Ведення обліку в квітковому магазині відрізняється від інших, адже має велику кількість особливостей та деталей, на які варто звернути увагу. Як же все ж таки правильно організувати облік кольорів і не припуститися помилок.

Найзручніше вести облік за допомогою спеціальних програм. Система з автоматизації бізнесу від Skynum допоможе вам швидше та якісніше справлятися зі своєю роботою та бути завжди в курсі того, що відбувається на складах та магазинах. Спробуйте зараз безкоштовний період.

Особливості ведення обліку у квітковому магазині

Бізнес з продажу квітів досить специфічний і має безліч тонкощів. Це стосується як продажу, так і обліку. Давайте розберемо основні особливості.

  • Обов'язковий облік у різних модифікаціях

Квіти можна продавати поштучно або відразу в букеті. При цьому букет складається з безлічі різних стебел. Як вийти із цієї ситуації?

Перший варіант - при створенні букета вибирати кожну окрему квітку та папір, а потім отримувати кінцеву суму. Це підійде для букетів, які клієнт хоче отримати за його запитом.

Другий варіант - створення певних найходовіших букетів та встановлення для них фіксованої вартості. Це можна робити у певний сезон чи до свят. Наприклад, до восьмого березня створити букети тюльпанів різних розмірів: розмір S – 11 тюльпанів, розмір М – 21 тюльпан, розмір L – 31 тюльпан тощо.

  • Асортимент відрізняється посезонно

Після відстеження продажів кожен підприємець може помітити сезонність квітів. Йдеться не лише про те, коли вони з'являються, а й про потребу. Наприклад, на День всіх закоханих кількість замовлень зростає, і необхідно зробити більший розмір поставки.

Чи не квітами одними! Не забувайте про те, що найчастіше у квіткових магазинах продається розсада, рослини в горщиках, вази. Вони є затребуваними по сезонності також.

  • Можлива наявність уцінки

Так вийшло, що квіти не можуть довго стояти. Навіть при використанні спеціальних засобів, холодильників та інших можливостей не завжди вдається зберегти свіжий вигляд.

У такому разі такі квіти переходять у розділ знижених у ціні або ж отримують знижку. Також, як варіант, використовуються в збірному букеті.


  • Продаж здійснюється і роздріб, і гуртом

На великі заходи чи свята декоратори часто використовують квіткові композиції. Щоб зробити замовлення, вони звертаються до флористичних магазинів. Для таких випадків радимо користуватися можливістю продажу квітів гуртом.

  • Купуйте постійних клієнтів

У квітковому бізнесі дуже важлива взаємодія з клієнтами. Ви повинні не тільки їх здивувати гарними букетами, ввічливим обслуговуванням, а й особливими умовами. У такому разі покупець стане незмінним.

Для цього використовуйте програми лояльності – накопичувальні, знижкові або індивідуальні. Через систему автоматизації ви зможете вести облік не лише товарів, а й ваших покупців, маючи їхню історію замовлень.

Переваги ведення обліку в магазині кольорів через програму для автоматизації

Світ не стоїть на місці, і щодня розробляють нові технології для спрощення рутинної діяльності. Абсолютно всі підприємці рано чи пізно стикаються з тим, що паперова тяганина займає дуже багато часу. Постійна звітність, розрахунки залишків, прибутку та організація закупівель - все це робить вашу роботу складнішою та витратнішою за часом.

  • Можливість аналізувати продажі та знаходити кращий продукт

Не всі квіти купують з однаковою частотою. Наприклад, у певний час року тюльпани будуть більш затребувані, ніж троянди. Або саме у вашому регіоні замовлень на півонії більше, ніж на хризантеми.

Проаналізувати статистку покупок самостійно дуже складно. Особливо, якщо продаєте не ви, а окремий працівник-флорист. Підраховувати вручну чи завжди перепитувати, які квіти є популярнішими? Це лише суб'єктивна думка. У той час як у програмі ви зможете простежити частоту покупки, попит та доходи від кожної окремої квітки.


  • Постійне інформування про наявність товару

Як дізнатися скільки квітів у вас залишилося на складі чи в конкретному магазині? Щоразу перераховувати – це згубна справа, адже таким чином не виключається людський фактор.

При використанні програми автоматизації ви завжди зможете бути в курсі залишків у будь-якій точці вашого бізнесу. При цьому перевірити наявність можна зі смартфона, ноутбука чи ПК.

  • Контроль пересування квітів

Дуже складно проконтролювати кожного працівника, враховуючи, що далеко не всі є сумлінними. Здійснення продажів «з-під каси» набагато простіше, якщо у вас немає обліку. Таким чином, ви втрачаєте і товар, і прибуток.

Автоматизація дозволяє постійно стежити за продажами, прораховувати прибуток та залишки так, щоб не було невідомих втрат.

  • Швидке та зручне використання

Жодних зошитів, мільйон таблиць та інших непотрібних елементів, які забирають і ваш час, і час флориста. Процес роботи максимально простий і не потребує довгого пояснення, навчання.

Навіть при створенні букета з різних квіток та додаткових матеріалів флористу потрібно лише вибрати використані стебла, а програма самостійно підрахує кінцеву суму. При цьому буде автоматичне списання цих квітів.

  • Можливість проводити інвентаризацію

Квіти швидко псуються, тому їх інвентаризація проводиться набагато частіше. На жаль, встановити точний термін придатності не можна, але в системі ви можете встановити приблизний і орієнтуватися по ньому.

Проте проведення інвентаризації незалежно від терміну придатності бажано один раз на тиждень. Через програму автоматизації це можна робити набагато зручніше.

Разом зі Skynum ви зможете якісно і без особливих складнощів зробити свій квітковий бізнес простіше та безпечніше.