Сучасний світ постійно диктує нові правила ринкової торгівлі. З кожним днем методів просування стає все більше. Особливо це стосується онлайн продажів. Вони стали незмінною частиною нашого життя, тому ігнорувати цей процес більше не вдасться.
Одним з популярних методів просування Інтернет-магазинів є крауд-маркетинг. Він уже кілька років влаштувався на просторах української онлайн-торгівлі, але багато компаній так і не прийшли до нього. Давайте разом розбиратися - крауд маркетинг що це, для кого він потрібен, чим допоможе і як з ним працювати.
Що таке крауд-маркетинг?
Крауд-маркетинг - це один з видів просування в Інтернет-торгівлі, який характеризується взаємодією з певною цільовою аудиторією на різних майданчиках з метою залучення потенційних клієнтів.
Якщо пояснити простими словами, то це працює наступним чином. На різних Інтернет-майданчиках ви розміщуєте інформацію про ваш сайт або продукт. Найчастіше це можуть бути форуми або інші платформи для спілкування. Інформація подається ненав'язливо і навіть приховано під приводом нативної. Саме це і підкуповує потенційних клієнтів.
У природний текст вносять крауд-посилання, які і призводять клієнтів на ваш сайт. А точніше крауд-посилання - це посилання, що використовуються з метою направити користувачів на сайт і ознайомити з ним.
Ще одна назва крауд-маркетингу в простолюдді - сарафанне радіо, адже головне - передати інформацію в рух.
Давайте на прикладі розберемо, що таке крауд-маркетинг. У пошуковику вводимо "де купити диван форум" і переходимо по одному з посилань. Практично в кожному обговоренні є ті самі крауд-посилання.
Ось приклад якісного крауд-маркетингу:
Кому підходить крауд-просування?
Варто відразу сказати, що крауд-маркетинг призначений виключно для онлайн-продажів. Він не дасть бажаного результату при використанні для просування оффлайн-магазину. Проте, навіть не всім Інтернет-сферам варто впроваджувати цей метод для себе.
Crowd-маркетинг підійде наступними категоріями:
- Інтернет-магазинам, включаючи ті, які мають бізнес і в офлайні;
- сервісам, що надають послуги онлайн;
- новим стартапам, які бажають про себе заявити;
- агентствам, які надають різні послуги як онлайн, так і офлайн.
Як бачите, за напрямками особливих обмежень немає, адже таким чином може просуватися практично будь-який товар. Ефективність буде, звичайно ж, різна. Проте є деякі випадки, при яких не рекомендують використовувати крауд-маркетинг послуги.
Крауд-маркетинг не підійде такими напрямками роботи:
- Вузькоспрямований бізнес. Зазвичай вузькоспрямований бізнес орієнтується на особливу нішу покупців. Шукати їх на платформах або форумах - марно, адже витрати на реалізацію даного методу просування будуть набагато вище, ніж отриманий результат.
- Вузьколокалізованний бізнес. Ще один варіант, коли не варто використовувати крауд-маркетинг, тому що ймовірність отримати покупця в глобальних мережах Інтернету мізерно мала, якщо це, наприклад, оффлайн-кондитерська в маленькому місті.
- Якщо у вас погано зроблений і недороблений Інтернет-магазин. Незручний пошук, погана візуальна картинка, мало товарів - все це відлякає ваших потенційних клієнтів, а крауд-маркетинг і аж ніяк не врятує вас.
Навіщо потрібен крауд-маркетинг для Інтернет-магазину?
Такий вид просування як «сарафанне радіо» в онлайні насправді вирішує безліч питань і проблем.
Крауд-маркетинг має цілий ряд завдань, з якими він працює:
- Дозволяє підвищити лояльність клієнтів. Тут все просто - чим більше про вас говорять, тим краще для вашого бізнесу. Багато хто робить покупки, виходячи з думки інших користувачів, тому виберуть швидше те, про кого більше чули.
- Пошук власної цільової аудиторії. Правильний підбір сайту або форуму дозволить вам залучити велику кількість потенційних покупців, адже використання крауд-посилань допомагає вирішити питання користувачів.
- Підвищення поведінкових факторів сайту. Органіка - це завжди краще, що може бути, як для бізнесу, так і для сайту. Нативна реклама такого роду, як вже було раніше сказано, допомагає залучити цільову аудиторію, а значить автоматично покращує ранжування сайту.
Тобто, крауд-маркетинг - це максимально природний спосіб просування вашого Інтернет-магазину.
Хочемо зауважити, що пошукові системи на сьогоднішній день не завжди добре сприймають таку методику просування. Головна умова - якісний і непереповнений крауд-маркетинг. Тобто, всього повинно бути в міру. В іншому випадку багато пошуковиків починають ігнорувати ваш сайт, сприймаючи це як свого роду спам.
При хорошому використанні крауд-посилань пошукові системи реагують добре і навпаки "підштовхують" сайт вище в рекомендаціях.
Як організувати крауд-маркетинг?
На сьогоднішній день організацією крауд-маркетингу займаються спеціальні компанії і фірми, але при бажанні це можна зробити і самостійно. Для вашої зручності та розуміння ми створили міні-гайд по роботі з крауд-просуванням.
Крок 1. Підбір майданчика для організації
Існує кілька видів платформ, на яких можна впровадити крауд-маркетинг:
- тематичні сайти з обговореннями;
- форуми;
- соціальні мережі (Facebook, Instagram);
- сервіси з питаннями і відповідями.
Залежно від того, яка у вас цільова аудиторія, потрібно вибрати певну платформу.
Для ясності використовуємо крауд-маркетинг приклад. Якщо ви продаєте дитячі коляски, то радимо підшукати форуми зі свіжими обговореннями цього товару.
Крок 2. Створення аккаунта
Кращі рекомендації - це рекомендації від таких же людей, як ви самі. Ніхто не повірить рекламному акаунту, тому варто створити новий. Радимо зробити це заздалегідь.
Врахуйте, що на деяких майданчиках акаунт повинен бути не новим. Тобто, найчастіше він повинен бути створений більш ніж два тижні тому для того, щоб здійснювати деякі дії на сайті.
Крок 3. Створення унікального тексту
На перший погляд, вам здасться, що це легкий пункт, але на нього варто звернути особливу увагу. Текст повинен бути унікальним, цікавим і, звичайно ж, «в тему». Радимо відповідати мові спілкування, якої дотримуються в обговоренні.
Якщо ви використовуєте кілька різних майданчиків для просування, то не повторюйте один і той же текст.
Крауд-посилання також повинні бути максимально короткими і виглядати непідозріло, тому що не всі користувачі довіряють посиланням зі сторонніх сайтів. Також краще використовувати посилання не на сайт, а на певний товар.
Крок 4. Розміщення тексту з посиланнями
Коли вже все готово, можна публікувати повідомлення. При можливості завжди намагайтеся брати участь в обговореннях, адже швидше за все, на ваш товар зададуть питання. Розкрийте його в кращому світлі, але не перестарайтеся. Пам'ятайте, що є дуже тонка грань між рекомендацією і рекламою.
Крауд-маркетинг - це природне просування, яке допомагає шукати нових клієнтів, здійснювати онлайн-продажі і підвищувати рівень лояльності. Такий метод стане відмінним доповненням для багатьох Інтернет-бізнесів.
Хочете ще більше дізнатися про просування і інші важливі етапи бізнесу і продажів? Тоді обов'язково заходите в наш блог, де ви знайдете багато цікавих статей.