Бажаєте мати успішний бізнес з виробництва домашнього текстилю? Ключовим аспектом для досягнення цього є правильно налагоджений облік. З його допомогою ви не тільки зможете контролювати усі етапи виробництва, але й зрозумієте, як розробити оптимізацію витрат, підвищити прибутковість та налаштувати усі можливості ведення бізнесу з виготовлення домашнього текстилю.

Організація обліку на швейному підприємстві має свої особливості - використання модифікацій, різні одиниці обліку, робота з гуртовими та роздрібними клієнтами, фінансовий облік в декількох валютах і т.д. Усе це, на перший погляд, ускладнює виробництво.

Щоб уникнути можливих ускладнень в обліку, найкраще рішення - використати спеціальну програму для обліку. Вона стане тим самим вірним способом ведення обліку з урахуванням усіх потреб. Прикладом такої системи є платформа Skynum.

Skynum - це українська програма для фінансового, торгового та складського обліку, яка своїм функціоналом закриває усі потреби у веденні бізнесу, у тому числі виробництва з пошиття домашнього текстилю.

Для того, щоб було більш зрозуміло - навіщо і як вести облік, ми на прикладі платформи Skynum розробили гайд, що дозволяє покроково оптимізувати роботу з основними напрямками у швейному бізнесі.

Якщо ви хочете не лише дізнатись про це більше, але й спробувати самостійно, то на сайті skynum.ua є можливість зареєструватись для старту. Пробний період використання платформи - 1 місяць, тому не втрачайте шанс.

А ми розпочинаємо, то ж поговоримо детальніше про облік на швейному виробництві домашнього текстилю.

Для чого потрібний облік на швейному виробництві домашнього текстилю?

Перш за все розберемо - навіщо вести облік на швейному виробництві? Виготовлення домашнього текстилю - це витратний процес, адже зазвичай в асортименті велика кількість різних товарів. Наприклад, постільна білизна, скатертини, кухонні рушники, фартухи, банні рушники і т.д. Усе це створюється в різних кольорах, з різними орнаментами та візерунками, а також в різних розмірах. Саме тому облік займає важливе місце в організації виробництва.

Отже, що дасть правильний облік на швейному виробництві текстилю?

  • упорядкованість матеріалів та виготовлених товарів;
  • контроль витрат у вигляді використаних матеріалів та фінансовому еквіваленті;
  • утримання оптимального рівня запасів матеріалів та готової продукції;
  • виявлення найпопулярніших і найходовіших товарів;
  • своєчасне замовлення постачальникам для отримання матеріалів;
  • взаємодія з клієнтами - створення замовлень, їх опрацювання та реалізація;
  • продаж готової продукції - оптово або в роздріб;
  • фіксація усіх можливостей виробництва - від надходження матеріалів і створення технологічних карт до продажу готових товарів;
  • облік за різними типами цін - для різних контрагентів, в залежності від об‘єму закупівлі;
  • отримання звітності та кінцевої статистики за вказаний період;
  • вдосконалення та спрощення роботи завдяки інтеграціям з іншими системами для бізнесу.

Великий набір покращень, авжеж? Звісно це ще не все, адже програма для обліку Скайнум має значно більший функціонал, тому вона стане найкращим рішенням для оптимізації обліку і його початку.

Давайте покроково перейдемо до більш детального розбору правильного налаштування обліку.

Крок 1. Організуйте складський облік матеріалів та готових товарів на швейному виробництві

Розпочнемо з теорії - що таке складський облік? Складський облік - це організований процес систематизування залишків на складі, котрий охоплює контроль та управління ними. Простіше кажучи - це спосіб відстеження товарів та матеріалів на складі або в магазині.

На практиці складський облік починається з картотеки товарів, де зберігається весь наявний асортимент. В картотеці можуть бути вказані як товари, так і матеріали для виробництва. Виходячи з цього, ви також можете додавати продукцію, комплекти та послуги.


Для швейного виробництва найважливішим є облік матеріалів та продукції з них. Це все повністю реалізовано в картотеці, де кожен з товарів має свою власну картку. В картці зберігається детальна інформація - характеристики, модифікації, ціни, залишки, обороти, технологічна карта у продукції.

Картотеку можна структурувати під власні потреби, створивши каталог. Надалі відповідно до категорій з каталогу буде доступний пошук в системі або в онлайн-касі.

Платформа Skynum повністю автоматизована, тому дозволяє відстежити усі процеси внутрішнього обліку. Кожна операція фіксується в системі, а ви можете роздрукувати відповідний документ до неї. Серед найосновніших облікових операцій - надходження від постачальника, оприбуткування, переміщення, списання.

Окрім базового функціоналу варто виділити додаткові налаштування обліку, котрі значно спростять вашу роботу на швейному підприємстві:

  • Облік з урахуванням модифікацій

Модифікації - це різні варіації однієї і тієї ж моделі товару чи продукції. Вони застосовуються з метою упорядкування товарів. модифікаціями можуть бути розміри, кольори, орнаменти, тип тканини. Це надважлива функція для реалізації текстилю, адже навіть звичайні рушники мають різні розміри та кольори.

  • Облік в двох одиницях виміру

Ще один важливий момент на виробництві - облік у декількох одиницях. Чому це настільки необхідно? В першу чергу тканини для замовлень зазвичай замовляються у великих рулонах, а надалі використовуються в метрах. Так само це стосується ниток, ґудзиків та інших подібних елементів, які на виробництві замовляють в оптових кількостях.

  • Мультивалютний облік

Тут вже мова буде йти про фінанси, адже деякі виробництва приймають рішення проводити закупівлі товару закордоном. Це розширює можливості вибору тканини, але якоюсь мірою ускладнює грошовий облік. З цією метою на платформі Скайнум реалізована можливість використанні мультивалюти. Таким чином ви зможете вести облік одразу в декількох валютах, використовуючи конвертацію за актуальним вказаним курсом.

В результаті складський облік вашого виробництва буде якісно організований.

Крок 2. Запустіть облік виробництва домашнього текстилю

Не за одним складським обліком потрібно слідкувати. Окремо варто виділити облік виробництва. Це важливий процес, котрий потребує ретельного контролю на всіх етапах - від надходження товарів до реалізації готової продукції.

Програма Skynum дозволяє працювати зі всіма етапами виробництва, тому ви зможете проконтролювати будь-які зміни, відхилення чи перерахунки.

Якісне виробництво неможливе без точного обліку, тому обов‘язково звертайте на нього увагу.

Як це відбувається практично? Першочергово на склад надходять матеріали і формується документ «Надходження від постачальника». В ньому обов‘язково вказується кількість товарів, прихідні ціни.


Далі на основі технологічної карти, використовуючи потрібні матеріали, можна провести безпосередньо процес виробництва.

Технологічна карта - це зручний запис необхідної кількості витрат для пошиття однієї одиниці певного товару. Технологічні карти можуть відрізнятись залежності від модифікацій, тому це теж має бути враховано.

З урахуванням матеріальних та нематеріальних витрат система автоматично розраховує собівартість. Звісно вона є попередньою, адже ціна надалі може змінюватись залежно від прихідної вартості матеріалів.

При виготовленні текстилю це все фіксується у відповідному документі виробництва, який може мати різні статуси.

Після закінчення виробництва виготовлена продукція оприбутковується на склад і готова до продажу. Система Скайнум дозволяє здійснювати продаж будь-яким доступним способом - через замовлення, товарну накладну, інтернет-магазин або Скайнум.Каса.

Окремо варто виділити Скайнум.Каса для продажів готових товарів, адже вона має увесь необхідний функціонал автоматизованого робочого місця продавця. Ваші касири зможуть в ній створювати замовлення, шукати товари, оформлювати продажі, додати знижку та робити грошоі внесення або видачі.

Також Скайнум.Каса має доступ і до складських операцій - оприбуткування, переміщення чи списання.

Отже, зі Skynum у вас буде можливість контролювати виробництво на кожному з етапів, включаючи кінцевий продаж та обслуговування клієнтів. До речі, саме про роботу з клієнтами ми і поговоримо далі.

Крок 3. CRM програма для швейного виробництва - обов’язкова частина роботи з клієнтами

Бажаєте налаштувати свою взаємодію з клієнтами? В такому випадку вам обов’язково необхідно організувати роботи з покупцями в зручній CRM системі. Це дасть можливість повністю контролювати будь-які взаємодії.

Платформа Skynum має весь потрібний функціонал CRM програми. В першу чергу ви зможете створити клієнтську базу у вигляді картотеки покупців. При цьому кожен покупець матиме свою особисту картку з детальною інформацією - контактні дані, адреси доставки, день народження, історія замовлень та навіть актуальна заборгованість.

Також за потреби в системі можна налаштувати програми лояльності, що є особливо актуальним при роботі з постійними покупцями. Програми лояльності можуть бути різними - бонусні, дисконті, спеціальні знижки чи фіксовані ціни. Усе це працює в Скайнум окремо або ж в комплексі залежно від клієнтської політики бізнесу.


Для зручності реалізації товару в оптових об’ємах можна використовувати типи цін. Вони дозволяють продавати продукцію в різній ціновій категорії для різних контрагентів. На основі типів цін можна запустити також програми лояльності.

Ну і звісно ж яка комунікація з клієнтами без SMS-повідомлень. Skynum у своїй роботі використовує інтеграції з програмами для надсилання звичайних SMS та SMS у Viber. Це дозволяє швидко та якісно взаємодіяти з покупцями, відправляти потрібну інформацію про замовлення і сповіщати про спеціальні пропозиції.

Важливо одразу налаштувати правильний підхід до комунікації з покупцями, адже необхідно вміти створювати клієнтоорієнтований бізнес задля підвищення лояльності і росту продажів.

Крок 4. Єдина система інтеграцій для швейного виробництва - легке рішення у керуванні бізнесом

Управління бізнесом з однієї системи - це економія часу та зусиль, адже таким чином увага не розпорошується на різні програми. З цією метою створюються інтеграції з різними платформами, котрі полегшують ведення бізнесу.

Програма для обліку Skynum в собі поєднує найнеобхідніші системи. В результаті це дозволяє керувати усім виробництвом з однієї платформи.

Серед інтеграцій та можливостей взаємодії в Скайнум представлені:

  • служби доставки (Нова пошта);
  • програмні реєстратори розрахункових операцій (Checkbox);
  • маркетплейси (Prom);
  • конструктори інтернет-магазинів (Хорошоп, Woocommerce);
  • системи для надсилання SMS (AlphaSMS);
  • QR-оплата by mono та інші.

Платформа постійно вдосконалюється та випускає нові інтеграції, що дозволяє системі ставати краще. Завдяки зручному функціоналу виробництво та облік тепер зовсім не проблема.

Висновки

Настав час підвести підсумки, адже ви отримали досить багато практичної та теоретичної інформації щодо початку ведення обліку на швейному виробництві домашнього текстилю. Насправді усі ці поради підійдуть будь-якому виробництву, а використовувати їх можна у різних типах бізнесів.

Попри це ми радимо вести облік з використанням спеціальної програми. Skynum є повноцінним варіантом для ведення обліку, виробництва, організації фінансів та отримання кінцевої статистики та звітності. Саме тому варто звернути на неї увагу та розпочати облік саме на базі її платформи.

В першу чергу ведення обліку - це про точність та зручність, адже ви максимально знижуєте ризик людського фактора, збільшуєте ефективність виробництва та вдосконалюєте шляхи продажів.

Не гайте час на облік в зошиті та Excel. Дайте дорогу справжнім технологіям та осучасніть свій бізнес з програмою Skynum.