У сучасному світі потрібно використовувати всі можливості, щоб домогтися максимального результату. Продажі і торгівля - не виняток. Якщо є шанс отримати більше прибутку і клієнтів, то обов'язково не пропустіть його.

Одним з цікавих способів залучення покупців є аромамаркетинг. Запахи вміють стимулювати людей до нових придбань. Давайте більш детально розберемо що таке аромамаркетинг і як з ним працювати?

Аромамаркетинг - це спосіб просування за допомогою створення певної атмосфери, яка буде допомагати людям робити вибір в сторону чергової покупки або ж повторного відвідування магазину.

Насправді, ароматизація бізнесу вважається дуже тонкою роботою, адже всі органи чуття, в тому числі і нюх, нерозривно пов'язані з емоціями і бажаннями людини. Саме тому вибір аромату - це складний процес, який може принести вам як додатковий прибуток, так і непередбачену втрату клієнтів.

Чому варто використовувати запах для магазину?

У світі вже давно було доведено, що сприйняття аромату є більш вагомим, ніж, наприклад, музика або ж зорова картинка, так що знецінювати людський нюх вже точно не варто.


Чим же тоді допоможе аромамаркетинг в бізнесі і коли його варто використовувати?

  • Для створення приємної атмосфери. Запах - це завжди атмосфера, адже часто він показує характер свого господаря. І неважливо - людина це чи магазин.
  • Для залучення клієнтів. Якщо неподалік знаходитимуться два схожих магазини, то в 90% випадків виграє той, де витає приємний аромат. У таких випадках навіть гучна музика не завжди зможе перебити такий емоційний зв'язок.
  • Для запам'ятовування. Люди схильні створювати асоціації, щоб було легше запам'ятати. Коли ми говоримо про магазин з власним ароматом, то саме він стане візитною карткою. Ідеальним прикладом є магазини Massimo Dutti, але про них поговоримо трохи нижче.
  • Для усунення інших запахів. Не завжди виходить зняти гарне приміщення, а іноді воно і зовсім сире і затхле. Такий запах може доноситися і з сусідніх недоглянутих будівель і т.д. В першу чергу потрібно спробувати позбутися від проблеми, але не варто забувати і про «симптоматичне лікування» - використання ароматизаторів.

А тепер повернемося до нашого прикладу з відомим магазином Massimo Dutti. Він не належить до люксових брендів, але вже давно показав, що вміє себе позиціювати на ринку. Таким чином, Massimo Dutti аромат в магазині зумів підкорити серця багатьох покупців. Це той випадок, коли гуляючи по торговому центру, ви можете ще навіть не підійти до вітрини, але вже впізнати знаменитий запах. Тому всі, хто хоч раз був в цьому магазині вже точно асоціюють його з цієї ванільно-кокосовою ніжністю.

До речі, таємницю свого аромату компанія не розкриває, але є деякі підтвердження, що це їх власний запах, розроблений спеціально для стимуляції покупок.

Який аромат для бізнесу вибрати?

Запахи, які спонукають до покупок, можуть бути абсолютно різними. У більшості випадків це залежить від специфіки вашого бізнесу, цільової аудиторії і навіть пори року. Давайте розберемо на прикладі, щоб ви могли швидше підібрати той самий потрібний аромат.


Залежно від віку цільової аудиторії потрібно знати наступне:

  • Для дитячих магазинів іграшок - аромати фруктів, але при цьому не занадто нудотні, адже діти більш сильно відчувають запахи, а деякі і зовсім можуть мати алергію.
  • Для молодих людей - свіжі цитрусові, яблучні, щось свіже і яскраве, щоб стимулювало до бадьорості.
  • Для людей середнього віку - більш «тихі» і спокійні запахи; найкраще мускатні або квіткові.
  • Для людей старшого віку - не зовсім резонно використовувати аромати, адже часто вони їх чують дуже приглушено або зовсім не відчувають.
Але є виняток. У відділі з речами для вагітних радимо виключити будь-які запахи і поставити спеціальні заглушки ароматів. Це пов'язано з фізіологією вагітності. У деяких випадках запахи можуть спотворюватися і здаватися зовсім іншими або ж зовсім заважати.

Залежно від пори року теж є нюанси:

  • Для теплої пори (кінець весни-літо) - має бути щось легке і свіже, іноді використовують аромат квітів з нотками цитрусів.
  • Для осені-зими - найкраще підійдуть затишні і теплі нотки по типу шоколаду, кориці або навіть мандарин (особливо, надалі Нового Року).
  • Для весни - ідеальним варіантом буде квітковий аромат.

Залежно від специфіки вашого магазину:

  • Для магазину жіночого одягу - найчастіше використовують щось з квітів - наприклад, півонії або ж беруть аналог жіночих парфумів.
  • Для магазину чоловічого одягу - мускатні нотки з тютюном.
  • Для магазину спортивного одягу і товарів - запах свіжості, іноді додає морські нотки.
  • Для магазину меблів - підійде аромат кави, шоколаду, іноді ванілі, щоб створити затишок.
  • Для ювелірних магазинів - легкі квіткові - орхідеї або лілії.
  • Для продуктових магазинів - запах кави або свіжої випічки.
  • Для магазинів взуття - найчастіше використовують запах шкіри.

Якщо вам важко самостійно підібрати запах, то зараз можна аромамаркетинг купити. Спеціаліст визначить потрібні духи відповідно до ваших потреб.

Пам'ятайте, що аромат - це візитна картка магазину. Він повинен підкреслювати всі плюси і прикривати недоліки, тому поставтеся відповідально до вибору, адже зовсім не просто купити духи людині, а що вже говорити про цілий бізнес.