканера штрих-кодів і програма складського обліку. По-перше, це значно пришвидшить процес. По-друге, ви зможете визначити реальний залишок та проаналізувати наявну недостачу або надлишок.

Крім того, зручність автоматизованої системи полягає у швидкому порівнянні облікової та фактичної кількості одягу на складі чи в магазині.

Облік продажів в магазині одягу

Записувати продажі в зошит - це минуле століття. Як тоді вести облік продажів в магазині одягу?

Автоматизація дозволяє оформляти замовлення та товарні накладні без лишніх турбот. В першу чергу це допомагає відстежити статус замовлення та на якому етапі воно знаходиться. Це зручно, якщо ви маєте свій інтернет-магазин одягу.


Також можна проводити продажі як оптово, так і роздрібно. При цьому система самостійно підбиває загальну суму відповідно до виставленої ціни.

До кожного товарного документа можна прив’язати платіжки готівкової або безготівкової форми. Таким чином створюється розуміння руху товарів та грошей.

В результаті продажів формується загальна аналітика, котра є ключовою ланкою в бізнесі по продажу одягу. Різноманітні звіти, графіки, підбірка товарів-хітів - це можливість бути в курсі роботи магазина.

Продаж одягу через АРМ касира

Коли мова йде про автоматизований облік, то варто не забувати що існують автоматизовані продажі. За допомогою зручної онлайн-каси ви зможете реалізувати одяг швидко та зручно.

Автоматизоване робоче місце касира полегшує роботу продавців, адже дозволяє проводити продажі максимально швидко та зручно. При цьому продаж відбувається з використанням модифікацій.

Онлайн-каса Skypos зв’язана з програмою складського обліку, тому вам не знадобиться постійний підрахунок продаж та прибутку. Товар автоматично списується зі складу або ж резервується при замовленні. Також можна оформити повернення, при цьому кошти повернуться покупцеві, а продана річ - на склад.

Найголовніше - кожна дія одразу враховується в обліку, тому ви нічого не загубите і завжди зможете відстежити рух товару.

Висновки

У цій статті ми розповіли про основні речі, з якими ви стикнетесь при веденні обліку в магазині одягу. Кожен підприємець обирає для себе зручний спосіб складського обліку, але все ж таки майбутнє за сучасними та новими технологіями. Автоматизація бутика одягу - це зручний спосіб ведення бізнесу з урахуванням усіх найважливіших процесів. Програма Skynum покриває усі необхідні задачі.