Магазин тканин та фурнітури - це постійний баланс між естетикою та практичністю, але в першу чергу це все таки бізнес, котрий потрібно підтримувати та розвивати. Саме про покращення вашого бізнесу і піде мова. Широкий асортимент товарів задає певні особливості роботи у такому магазині, починаючи від обліку та закінчуючи роботою з клієнтами і постачальниками.

Коли мова йде про магазин тканин та фурнітури, де кожен метр полотна та кожен аксесуар мають своє власне значення, варто пам‘ятати про оптимізацію роботи заради точності. Згадайте тільки, скільки цікавих речей в собі містить такий бізнес - великі обсяги дрібних товарів, різноманіття кольорів, розмірів та матеріалів, обслуговування постійних клієнтів, оптовий та роздрібний продаж, реалізація у двох одиницях.

Тому для кращого розуміння як працювати з даним бізнесом ми зробили підбірку з корисними лайфхаками-порадами. Завдяки ним ви зможете організувати роботу магазина тканин та фурнітури і зробити її більш ефективною.

Порада 1. Структуруйте облік великого асортименту товарів

З чого складається асортимент магазину тканин та фурнітури? Різні види тканин, що відрізняються за складом, кольором та розміром, широкий вибір фурнітури - ґудзики, замки, кнопки, резинки, люверси, а ще неймовірна кількість ниток.

В результаті ви отримуєте дуже великий асортимент товарів, котрий потрібно правильно структурувати. Для цього ми радимо створити власну картотеку товарів, де їх розділити на категорії.

Таким чином перед вами з´явиться дуже зручний каталог товарів, де не буде проблеми швидко знайти дані та інформацію. Наприклад, для тканин можна створити підкатегорії з типами тканин (шифон, атлас, баптист і т.д.) або ж тканини за використанням (для медичного одягу, для штанів, для весільних суконь).

Найкращим рішенням буде створити картку для кожного окремого товару, де вказати інформацію про характеристики, фото, опис, модифікації.

Також якщо ви виготовляєте тканини або фурнітуру, то це також потрібно правильно обліковувати. Виробництво тканин та фурнітури потребує урахування усіх моментів - наявності матеріалів, створення технологічних карт, оцінка собівартості та постійний контроль залишків.

Повірте, організація асортименту спрощує ваше орієнтування в товарних запасах, яких в магазині тканин та фурнітури та на фабриках чимало.

Порада 2. Автоматизуйте свою роботу

Як контролювати магазин тканин і фурнітури, враховуючи його масштаби? На сьогоднішній день оптимальним рішенням є використання програм для обліку для ведення бізнесу. Вони допомагають швидко та якісно налаштувати роботу магазину.

Прикладом такої програми є українська сучасна платформа Skynum. Вона є зручною у використанні, а також дозволяє контролювати процес обліку, ведення клієнтської бази, налаштування програм лояльності, отримання реальної статистики.

Для магазину фурнітури та тканин це хороше рішення, адже таким чином ви зможете завжди бачити залишки по усіх ґудзиках та метражах тканин, оцінити хіти продаж та навіть реалізовувати товар через касу з інтеграцією з ПРРО.

Тобто програма для обліку тканин та фурнітури вирішить базові потреби для магазинів та фабрик. Наприклад, ви зможете бачити залишки та контролювати нові замовлення і надходження від постачальника. Це допоможе покращити орієнтацію у власному бізнесі.

До речі, Skynum ще й дозволяє створити власну картотеку з каталогом, в якому можна добавити фото, як було сказано в перші пораді. А також має увесь функціонал для забезпечення інших лайфхаків, котрі спростять вашу роботу.

Порада 3. Використовуйте модифікації

Багато хто нехтує використанням обліку з модифікаціями, але це вдалий спосіб полегшити роботу. Модифікації є свого роду варіаціями певних товарів.


Наприклад, у вас є фатин певного виробника і він представлений в різних кольорах. Або ж згадаємо про фурнітуру у вигляді ґудзиків. Вони можуть відрізнятись за кольором та розміром, тому потрібно використовувати модифікації для полегшення їх обліку.

Модифікації дозволяють позбутись постійного хаосу, що особливо актуально при великому асортименті товарів. Також серед переваг модифікацій - для кожної з них можна встановити окрему ціну. До прикладу, ті ж самі ґудзики різного розміру можуть мати різну вартість і це теж потрібно врахувати.

Облік за модифікаціями також допоможе вам оцінити продажність кожної моделі, вкаже на актуальні розміри та кольори, а також зробить роботу з великою кількістю товарів простішою.

Порада 4. Пам’ятайте про облік в різних одиницях виміру

Товар в магазині тканин та фурнітури має свою специфіку і про це ми говорили раніше. Саме тому потрібно також згадувати і про інші допоміжні способи обліку. Наприклад, облік в двох одиницях одночасно.

Уявіть ситуацію, що ви отримуєте товар в упакування, а надалі реалізовуєте його поштучно. Це може бути упакування однакових ґудзиків або ниток, які в роздрібних магазинах реалізовують поштучно. Також це стосується стрічки декоративної, котра закуповується в катушках, а продається по метру.

З обліком в різних одиницях ви зможете зберігати та продавати товар одночасно і в штуках, і в упакуваннях. Це дозволить продавати товар як оптово, так і роздрібно.

Отже, вести облік одразу в двох одиницях дуже зручно та вигідно, адже це дає можливість розширити реалізацію товару.

Порада 5. Працюйте над всіма форматами продажу

Реалізація тканин та фурнітури можлива як оптово, так і роздрібно. Ви можете працювати одночасно на дві ці ланки, але варто пам´ятати про нюанси продажу.

Оформлюйте продаж в будь-яких доступних форматах - через товарну накладну, через касу або в Інтернет-магазині. При використанні програми для магазину по типу Скайнум звісно проводити продажі буде набагато легше та зручніше.

Для полегшення роботи своїх касирів бажано використовувати автоматизоване робоче місце продавця, адже це допоможе швидко продавати і обслуговувати клієнтів.

При бажанні вийти на додатковий рівень прибутку, радимо запустити онлайн-продажі. Це допоможе вам знайти нових клієнтів та розширити географію бізнесу.

Якщо ж ви плануєте продаж оптово, тоді вам обов´язково знадобляться типи цін. Типи цін - це можливість налаштування різних цін в залежності від контрагента та/або інших умов використання. Для всіх товарів створюється певний тип ціни і надалі при продажі ви можете обрати його. Відповідно до обраного типу і будуть підтягнуті ціни.

Тобто варто спробувати одночасно роботу і з оптовою, і з роздрібною торгівлею.

Порада 6. Не забувайте про роботу з постачальниками та покупцями

Жоден бізнес не обходиться без контрагентів. Це можуть бути постачальники, від яких надходять тканини та фурнітура, а можуть бути і ваші покупці.

В першу чергу потрібно вести взаєморозрахунки з усіма контрагентами. Це дозволить вам завжди бути в курсі фінансових надходжень та відстежити їх у разі необхідності. А також ви матимете змогу побачити і дізнатись актуальні заборгованості.

Інший спосіб комунікації - залучення нових покупців. Для цього можна запускати спеціальні акційні пропозиції, влаштовувати розпродажі і звісно ж не забувати про програми лояльності.

Довготривалі програми лояльності по типу бонусних та дисконтних карт дозволять зробити покупців постійними. Ви можете обрати для себе найбільш підходящий варіант або ж поєднати програми лояльності між собою.

Також радимо не забувати про створення сезонних акцій, спеціальних пропозицій та розпродаж, котрі зацікавлять покупців.


Порада 7. Не забувайте про статистику

Вам здається, що ви і так в курсі всього у вашому магазині? Насправді нічого краще не покаже справжню картину, ніж цифри та графіки. Саме тому ми радимо звертати увагу на статистику.

Наразі існує безліч фінансових звітів, діаграм та цікавих варіантів представлення інформації, котрі дозволяють оцінювати проблеми та сильні сторони вашого бізнесу.

Ви можете їх оформити та порахувати самостійно або ж одразу в програмі для обліку. Наприклад, в Skynum дана функція реалізована автоматично на основі здійснених продаж, внесених фінансів та наявних залишків.

Статистика - це ваш найкращий друг у будуванні успішного магазину тканин та фурнітур, адже завдяки ній ви зможете внести реальні корисні зміни.

Що ж ми поділились з вами найкориснішими лайфхаками для покращення роботи в магазині фурнітури та тканин. Усі вони спрямовані на автоматизацію вашого бізнесу і створення сприятливих умов для його росту.

Як варіант все це можна організувати з платформою Skynum. Переконайтесь самі, що це зручно та значно легше, зареєструвавшись на сайті та отримавши один місяць безкоштовного користування.

Skynum стане головним помічником для вашого магазину, котрий покращить ведення бізнесу не на словах, а на практиці.