Практично кожен чув про знамениті магазини одягу Zara, Bershka та Stradivarius. А ви замислювалися про те, яким же чарівним чином їхній творець досяг такого небувалого успіху? Давайте разом познайомимось із компанією Inditex ближче. Це дозволить нам зрозуміти, чим ці магазини зуміли підкорити людей.

Історія створення брендів

За кожною історією успіху стоїть проста людина. У цьому випадку - Амансіо Ортега.

Його довгий шлях до визнання розпочався ще у глибокому дитинстві. Амансіо Ортега народився у бідній сім'ї і з юних років заробляв самостійно. Завдяки різноманітним роботам, які були пов'язані з виготовленням одягу, він вивчив швейний бізнес зсередини. Згодом Амансіо і сам навчився шити одяг.

Ортега, як ніхто інший, знав, наскільки важко знайти одяг для середнього класу, тому вирішив творити його самостійно. Головна умова - шити доступний для людей одяг. Він надихався дорогими люксовими брендами та створював щось подібне.

Цей бізнес процвітав, адже люди отримували гарний та дешевий одяг, який раніше не могли собі дозволити. Вже в 1975 році, практично через 15 років шиття, Амансіо Ортега відкрив свій перший магазин в Ла-Коруньї під назвою ZARA.

А далі бізнес почав стрімко розвиватися і за десять років Ортега організував цілий холдинг Inditex.


Саме після заснування компанії був створений унікальний ланцюжок, який покривав усі виробничо-логістичні нюанси. Завдяки йомц від створення одягу до його постачання в магазин проходило близько двох тижнів. А це дозволяло максимально відповідати новим віянням моди та побажанням покупців.

І ось уже багато років компанія Inditex відома як реалізатор швидкої моди. Можливо, це і є фактор успіху ZARA.

На сьогоднішній день в холдинг Inditex входять наступні магазини - Pull & Bear, Bershka, Massimo Dutti, ZARA (різні види), Stradivarius, Oysho, Uterque. Асортимент магазинів дуже широкий та різноманітний. Причому він відрізняється цінами, якістю та цільовою аудиторією.

Чому світовий бренд ZARA настільки успішний?

Трохи вище розказано історію створення бренду, але досі так і не розкрито секрет успіху Inditex. У чому він полягає?

Існує один цілісний підхід, який відрізняє цю компанію з інших. Ось кілька основних критеріїв із нього:

  • Завжди на піку моди. Ми говорили про той ланцюжок, який дозволяє швидко виробити новий товар. Завдяки цьому ZARA є одним із перших бюджетних магазинів, який надає трендовий асортимент.
  • Невеликі постачання на тлі більшого вибору. Inditex не працюють у масштабному виробництві, але натомість вони створюють більше цікавих моделей, оцінюючи актуальну ситуацію.
  • Провальні моделі швидко зникають із прилавків. Вся інформація по ланцюжку передається максимально злагоджено, тому невдалий товар моментально перестають виробляти, а дизайнери починають переробляти його на більш актуальний.
  • Жодної реклами. Можливо, ви помічали, що ні Bershka, ні Stradivarius, ні інші магазини холдингу ніколи не зустрінеш на рекламному банері. Компанія має чітку позицію щодо цього і не витрачає гроші на таке просування. Вони вважають, що найкраща реклама – сарафанне радіо.
  • Більше та ще більше магазинів. Ті гроші, які б піти на рекламну кампанію, витрачаються на відкриття нових магазинів. Такі вкладення окупаються і як просування, і як нова торгова точка.
  • Інтернет-магазин ЗАРА - один із найкращих з одягом. Диджиталізація ставить нас у нові рамки та диктує свої правила, але Inditex не відстає. Нині їхні інтернет-магазини працюють практично у тридцяти країнах усього світу.
  • Автоматизація всіх процесів - починаючи від виробництва та закінчуючи продажами на касі. Хочете також автоматизувати свій бізнес, щоб зменшити ризики людського фактора та упорядкувати всю інформацію, як це роблять у ZARA? Тоді скористайтеся пробним періодом Skynum.


Але більшість маркетологів вважають, що успіх ZARA полягає в трьох основних пунктах:

  • Відповідність товару трендовому та споживчому попиту.
  • Організація штучного дефіциту товару до створення ажіотажу.
  • Різноманітність асортименту - стилі, лінійки, спрямованості, вік і т.д.

Історія успіху ZARA частково схожа на всі інші. Щоб дійти висот потрібно мати ідею і жити нею. Тільки праця та постійна робота допоможуть вам стати проривом.

Хочете дізнатися ще більше цікавої інформації про бізнес та його автоматизацію? У нашому блозі є вибірки різних корисних статей.